Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   APUVA SAAKO VAIHTAA RUNGON HJ61 ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32685)

nvaris 17.05.2007 21:07

APUVA SAAKO VAIHTAA RUNGON HJ61 ?
 
ELI SAAPIKO VAIHTAA RUNGON HJ61 KUN ENTINEN ON NIIN LÄPI LAHO PA**A.
OLIS KAVERILLA RUNKO IRRALLAAN VANHASTA AUTOSTA JA PAPERITKIN ON.
VAI TULLOOKO KATSASTUKSESSA SANOMISTA MENEEKÖ JOKU HELV. PROSENTTI YLI.


HRD 17.05.2007 21:20

Ei siitä pitäisi ongelmia tulla, varsinkin kun paperit on tallessa. Rungon vaihdosta napsahtaa 24% muutosprosentiksi.

kaukas 4x4`n ski

ttapio 18.05.2007 10:08

joo sitte se auto on se malli mistä runko on peräsin, eli rungolla pitäs olla myös paperit,millä auto katsastetaan, näin luulen

pakko mahtua ku on vihitty

Viipo 18.05.2007 12:11

Pakkoko siitä on kertoa kellekkään, että se runko on vaihdettu? Stanssaat vaan vanhat runkonumerot.


ttapio 18.05.2007 14:14

joo ei kannat kertoakkaan, lain mukaan runkoa saa korjata niin paljonko haluaa, olen katellu kun runko korjataan perusteellisesti elikkä numerosa eli puolimetriä vanhan rungon toista laitaa ja se "korjataan"
toisella rungon osalla. ne kun osaa kattoa sen onko numero lyöty vai onko alku peräinen, hyvin hioo ja maalaa ja jos vielä massaa päälle niin ei ongelmia.

pakko mahtua ku on vihitty

terppi 20.05.2007 13:36

Lainaus:

quote:
joo ei kannat kertoakkaan, lain mukaan runkoa saa korjata niin paljonko haluaa, olen katellu kun runko korjataan perusteellisesti elikkä numerosa eli puolimetriä vanhan rungon toista laitaa ja se "korjataan"
toisella rungon osalla. ne kun osaa kattoa sen onko numero lyöty vai onko alku peräinen, hyvin hioo ja maalaa ja jos vielä massaa päälle niin ei ongelmia.

pakko mahtua ku on vihitty
Saahan sen ite sinne stanssata, kunhan vaikka sanoo konttorilla, että vanha oli vaikka ruostuneessa, painuneessa tms, kohassa, josta siit ei ole mitää enää jälellä. Ne sitte (jotkut inssit) sinne lyövät tähdet numeron päihin, kun sen ensi "hyväksyvät". Periaattees ei pitäis ees maksaa mitää lisää, mut kun suomen katsastuksista on kyse, niin joka juttu maksaa.. Riippuu paikasta.

-----------------------
Lottovoitto syntyä suomeen! 4-oikein, mut silti....

baxxter 20.05.2007 14:04

Se uus runkonumero pitää muutoskatsastaa (merkintä otteeseen) ja silloin pitäis olla vielä vanhaa runkonumeroa näkyvissä tai jotenkin muuten todistaa että paperit kuuluu juuri siihen autoon.
Rungon vaihtamista ei mun mielestä ole missään kielletty, ainoastaan itsekantavaa koria ei saa vaihtaa. Kannattaa katsastusaseman kanssa sopia miten käytännössä homman hoitaa.

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet

badboy69 20.05.2007 16:16

käyppä kattoos mun profiilista ruosteinen kori,onko yhtä paha.
jos ottaa työkseen ja on vehkeet niin väittäisin että viikossa tekee uuden rungon,mulle jää vanhaa ainoastaan runko nro. eteenpäin,mutta kaikki on suhteellista.

jussi"at"offipalsta.com


Sivu luotu: 08:48 (GMT +2).