![]() |
Vanteet
Paljonko välilaippojen (spacerien) vahvuus tulee olla, jos asentaa C5 vanteet C4:een. Vanteet ovat 245/45/17 eteen ja 275/40/18 taakse. Ilmeisesti käyvät suoraan välilaippojen kanssa C4 vm.85:een. Jos en niitä laita voisin ne myydäkin tarvitsevalle. Ne ovat Vm.98 vettestä uudehkoilla F1 kumeilla. Olisiko sarjan hinta jossain 2300e paikkeilla.
Note! This message was posted anonymously! |
Mistäs muuten olette hommanneet vanteita ja mihin hintaan? Näyttää noi orkkis vanteet niin rupisilta. En ymmärrä miten joku on onnistunutkin raapii ne niin huolella katukiviin...
Edited by - Teme_76 on 02/03/2004 07:33:26 |
Tiedän yhdet käsintehdyt vanteet C4 Vetteen. Ne on 20-tuumaiset ja koottu osista. Omistaja on harkitsemassa uusia vieläkin erikoisempia. Hinta on varmaan puolet 80-luvun Vettestä? Meitä on joka lähtöön.
Note! This message was posted anonymously! |
Moi, minäkin olen tässä sulatellut ajatusta että vaihtaisin uudet vanteet perus 17" vanteiden tilalle. Omat vanteeni ovat suhteelliset hyvässä kunnossa mutta jotain muutosta ulkokuori kaipaa. Alustavasti olen jo päätynyt tällaiseen suunnitelmaan, eli AFS ZR-1 style wheels
2-17"x9.5" and 2-17"x11". Tuota vannetta saa Black Powder-Coat, Chrome, Highly Polished Aluminum, Polished with Clear Coat ja Silver Powder-Coat mallina. http://www.afswheels.com/v2/ecommerce/shopexd.asp?id=18 Alle sitten eteen 275 ja taakse 315 kokoiset renkaat. Voisi olla aika häijyn näköinen. -------------- 1988 Corvette |
Jos ulkonäköä ja maksimaalista ajonautintoa haetaan, kannattaa unohtaa nämä perinteiset yksiosaiset orkkis-vanteet ja niiden johdannaiset. OZ, Work, Adamas, Enkei, Löwenhart ja Racing Hart ovat kaikki parasta mitä rahalla saa tehtynä sovellutukseesi kaikilla mitoilla. Hankin tuollaiset enkä voi muutakuin suositella lämpimästi. Paras sijoitus Vetteen kautta linjan - eniten iloa!
Note! This message was posted anonymously! |
Hyviä vanteita mut kaikki on vaan niin *itun rumia!
|
Omistaa Corvetten, mut vanne on pakko olla kuin tonnikalapurkin kansi.
Note! This message was posted anonymously! |
Harvoja hyvännäköisiä orkkisvanteita on rallyt!!! Ne sopii mahtavasti c2 ja c3... Muuten vanteet tuntuvat olevan vakiona tosi peltipurkinkansia!!! Hienojakin on kuitenkin myynnissä!
|
Mulla olis taakse C4 -96 GS:n Bilsteinit vähän ajetut..eikä olis kalliit...Parin sais 160,-€
Asiasta toiseen, onko viime kesänä ilmaantunut -96 grandsport jäänyt suomeen vai menikö viron pojille(huhua)?? Sellainen sin/valk. maalaus C4:een niin voi pojat, suomessa taitaa pari sellaista ollakin. Minun mielestä ylivoimaisesti paras väri sporttihenkiseen Vetteen. Ja siinä erikoisemmat vanteet ja ehkä jotain muutakin muutettua sporttisempaan suuntaan niin... Vai mitä mieltä muut???? Note! This message was posted anonymously! |
Urheiluauto pitää olla punainen. Sen tietää kaikki maalikot - kysy vaikka kadulta. Paras vauhtiraita olen nähnyt mustassa Vettessä punainen racing stripe. Oikeasti hienoin urheiluautomaalaus on ylivoimaisesti Bugatilla krominen alaosa ja takaa sekä päältä tummanvihreä. C5 tai C4 vois olla hieno kromisella alaosalla ja kokonaan takaa? Orkkis maalit sopii tietysti jäyhälle harrastajalle, joka yhdistää Vetten värin muuttamisen kirkon saarnaamaan perisyntiin. Liekkejä tai kameleonttivärejä olen odotellut näkevän Vettes Suomessakin. Saako Vetten vakiomaalin päälle heitettyä hiutalelakkaa?
