![]() |
Hydraulit?
Rupesin funtsimaan, et oisko mitään järkeä laittaa hiluksiin hydraulit? Tarpeetkin ois tallin nurkissa.. Tarkiotus ois laittaa joka nurkkaan sylinteri, yks paineakku per akseli ja minkälieroclatrukin hyd.pumppu (12v). Sylinterit toimis antikallistuksenvakaajana, se olisi kai plussaa? Varmaan pohjimmainen syy tämmöiseen ratkaisuun on sen halpuus (hinta arvio hydraulille n.0E). Katsastukseen tietenkin pois ja käyttö ainoastaan maastossa tai yliraskalla kuormilla ajaessa. Tietysti kun tuota hydrauliikka on, niin vinssinkin vois repostella letkujen nokkaan. Etukardaanin tilalle on jo menossa etuvetosen murrokset, kun ei kukaan väitelly vastaankaan..
|
Lainaus:
Onhan nuita jortaaneja? www.Offroadkainuu.com www.hanakkatalo.fi Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu. |
Murrokset laittelen ihan sen takia, kun saatavuus on hyvä, pitäs kestää vääntöö (vetarilla 3-4 kertainen momentti kardaaniin nähen), poorin pätkä jää pois, vesi tiivis, sallii isomman kulman kuin yksikään ristikko (ei tupla), vakionopeus nivel (kulmassa pyöriessään nopeus ei muutu) ja kuten jo aikasemmin mainihin, niin eihän kukaan ollut vastaankaan. Niin ja onhan se saatavuus aika hyvä, sorvikin käytössä...
|
No jumankavita. Sanokaa ees mielipiteitä. Tuntus et olen itsekseen harrastuksieni kanssa. Käsittääkseni tämä on jonkinlainen offipalsta ja täältä kaiketi saa apua ku on kysyttävää? No joo, rapelihan se on taas ja kiukuttaa...
|
Niin tuota hydraulijousi asiaa.. Mitoitus ei ole helppo, koska paineakun ja sylinterin mitoitus pitää olla sopiva (vrt jousivakio). Yleisempi toteutustapa on liikuttaa sylinterillä kierrejousen yläpään kiinnityspistettä. Silloin ei tarvitse paineakkujakaan. T PasiK
Note! This message was posted anonymously! |
Onhan murrosten käytöstä ollut keskustelus jo aikaisemmiinkin. En vaan muista mihin jäi.
Lainaus:
Tossa jotain keskustelua aiheesta, mutta tämän lisäksi on ainakin yksi juttu: http://www.petrisimolin.com/ThePalst...?TOPIC_ID=9372 T, Antti |
Onhan se totta, ettei hydraulit varmaankaan ihan helpolla tule toimimaan. Yritys olisi käyttää pieni mäntäisiä sylinteriä, isoa paineakkua jolloin lehtijoset luultavasti määräisi alustan jäykkyyden. Paineakun säätö/täyttö onnistuu työmaalla. Kaikki tämä perustuu arvailuhin ja olettamuksiin, elikkäs palaute on oikeesti tervetullutta. Katoaan miten äijän käy vakionopeusnivelineen, jos ei kestä niin se vissiin särkyy. Vai oliko jokin välimuoto ehjän ja särkyneen välissä??? melkein rikki???
|
Lainaus:
|
Aika useat vakionopeusnivelet "joustaa" kuulapesästään muutamia senttejä, eli liikevaraks tulee nopeasti ynnäiltynä 2*muutamia senttejä.
|
Aivan, Tuota mietinkin. Eli olet valinnut semmoset nivelet jotka oikeasti antaa liikevaraa.
|
P***ele ku menee tuon katiskan hitsailuun kaikki aika. Vissiin 40cm sylinterin iskua riittää? Vähä selvitelly hydraulien laillisuutta, niin pitäs vissiin kelvata sille leimasinta käyttävälle kaverille.
|
Lainaus:
|
Suskaan toyotan koneen ja laatikon asennuksen yhteydessä yritettiin tehän vaihde- ja jakolaatikon välinen kardaani vetarin nivelestä. Ja ongelmaksi tuli nivelen suojakumin kestävyys. "Suurissa" nopeuksissa kumi halkesi ja vaseliinit siirty alustan ruosteen estoaineeksi. Kokeiltiin kahella suojakumilla ja sitten siirryttiin takaisin yhteen ristikkoon -> tärrää.
Note! This message was posted anonymously! |
Arvelinkin, ettei suojakumit kestä. ajatus oli et ajelee takaveto päällä nopeat pätkät. Onhan se työlästä...
|
riippuu aika paljon siitä mistä se roikkuu eli minkälainen hilu olisi kysseessä???
LEKA ON OIVA APUVÄLINE!!! |
Vanha jäykkäperä LN46. Aika rajussa kulmassa se takimmainen eturistikko pyörii, ei vissiin ilman tupla ristikkoo vois toimia. En muuten ole koskaan laittanu autoon noin paljoa peltiä (kai 100kg) eikä ole ees valmis.
|
Käväsin tossa konttorilla kyselemässä hdraulien laillisuutta. Konttorin setä pirautti akelle: jos alkuperäinen jousitustyyppi ei muutu, niin sylinterit saa laittaa. Korkeuden säätö max 77mm (tietysti vain konttorilla ja virkavallan yllättäessä). Iskaritkin voi kuulemma poistaa, koska sylinterien laitto iskarien tillalle voidan tulkita alustan parantamisena. Korotus ei tietenkään saa poiketa 150mm säännöstä hydraulit ylhäälläkään. Tai siis, saa kuhan ei virkavalta ole pitämässä ratsiaa jossain metässä.
|
Lainaus:
nyt kun jakis takempana niin parempi kulmakin... www.Offroadkainuu.com www.hanakkatalo.fi Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu. Edited by - Jari on 09/02/2007 12:04:41 |
Sivu luotu: 10:00 (GMT +2). |