Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rangen talvihuolet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29045)

22.01.2007 22:30

Rangen talvihuolet
 
No niin nyt alko Rangen talvikausi eli kun pakkasta on noin viistoista astetta alkaa käynnistymisongelmat.Joutuu tarttaan pitkään ennenkuin käynnistyy ja sen jälkeen bensa käryy useita kilometrejä(siis normaalia enemmän)ONX TÄHÄN NS.OMINAISUUTEEN KELLÄÄN HEITTÄÄ ÄSSÄÄ HIASTA???

by Ryöväri

Note! This message was posted anonymously!

ZeiZei 22.01.2007 22:55

Aloitetaan tällä:

Kaasari vai ruisku?

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
Myytävänä projekti STW109"

Ryöväri 23.01.2007 07:55

Ruiskupelihän se on . Minkäslainen se lr109 rojekti olis????


TimoV 23.01.2007 10:18

Lainaus:

quote:
Ruiskupelihän se on . Minkäslainen se lr109 rojekti olis????


OT: Klikkaa sitä projektia siinä allekirjoituksessa niin näät.

Kumpiko malli? Flapper vai Hotwire?

Jos Flapper:
Flapperissa tuo lämpöaikakytkin ja se 9. suutin (sininen, plenumin takaseinässä) lykkää bensaa näin pakkasilla käynnistysavuksi reippaanlaisesti. Se bensanhaju ja tulppien kastuminen voi tulla tästäkin.

Kopasepa käynnistämistä kun irrotat sen 9. suuttimen liittimen.

Toinen vaihtoehto on, että lämpösensori on sökö.

Hotwire:
Tarkasta lämpösensori.


-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990


Ahosensetä 23.01.2007 10:36

Lämpösensorit vikaantuvat yleensä niin, että kone luulee itseään lämpimänäkin kylmäksi.

Myös ECU- tai ilmamäärämittarivika voi aiheuttaa käynnistysongelmia. Erityisesti flapper.

TimoV 23.01.2007 10:51

Lainaus:

quote:
Lämpösensorit vikaantuvat yleensä niin, että kone luulee itseään lämpimänäkin kylmäksi.
Juu näin on. Omaakin kokemusta on tosta tän nykyisen kanssa. Onneks oli sulta tilattu varapalikka hyllyssä valmiina.

Lainaus:

quote:
Myös ECU- tai ilmamäärämittarivika voi aiheuttaa käynnistysongelmia. Erityisesti flapper.
Joo. Luulisin kyllä että ennemmin tuo ECU, kun/jos 4CU on kyseessä. Ajattelin että ensimmäisenä kannattaa sulkea pois mahdollisesta vikalistasta tuo kylmäkäynnistyssuuttimen ja lämpöaikakytkimen toiminta.

Muistatko suoralta kädeltä miten se sitä suutinta ohjaava lämpöaikakytkin pelasi? Sekinhän mittaa moottorin lämpöä, kytkien tuon suuttimen päälle jos lämpötila on alle ? astetta. Milloin se kytki sen pois?



-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990


Ahosensetä 23.01.2007 10:56

Jos kone on alle +35 C, niin ryyppysuutin antaa tavaraa. Katkaisee muistaakseni ihan ajan perusteella. Aikaa en tosin muista.

kokkolanpoika 23.01.2007 15:59

Lainaus:

quote:
Jos kone on alle +35 C, niin ryyppysuutin antaa tavaraa. Katkaisee muistaakseni ihan ajan perusteella. Aikaa en tosin muista.
Se rikastaa ajallisesti ton koneen lämpötilan mukaan sitä, mitä enemmän pakkasta niin sitä pitempi oli aukioloaika. Olikohan 30sekunttia pisin aika mitä se on maksimissaan auki tietyllä lämpötilalla -10c tai jotain sinne päin? Sit likelle tuossa +35c se oli joku parisekunttia auki..?
Että sen mukaan voi suurinpiirtein laskea..


Timo..

Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee?
http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg

Ryöväri 23.01.2007 22:17

Otin sen ryyppysuuttimen liittimen irti ja ihan niinku se olis parantanu vaivan.

Kiitokset avusta..


Niko 24.01.2007 07:56

Lainaus:

quote:
Otin sen ryyppysuuttimen liittimen irti ja ihan niinku se olis parantanu vaivan.
Samaa teki meitsin vekotin, eli kylmäkäynnistyssuutin tuuppasi niin reippaasti ainetta. Tuli kerran *tutuksessa laimennettua öljy bensalla, kun hain vikaa. Piuhan kun nyppäs irti, niin johan alko toimiin.

Tosin nyt on ongelmana, että kylmänä se ei käy tyhjäkäyntiä. Mutta se ei periaatteessa haittaa, kun mettäreissuja varten on aikaa lämmitellä auto.

- Lommone Ranke Rooveri -

TimoV 26.01.2007 10:15

Tossa tietoa tosta ryyppysuuttimen toiminnasta ja ohjauksesta.

Lainausta v8-owners-foorumilta

"The thermotime switch is fitted to time the operation of the cold start injector; it is located in the coolant gallery at the left front of the inlet manifold. It must not be confused with the coolant temperature sensor fitted alongside it, but slightly to the rear.

The thermotime switch contains a pair of contact points, one of which is mounted on a bi-metal strip. A heater coil is fitted around the bi-metal strip.

This cold start system is under the control of the ignition switch - it can only operate when the ignition is in the 'crank' position.

When it can operate, the thermotime switch ensures that:

a. The injector does not operate at all if the coolant temperature is greater than 35°C.

b. The injector operates only up to a maximum of 12 seconds to avoid flooding, and the time depends on coolant temperature. In other words the injector only operates for the maximum 12 second period in temperatures of - 20°C; warmer than this and the operating time gets proportionally less.

In the cold condition the contacts are closed; current is fed from the white/red wire through the injector, and then through the bi-metal strip and contacts of the thermotime switch to earth, thus, the injector will operate. The bi-metal strip is sensitive to ambient temperature, and if the ambient is already above 35°C the contacts will be open and the injector will not operate.

The other connection from the white/red wire passes current through the heater element of the switch; it raises the temperature of the bi-metal strip until after a maximum of 12 seconds it will break the contact and the injector will cease to function. "

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990



Sivu luotu: 14:56 (GMT +2).