Note! This message was posted anonymously! |
Urheiluauto pitää olla punainen. Sen tietää kaikki maalikot - kysy vaikka kadulta.
Niin, toinen tykkää äidistä,toinen tyttärestä. Et ole ilmeisesti käynyt corvette meetingissä. Siellä on punaisia vettejä, että ihan oksettaa. Tarkoitan, että taitaa olla yleisväritys ja siksi aika tavanomainen. Korostuu tapaamisissa kun vettejä on paljon. En muista vettemeetingeissä ollessani vuodesta 97 yhtään punaista C4 vetteä, joka olisi tullut palkituksi.Muita värejä kyllä. Mutta nämä ovat makuasioita ja pääasia on että on itse tyytyväinen autonsa väriin. Eipä muuta kuin ajokauden odottelua kaikille Vette maniasta kiinnostuneille. Note! This message was posted anonymously! |
"Urheiluauto pitää olla punainen" No miksiköhän Ferrarit ovat juuri punaisia?
Note! This message was posted anonymously! |
"Urheiluauto pitää olla punainen" No miksiköhän Ferrarit ovat juuri punaisia?
Koska ketsuppi on halpaa italiassa ja se on punaista. Jos urheiluautoja ruvetaan etsimään niin Cobra sitä varmasti on 900 prosenttia enemmän kuin joku italian rihne ja cobran väritys on juuri sama kuin corvette Gs. Tästähän saa aikaan hyvän kinan, kun tuo alkuperäinen aihekin oli vanteista. Note! This message was posted anonymously! |
Punainen!
Meisselinikin on punanen, kun innostun. Voihan Vetten aina maalata -ei maksa paljoakaan. Sininen on kyllä tossukka väri. Note! This message was posted anonymously! |
Meisselinikin on punanen, kun innostun. Voihan Vetten aina maalata -ei maksa paljoakaan. Sininen on kyllä tossukka väri.
Meisseli on normaali tilassa punainen ja sitten kun innostuu se muuttuu SINISEKSI.ARGHHHHH.... mikä keskustelu. Note! This message was posted anonymously! |
Häh, rally-vanteetko nättejä!?
Ne lukeutuvat alikokovanteisiin ja näyttävät hyviltä kottikärryissä. Nuo koottavat vanteet ovat liian kalliita Vetteen, mutta varmaan ihan ok, jos on Roope-Ankka. Veikkaanpa, ettei sellaisia vanteita ole tosiasiassa kellään. Note! This message was posted anonymously! |
Häh, rally-vanteetko nättejä!?
Ne lukeutuvat alikokovanteisiin ja näyttävät hyviltä kottikärryissä. Nuo koottavat vanteet ovat liian kalliita Vetteen, mutta varmaan ihan ok, jos on Roope-Ankka. Veikkaanpa, ettei sellaisia vanteita ole tosiasiassa kellään. Vai ovat liian kallita Vetteen, mihinkäs ne sitten ei ole liian kalliita (luultavasti johonkin Nissaniin). Ei ole häävin näköiset 20" vanteet 30 sarjan kumit päällään, liika on liikaa.Kumi näyttää lähinnä kengän pohjalta ja jarrulevyt vanteen sisällä cd levyltä. 16"-17" vannekoko on aivan riittävä, tämä ylikokovanne huuma on ohimenevä villitys. Note! This message was posted anonymously! |
Mä haluaisin heti 20-tuumaset vanteet. Ne jalostaa auton, mut ne ei mahdu Vetteen.
Note! This message was posted anonymously! |
Mä haluaisin heti 20-tuumaset vanteet. Ne jalostaa auton, mut ne ei mahdu Vetteen.
