![]() |
Land Rover 90
Tässä olen astumassa offi harrastuksen maailmaan ja kyseisestä autosta olis vähän kysymyksiä, haulla kun ei oikein löytynyt.
Eli onko tekniikaltaan miten paljon eroa uudempiin Defendereihin, vai onko malli pysynyt samana nimen vaihdoksessa huolimatta. Entä onko mitään nimen omaisen mallin lasten tauteja, vai pätevätkö samat viat kun Defendereissäkin? Ja mielellään oma kohtaisia kokemuksiä, jätetään ne ehkä spekulaatiot vaikka johonkin Suomi24:n palstalle. |
Nimimuutos ei suoraan vaikuttanut tekniikkaan, se on muuttunut mallin mukana hissukseen (mm. moottorit, vaihteistot, akselit, jne). Perusauto on hyvin samanlainen iästä riippumatta.
Et mainitse koneesta mitään: 2.5-litrainen diesel ei ole mikän voimanpesä eikä sama kone edes turbotettuna ole kovin kummoinen. 200Tdi olisi hyvä kone. Vetarit vaihtuvat vahvempiin 93. Vanhempiin joutuu lukkojen kanssa päivittämään myös vetoakselit. Hyvä auto maastoon vakionakin. Tossa yksi kuva Oolannista: http://www.offroadpaja.fi/Apu/Tapaht...I/Sany0104.jpg Tuolta löytyy jotain tietoa ysikympistäkin: www.offroadpaja.fi T, Antti |
Tossa näytti olevan yksi myynnissä 2.5l bensa koneella, tiedä sitten mikä on lajiaan. Vähän on myös tuo saksasta tuominen mielessä käynyt. Elikkä vetarit on näissä se akilleenkantapää, jos meinaa vähän rakennella?
|
suosittelen -95 uudemmat defet 300Tdi koneella,ei vetari eikä teho probleemia,myös ruosteettompia,tosin hinnakkaita myös saksassa,mut arvo säilyy hyvin.
oma defe jokapäiväsessä ajossa,sekä offroadissa,myös stanun kisoissa. satsaa alussa vähän enempi,niin saat paremman aihion,niin ei mee erkkejä turhaan rakenteluun. t,defe90 ps.neuvoja kyl löytyy autonhaussa jne |
Ainakin isommilla renkailla ja lukoilla vanhemmat 10-uraiset tikut ovat jo heikoilla. Uudempien 24-uraiset ovat paljon lujemmat, mutta saahan nekin poikki, jos oikein yrittää :)
T, Antti |
Toi on sitten jo 300Tdi-koneella. Ei kumminkaan paha hinta ...
T, Antti PS. Opetelkaa käyttämään lyhytlinkkiä, muuten näitä sivuja ei lue vanha Erkkikään ... http://lyhytlinkki.net/?6xy86usz |
Joku tossa saksasta hakemisessa vaan kangertaa. Mutta taitaa olla suomessa toi tarjonta aika niukka. Onkos toi lyhyt Defenderi muuten miten helposti rekisteröitävissä pakettiautoksi??
|
3 hengen pakuks sen saa,N1G eli täydenautoveron paku D vero n.90€/v,sit ku dieselvero poistuu voi muuttaa henkilöautoks takas ja penkit taakse,sellaset -07 malliset takapenkit olis kivat,myyvät jo niitäkin markkinoilla.
eiku itse hakeen auto,tai kyl kuriiri tuo sen pihalle n.900€ veloituksella tässä mun lyhyt linkki oppimäärä t,defender90 Note! This message was posted anonymously! |
Helppo ku mikä, takaistuimet lähtee kahdella kiintoavaimella irti helposti selkänojineen ja sitten vaan reiät lattiassa umpeen vaikka epoksimassalla. Tein sen juuri omalleni ja katsastus maksoi 76 euroo. Ja tietysti pitäis olla se kahdeksankympin lätkä.
|
No niin tällänen osu tossa silmään, http://lyhytlinkki.net/?tx2phwqj
Miltäs se teidän mielestä näyttäis, ja rekisteriin huoltoautoksi. |
< ok toikin ja näyttää et se edellinen olis jo myyty,oli jo vinssikin ym.
< unohda noi huoltoautot,veron siitäkin joutuu maksaa ja miksei pakuks?saa ajaa 100 km/h !!!! < voihan noihin tarjota jotain,huom kuluja tulee sit n.max 1000e lisää hakuun ym. < kato myös blocketista,joskus löytyy lähempää samaan hintaan < t,defe90 Note! This message was posted anonymously! |
Niin ton pätkänhän sai rekisteröityä tosiaan kolmen hengen pakuks, eikös tuo autoveron pois jäänti toimi silloinkin..
