Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   King cap turbotettu.. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30449)

ISO-A 06.03.2007 18:17

King cap turbotettu..
 
Piti nakata kinkkuu turbo ku eihän se mihinkää muuten kule. Mutta mutta,pitäs vissii se leimaki hommata ennenku alkaa virkavalta hankalaks.Ylivieskan konttorilta kyselin mitä vaatis et sais leimattua,siellä meinas et pitäs olla nissanilta lappu et pitääkö tehdä mitää muutoksia turboa varten,tehon mittaus ja viel seki et onko Td25 moottoria turbo tyypitetty.Jotenki oon kyllä saanut sen käsityksen täältä ku oon juttuja ettiny ja lukenu et ei sen noin vaikeeta pitäs olla. Toivottavasti ei oo. Eli osaiskohan joku joka on kinkkua turbolle leimaillu sanoa mitä siihen oikeesti tarttee?? Ja kertoa oisko nivalan lähialueella (100km) konttoria missä tietävät asiasta paremmin?! Ei oikein noi ylivieskasten puheet vakuuttanu!! Nii ja pirssihän on vm-91,D21koppanen,ja mylly TD25

...ja King Capilla loput..

arsenix 06.03.2007 19:43

Jos ei ihan mahottomia teholukemia taho, ni varaat ajan dynoon
ja hajet sieltä lapun nykysistä tehoista.
Sen lapun kans sit konttorille uutta otetta hakemaan.
Ja näin siis jos ne tehot ei oo noussu yli 20% siihe verrattuna
mitä lukee vaikka käyttöohjekirjasa.
Sit jos aletaa vertailee mallisarjan tehokkaimpaan ni pitää olla
alusta vastaava sen kans.

--
Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle!

ISO-A 06.03.2007 21:39

Juu ei mitää mahdottomuuksia ainakaa näin alkuun,
eihän tuo kytkinkää pitäny ku vähä yritti enemmän savua laittaa..
Eikös siinä bensamallin kinkussa oo 120hp vai oonko iha hakoteillä!?Tuosta alusta ja jarru hommasta se aijä just puhu,et pitäs olla nissanilta todistus että tarviiko tehdä jotain ja pitäs kuulemma olla se lappu vaik ei mitää tarttis tehdäkkää.Oiskohan semmosta lappusta kellään vai pitääkö alkaa nissanin liikkeen kans taisteleen!?Ja se moottorin tyyppi homma kans ihmetyttää jos kerran noita D21 koppasiaki on joskus turbon kans muutama suomeen saatu..

...ja King Capilla loput..

Mako 06.03.2007 23:23

Ainakin -88 mallin D21 2.4B KingCabissa oli vaan 101hv.


Eskimo 07.03.2007 08:38

Elikkäs jos tehoa otetaan yhtään (1 hp) lisää niin pitää todistaa, että jarrut ovat kelvolliset suuremmille tehoille.

Yleensä homma menee dieselin turbottamisessa niin, että verrataan saman mallisarjan bensaversioon. Niissähän on tehoja monasti enemmän ja samat jarrut.
Tehoja sai nostaa verrokkiauton tehoihin nähden 20%.

Varaosakirjat ovat hyviä jarrujen selvittelyssä.

Edit: mä en oo ainakaan kuullut, että pitäisi olla mitään todistuksia maahantuojalta tms. moottorin soveltumista turbottamiseen. Normaali savulappu pitäisi riittää.
Ei se sen katsurin ongelma oo jos se ei kestä turboa. Kunhan se ei saastuta vaan liikaa.

____________________________________
- eskimo

OffRoad Kainuu, SLCK #110

Edited by - komk on 07/03/2007 08:41:09

ISO-A 07.03.2007 19:59

[quote]
Ainakin -88 mallin D21 2.4B KingCabissa oli vaan 101hv.


No joo,eiköhän siinä sit sen verran oo.Muistelin vain jostain..
Pitääpä koittaa nissanille soitella noista jarru yms jutuista..Ja muille katsureille.


...ja King Capilla loput..

Edited by - ISO-A on 07/03/2007 20:05:35

jullej 07.03.2007 20:59

mull riitti ainaki dyno lappu leimalle. mut se oli haukiputtaan katastus asema?? oulusa vaati maahantuojalta vertailu lapun misä näkkee turbottoman ja turbollisen mallin eron(jarrut ja jousitus)..
soitin nissanin maahan tuojalle siitä lapusta ja aikovat toimittaa sen mut siitä o jo vuosi ja vähä päälle eikä oo kuulunu...
-86 d21 sd25


ISO-A 07.03.2007 21:19

Jep,eli taitaa olla tämäki asia vähä silleen et riippuu mistä kysyy...

...ja King Capilla loput..

tikpe 09.08.2007 14:04

muutoskatsastat kc:n terranon 2.7 turbolle (siis nimellisesti). 2.5 ja 2.7 koneiden välillä ei ulos oo muuta eroa kuin 2.5 lohkossa on kannen oikealla puolella (edestä katsottuna) tyyppinumero. 2.7 koneessa tuossa ei oo mitään, joten vingulla stansaukset pois. sit vain konttorille, terrano ja kc on rinnakkaismalleja joten ilman dynolappuja menee. muista laittaa cooleri ennen leimaa, koska toi terranossa on ja sitä varmasti kysellään.

-"Miten kaavas mopolla piäsöö..?"-

farmari 09.08.2007 19:45

Raahen asemalla riitti moottorinvaihdossa motonetiltä printatut varaosaluettelot, joista kävi ilmi jarrujen yms varaosien samanlaisuus. Ei tarttenu kummemmin penkoa. Ne vaan haluaa itelleen lainsuojaa, ku joku todistus on mihin pohjautuu nuo meidän väittämät.



Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).