Kokeilepas sitten 20-tuumaista rattia,sekin jalostaa auton ja on "hyvän" näköinen. Note! This message was posted anonymously! |
En voi lukea enää sivusta. Ensimmäiseksi haluan todeta, että ylikokovanteet ovat todella aikamme hittituote, mutta se on syntynyt täysin materiaaliteknologian myötä. Useat yksilö- ja massaurheiluautovalmistajat ovat siirtyneet puhtaasti 18-, 19- ja 20-tuumaisten vanteiden käyttöön, koska rengasprofiilin lasku 35-25 parantaa ajo-ominaisuuksia poistaen sivuttaisjoustoa, mikä on läsnä aina jopa 40-profiilisissa. Corvetten valmistajat ovat myös pyrkineet poistamaan väljyyttä vaihtamalla C4:een giganttiset 17-tuuman vanteet jo 80-luvulla, jolloin useat lehdet kummastelivat vanteiden järjetöntä kokoa. Vanteet eivät tule pienenemään. Minun Vettessäni oli 17- ja 18-tuuman vanteet amerikkalaisella rengasvalmistajalla, mutta vaihdoin ne 20-tuumaisiin ja Pirelliin. Lopputulos oli häkellyttävä - ajotuntuma tarkka, jämäkämpi ja, yllättäen, paljon mukavampi kuin 40-profiilisen. Tähän ovat yhtyneet kaikki autoni kyydissä olleet. Suomessa on muutamia 18/+-tuumaisia Vettejä, ja ne erottuvat upeasti massasta. Toinen asia on, että vaihtakaa ne Vetten jarrut mahdollisimman äkkiä! Varsinkin C4:n jarrut vaativat äkäisen päivityksen. Esim. C5:n jarrut on paljon parempi kuin Grand Sportin tai ZR-1:sen pakettit, jotka eivät vastaa lainkaan e.m. tuotteita ollen lähinnä jousitusmassaa lisääviä. Monilla jenkkiautoharrastajilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää teknologian kehittymistä ja ymmärtää huonoksi havaittujen tekijöiden oivaltamista. Moni mielipide on takertunut 70- ja 80-luvun käsityksiin. Esim. big block -Vettet poistettiin useastakin syystä, mutta ajettavuudeltaan ne eivät vastaa lainkaan pienilohkoja.
Ystävällisesti Vette-pappa Note! This message was posted anonymously! |
Kyllä se on vaan niin, että jos rupeat esim, C3:een tälläämään ylikoko renkaita, niin ajettavuus kyllä paranee, mutta auton nostalgia henkinen tyyli on menetetty. Se on auton raiskausta ja vanhaa vuosikertaa pitää kunnioittaa ja säilyttää auton alkuperäinen imago. Teini pojat eivät ymmärrä näitä asioita vanhemman auton rakentamisesta kun eivät olleet vielä syntyneetkään kun niillä ajeltiin. Piste
Note! This message was posted anonymously! |
Tyyli ja sen ymmärtäminen ei tarkoita henkistä kitukasvuisuutta ja karsastusta jämähtyneisyyden aikaan. Suomessa on upea 20-tuumainen C3:nen, jonka saadakseni myisin Vaimoni sielun. En muista nyt nimeä, mutta sillä on omat kotisivutkin. Kyseisen auton kuvat ovat yksi katsotuimpia Vette-kuvia laajalla digitalcorvettes sivustoilla, mikä todistaa, ettei harrastaja ole hakoteillä vaan herättää klassikon henkiin nykyteknologian raameissa. Vastaavasti, meiltä löytyy upea C1, jossa on hienot alum. 18-tuuman vanteet. Nyt on kuitenkin huomattava, että vanteen koon kasvatus vaatii yleensä parannusta myös alustaan, etenkin bushings, sway bars, shocks jne., jotta runko saataisiin rengastuksen suorituskyvyn tasalle. Jälkeenjääneet harrastevetteilijät ovat tietysti aina oikeasti, ja pyydänkin Heiltä täten anteeksi Vette-kulttuuriperintöä häpäiseviä ja kerettiläisiä näkemyksiäni, anteeksi.
Vette-pappa Note! This message was posted anonymously! |
Mä oon taas sitä mieltä että vanteilla ei raiskata vanhaakaan vetteä, niillä saa autoon tyyliä, jos on hyvällä maulla valitut vanteet! Tosin monella kori muutoksella on pahoin raiskattu autoja, esim. en koskaan voisi rälläköidä jostain ´50 luvun klassikosta kattoa pois, jos ei ole todella huono!
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
Vetten alkuperäisvanteet on aika perseestä, ainakin C4:ssa. Eikä valikoimaa ole riittävästi, ainakaan Suomessa. Tuossa on jotain sinne päin...
http://www.aaarims.com/specials/corvette.shtml |
Sivu luotu: 11:52 (GMT +2). |