![]() |
Cedrikin kone ja automaagi
Tervehdys!
Kevät kun saa taas ajatukset valloilleen niin kyselempi että onko joku rakennellut Cedrikin koneesta ohvipeliä? -Soveltuuko yhteen mitenkään Cedric LD28/RD28 + Rangen ZF-automaatti? -Minkälainen loota on Cedricin oma automaatti? Kestääkö? -Miten on, saako em. Cedricin omaan automaattiin mitenkään soviteltua mitään jakolaatikkoa? Suosituksia? TT |
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=27934
Olisko tuosta apuja? Ainakin chevyn lootia on laitettu noiden jatkoksi. Jos tarttee vlilevyjä, niin voin kysäistä, alkaisko yksi heppu niitä tekee/myymään. Sillä on ainakin cnc-koneessa valmiit ohjelmat. |
Eikös tuossa ollu vasta myynnissä automaatti rankku rd28 koneella rangen laatikolla. Mulla on ainakin ld28 ja rankun manuaali välilevyllä!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx "Oikastaan tästä, kyllä tuonne puronvarteen pääsee" Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä! |
mulla oli chevyn astrossa cedricin kone ja autom.laatikko joka päiväisessä ajossa kesti 3-4 vuotta, jonka jälkeen käytin lootan pajalla ja siitä tehtiin nk. vetolaatikko eli lisättiin yksi kytkin levy lisää jonka jälkeen loota ei enää luistanu. sai vetää myös trairelia.
toisessa astrossa oli sit 300 mesen kone jonka turbotin ja tein välilevylla th-700 laatikkoon. vetoalueen kanssa oli sit kyllä ongelmia. mesessä vetoalue oli niin pienellä kierrosalueella et kun loota vaihto isompaa pesään niin kierrokset tippu vääntöalueelta pois. vaihdoimpa sitten tiheemmän perän joka autto jonkun verran. lopputuloksena vaihdettiin mesen automaattilootakin koneen perään ja sit se pelitti. mut loota ei kyllä vetelyjä kestänyt kunnolla. loppputuloksena tää opetti et kun laittaa saman koneen ja laatikon ei tuu näitten juttujen kanssa ongelmia, eikä tarvii työstellä välilevyä... |
Niimpä niin. Mutta onko kokemusta tuon Cedrikin laatikosta, onko joku laittanut siihen jonkinmoista jakolaatikkoa perään..
Ja mites noita automaattilaatikoita voi säädellä? Muuta en itte tiedä kuin kick-downin säätömahdollisuuden. Siis kotikonstein tehtävät säädöt. TT |
Alipainemodulaattoria pystyy ainaskin mersussa säätää, jenkeissä pitää vissii vaihtaa osia (kait). Vaikuttaa paineisiin, miten "tiukka" laatikko on.
patrollinpilkkoja |
Lainaus:
Laatikon kytkentäpaineita ja luistoa voi säätää alipaineohjauksella joko kaasuvipuun liitetyllä palloventtiilillä (alkup.systeemi) tai korvaamalla sen esim. ns turboruuvin tapaisella hanalla. Trailerinveto/offikäytössä kannattaa varmaan laittaa itse säädettävä hana, sillä pystyy periaatteessa päättämään vaihtokohdat itse. Kun hana on täysin auki, luisto on minimissään ja vaihdevälit mahdollisimman pitkät. Lootan kestosta en osaa sanoa vielä mitään, peli on ollut ajossa vasta reilun kuukauden. Ei ainakaan vielä oireile mitenkään. Kone itsessään on luonteeltaan hyvä, laitoin siihen vielä kaveriksi pienen ahtimen. Vääntää alhaalta dieselimäiseen tyyliin, ja kuitenkin tykkää kierroksista, varsinkin turbon kanssa. Kokeilin piruuttani 1,3bar ahtoja+ max syöttöjä tuossa jokin aika sitten, ja meno oli kyllä melkoista raivoamista dieseliksi. LD28 on noista mielestäni parempi vaihtoehto, se toinen on alumiinikantinen eikä ainakaan turbon kanssa pelleillessä kovin pitkäikäinen. Edited by - RankkaAnkka on 28/03/2007 18:43:31 |
Sivu luotu: 21:35 (GMT +2). |