![]() |
Stefan vaihto Jeeppiin
Siis toi huulitiivisteen vaihto, kampiakselin tiiviste vuoti helevetin paljon ja ongelman
siitö teki että se vuoto oli vaihdelaatikon puolella. Eräältä Jeeppi asiantuntijalta tuli erinomainen vinkki, siis siltä joka pitää korjaamoa Espoon suunnalla ja nimenä käyttää Jamant. Öljypohja pois, vaihdelaatikon alasuojapelti pois, takimmainen laakeripukki pois ja sen jälkeen löysätään kaikki muutkin laakeripukit otetaan sopivankokoinen tappi ja lyödään kampiakselilta varovasti stefan puolikas irti, toinen puolihan on laakeripukissa. Kasaaminen tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä, mutta mutta ennenkuin laitat uuden tiivisteen akselille se pitää kunnolla vaseloida siis rasvata ja sen jälkeen varovasti asennetaan kampiakselin kaulaa vasten ja liuutetaan tiiviste oikealle paikalleen, mielellään oikeinpäin, huuliosa moottorin suuntaan, sitten toinen puoli tiivisteestä laitetaan laakeripukkiin, ulkopuolelle tiivistettä laitoin tiivisteliiman ja vaseliiniä runsaasti huulen puolelle, laakeripukki paikoilleen ja kaikkien kiristys oikeaan momettiin. Öljypohjan tiivistepintojen puhdistus on tässä hommassa kovin työsarka. Tiivisteen paikalleen laitto tulee aina tietyssä järjestyksessä, mutta kun lähtee edestäpäin menemään kohti vaihdelaatikkoa niin ne tulee oikein asennettua ja tiivisteliiman kanssa moottoriin asennetaan tiivisteet ja liimat (ei öljypohjaan) sitten vaan ujutetaan öljypohja paikalleen, huomioitavaa on se että kun auto on pukkien päällä ja eturenkaat pois, joutuu vähän tunkilla nostamaan etuakselia, jotta saadan öljypohja paikoilleen. Sitten vaan kaikkien ruuvien paikalleen laitto, älä kiristä liikaa... tiiviste pursuaa muuten ulos tai öljypohjan sisälle. http://static.petrisimolin.com/galle...sjeeppi-00.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...sjeeppi-03.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...sjeeppi-04.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...sjeeppi-09.jpg Muutama kuva mukaan, viikko on ajettu ja öljyvuodot loppuivat kokonaan STILL PLEIS VIT TRAKS ! |
Sivu luotu: 15:25 (GMT +2). |