Miten muuten olette defendereitänne rakennellut, mielenkiinnosta näkis kuvia yms. |
Pari tarkennusta:
1) 90 saa pakuksi VAIN maksamalla autoveron, koska kolmen kuution tavaratilavaatimus ei täyty (lavan pituus ei riitä vaikka kattoa korottaisi metritolkulla). 2) Defellä ei (luvallisesti) saa pakuna KOSKAAN ajaa 100 km/h, kun siinä ei ole kuljettajan turvatyynyä. T, Antti |
ööö eikös se mene niin että täydenveron auton saa pakuksi vaikka 3 kuution sääntö ei täytykkään. eli 93 ja uudemmat.
-Kehitys kehittyy, mutta kumpaan suuntaan?! |
Noinhan mä tossa yritän sanoa.
Lainaus:
Edited by - Ahosensetä on 13/04/2007 08:27:10 |
Tässä alkaa olemaan niin sekasin kaikista autovero kiemuroista ja muista, että täytyy vetää viikonlopun verran henkeä ja syventyä noihin vero asioihin..
|
< ei ainakaan missään mainitta erikseen 80km/h nopeusrajoituksesta,eli niiltä osin kyllä saa ajaa kats.miehen mukaan 100km/h
< ai sit ku rekisteröi ha autoks sais sitkin ajaa vaan 80 kymppiä ku ei oo airpäkkiä? < noitahan pykälii antaa ymmärtää miten ymmärtää lukee < ei noissa mitään erikoisia kiemuroita oo,eiku auto alle vaan ja leimalle < t,defe90 Note! This message was posted anonymously! |
< vielä varmistettu tieto: jos omapaino alle 1875kg saa ajaa 100km/h,on tai ei airpäkkiä.
< defe90 Note! This message was posted anonymously! |
Ei näitä Suomen autopykäliä voi selvin päin kummastella, kun 110 Defen
muutoskatsastin pakuksi, se muuttui heti niin turvattomaksi kun ei ollu A-bagiä ettei saanut ajaa kun 80km/h, mutta kun maksoi täyden käyttö- voimaveron, niin oli turvallista ajaa 120km/h. sillai... Voin omakohtaisella kokemuksella joka ei varmaankaan ole ihan puolueeton suositella: Defender 90 300Tdi, loistopeli ja sopivalla asenteeella myös käyttöautona mitä mainioin. Aika huonosti täällä vaan saatavana, mutta katso Keltainen pörssi ja hae "Defender", siellä yksi 90. Juha |
Lainaus:
Tuo yksilö lähti pihalta jokunen viikko sitten, eli siitä ei ole ostettavaksi asti. ---------------------------- The House of Flying Spanners Kuvei reissuist |
Defe 90" Saatavissa jos kiinnostaa mielettömän hieno helmi yksilö katsottu ja kuolattu ota yhteyttä jututstellaan lisää auto yhdellä tutulla hollannissa -93 200tdi.
0405118071. Sami |
Miten menee veroa kun tuo vm.90-95 defen?
Tulee aika tyyris metsäpeli, mutta paras toki. Ehkä alkuun helpommille urille vaan kun on niin siisti peli. Onko tähän paku/diesel-vero asiaan ns. lopullista totuutta? V8 hyvä optio? Note! This message was posted anonymously! |
Tekniikassa on luojan kiitos eroa uusiin, "markkinaystävällisempiin" Defeihin. Milloin se sähköinen kaasupoljin tulikaan...toisaalta toimiva lämppäri voi olla kiva talvella..hmmm
Note! This message was posted anonymously! |
Niin, se 2.5 diesel on ponneton (kyllä niillä puoli miljoona sahattiin) ja turbona siinä oli paljon vikaa. 200-3000TDI "paras" lantikan kone mitä voi olla. Myös Roverin kasi on sitkeä kone.
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
-97 ... -98 300Tdi:t ovat jo osittain sähköisellä moottorinohjauksella ja -99 ... -06 Td5:t sitten jo kokonaan, mm. sillä sähköisellä kaasupolkimella. Tämänvuotinen tietysti myös, mutta siinä on Transitin 4-sylinterinen common rail-kone. T, Antti |
Sivu luotu: 18:46 (GMT +2). |