![]() |
hdj80 lukko ongelmia
Onkos asiantuntijoilla tietoa, onko hdj:ssä lukoille jossain releitä?
Etulukkoa kytkettäessä kuuluu selvästi releen napsutus, mutta takalukon kohdalla on hiljaista eikä takanen mene päälle. Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
|
HDJ:ssähän on solenoidilla kytkeytyvä lukko. Kuuluisko se naksahdus mahdollisesti sieltä etumurikan sisältä? Tosin voi olla relekkin. Enpä oo tarkemmin tutkinu..
|
Etulukolle naksuu rele ohjain boxissa apukuskin jalkotilssa. Boxi vaihdettu ilman tulosta.
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
|
Toyotan sähkölukko kytkeytyy pyörivällä sähkömoottorilla, joka on joissain määrin taipuvainen hapettumaan jumiin mikäli sitä ei koskaan käytetä. Sieltä voisi aloittaa?
|
Taka lukolle ei tule virtaa. Vika on edelleen paikantamatta.
Hyviä ehdotuksia?? |
Itsellä samantyyppistä vikaa autossa.
Takalukko on purettu ja puhdistettu myöskin tiivistetty alkuperäistä paremmin. Ja nyt ainakin takalukko pelittää testattu "patterilla" Mutta mutta eipä lukot vieläkään pelitä eli jonkin asteinen sähkövika autossa on. Note! This message was posted anonymously! |
löytyiskö kuvaa/tietoa että missä asennossa takalukon moottorin ison hammaspyörän pitää olla, että "rajakytkimet" toimisi oikein?
|
Lainaus:
Tänään oli just kaverin hodarista takalukko auki koska se lukon tappi jota se ratas liikuttaa, on jumittunu ja lisäksi lukon rataskotelon kiinnityspulteista takimmaiset hirttäny kiinni, eikä lähe irti edes väkivalloin. |
Moottoria kasatessa asennolla ei ole suurtakaan väliä kunhan on toiminta-alueella. Kun moottori on taiottu toimintakuntoon pannaan piuhat kiinni, käännetään kytkin asentoon "lock" ja moottori ajaa itsensä lukkoasentoon olipa se ollut missä asennossa tahansa. Senjälkeen saatetaan perästä "raudat" asentoon lukossa ja asennetaan moottori, siinä se. Normaalisti moottori irrotetaan valmiiksi lukkoasennossa jos se vain toimii, mutta asennus on aina tehtävä sekä moottori että perä lukitussa asennossa, silloin kaikki liikeradat sattuu automaattisesti oikein (poikkeuksena tietysti että moottori ei edelleenkään toimi, silloin se tietysti kannattaa asentaa "raudat" auki asennossa jos ei halua että lukko on jatkuvasti päällä). Pelkkää moottoria voi huoletta testata irrallaan ja purkaa sen, ei ole mitään väliä mihin asentoon se jää, toimivassa järjestelmässä se lopulta hakee automaattisesti oikean asennon.
timop |
Onkos tuohon alkuperäiseen kysymykseen löytynyt vastausta? Mullakaan ei raksu boxissa releet. Kytkimeltä tulee kyllä boxiin ohjaus virta. Etulukko toimii, mutta taka ei. Takalukko menee kyllä päälle, kun syöttää suoraan moottorille virtaa.
|
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=3
Lataa tuolta RM184E, siinä on ohjeet mm. lukkojen sähköpuolen vianhakuun. |
Sivu luotu: 23:32 (GMT +2). |