![]() |
Rangen perä, vetari tms erot
Tyhmä kymysys mutta onko millaisia eroja vuosien varrella perissä, vetareissa tms. classicissa ennen absia?? kun osassa osia (nettiliikeissä) saattaa sopivuus loppua juuri ennen oman valmistenumeroa, mutta sen jälkeen ei löydy taas osaa.. eli käykö kaikki 10 rihlaset keskenään ristiin jne jne..
|
Kymppiuraiset Rangen perät kaikki kokonaisina vaihtokelpoisia, mutta sisäisesti on aika paljon eroja, ainakin perän runko (kaikkiaan 3 erilaista), kehä (4), poskilaakerit (3), ristitappi + lukitus (2), välitys (2). Noiden selvittämiseen meni jonkin verran aikaa ...
Semmoisen kokoonpanon saa muuten aikaan, että tyhjennystulppa löytyy, muttei täyttötulppaa: vanha akseliputki ja uusi perän runko :) Vetarit takana samanlaiset kaikissa kymppiuraisissa. Etutikuissa eroja -88 alkaen. T, Antti |
Erittäin suuret kiitokset ;) !!! jos joskus on tylsää niin nuo etuosien erot kiinnostaa että tietää varoa ja jos vielä tietoa mistä alkaa, (esim olikohan että murros vaihtuu ea300000 kohdalla johonkin toiseen (kai))
|
Murroksia on Rangessa:
* Vanhoissa (-87) 606665, jossa 23 sisäboori, 10 ulkoboori * 88-92 ei-ABS (eli toi EA->) RTC5843, jossa 32 sisäboori ja 10 ulkoboori * 90-94 ABS (GA->) RTC6811, jossa 32 sisäboori ja kiinteä ulkotumppi 24 booria * 93-94 ei-ABS kolme eri mallia * 93-94 ABS yksi eri malli Noi kaksi viimeistä ovat Suomessa aika harvinaisia, autoja varmaan alle 10. Discossa pääosin samoja, Defessä myös erilaisia. T, Antti |
elikkäs se klikkaa just tuosta sisäpoorista. erittäin paljon kiitoksia.
|
Jaa, joko lukkoja siihen meinaat?
No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
hyss, ei kerrota kellekkään ;) ajattelin sellaista pientä vaan... jos vaikka... ;)
|
Sivu luotu: 14:23 (GMT +2). |