![]() |
Lantikan osto puuhissa.
Moro.
Kertokaapas kun meinasin ostaa Lantikan Discoveryn 95- ajettu karvan alle 200tkm manuaali vaihteinen. Ryömin auton alle ja otin kardaanista kiinni ja pyöräytin sitä. (vaihde vapaalla) niin perissä oli noin +1/8 osa väljää ennekuin tuli löysät pois. Paljonko noissa pitäs olla löysää sillon ku ne on kunnossa. Perät ei huuda yhtään. Laatikosta ei kuulunut mitään kun panin jakolaatikon vapaalle ja testasin että onko laatikko hiljaa. Ja se oli hiljaa joka vaihteella. (jakolaatikko tuntui ääntävän vähän kun pientä ääntä kuului ajaessa laatikon kohdalta) Sitten vaihdetta vaihtaessa tuntui olevan hiukka löysää jossain, liekö tulee peristä ennenkuin veto alkaa ja väljyys poistuu? Ei siellä mitään terävää klonksausta kuulunut, vaan pehmeä niinkuin perät lähtis hetken päästä mukaan kun veto alkaa? Miten tuo jakolaatikon ensiöratas ilmenee vikana? Luin netistä että joissakin 95-malleissa tuota vikaa on vielä ilmennyt? Onko se terävä klonksaus? Note! This message was posted anonymously! |
Ihan yleisenä juttuna voisi todeta, että käytetty auto on käytetty ja merkkikohtaiset ominaisuudet tulevat aina sen kaupan päälle, jossa ostetaan ne halutut ominaisuudet, jotka alunperin johtivat kauppaan. Disco on oiva valinta, sillä tekee kaiken mitä perhe haluaa ja voit käydä safareillakin.
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Sori OT. -- Wannabe OFF-roader -- l-200@offipalsta.com http://www.petrisimolin.net/gallery/...u%20pajero.JPG |
Lainaus:
Lainaus:
- kytkinakselin boorit - vaihteiston hammas- ja kytkentähammasvälykset - jakovaihteiston ensiörattaan boorit - jakovaihteiston hammas- ja kytkentähammasvälykset - keskitasauspyörästön välykset - kardaanin pituusliukujen välykset - perien hammasvälykset - vetareiden boorien välykset - ja vielä edessä vakionopeusnivelien välykset. Lainaus:
Paljon lantikka-asiaa: www.offroadpaja.fi T, Antti |
Mites muuten kun luin tuola netistä että 95sessa discossa ois vielä tota ensiöratas ongelmaa. Vasta vuodesta 96 vika ois korjattu ristiin poratulla ensiörattaalla? Vuosimallissa 95 vielä ois tota proplemaa?
Nyt en löydä sitä linkkiä jossa tosta puhuttiin. Mutta tuossa on jotain juttua R380 ensiörattaasta ja Klunks äänestä. http://www.ashcroft-transmissions.co...ategory_5.html Timo.. Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee? http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg |
En ole avannut yhtään -95 jakolaatikkoa, joten ihan varma en voi olla. Tietääkseni ensiöratas muuttui ristiinporatuksi samalla kun ZF ja R380 otettiin käyttöön, eli mallivuoden -95 alusta. Samalla ensiörattaan hammasluku muuttui 26 -> 28. Varaosakirjasta ei tässä kohdassa ole juurikaan apua, kun se ei kerro osien yksityiskohtia.
-94 autoja on kyllä saatettu jossain myydä -95 puolella. T, Antti |
Jos tosta mun antamasta linkistä kahtoo tuon ensiörattaan kohdalta niin siinä on että A ja B jakolaatikossa on ei ristiinporattua ratasta ja myöhemmässä C mallin jakolaatikossa on ristiinporattu?
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_28.html Mun jakolaatikossa on merkintä 28D......E jotain.. Ja pää laatikossa on 55A.....jotain Että mikä laatikko mulla sitten on? Sitä minä en tiedä? Luultavasti tuo 26 hampainen malli jotai ei oo ristiin porattu? Timo.. Isojen poikien leluja. mitä muuta mies vielä tarvitsee? http://img176.imageshack.us/my.php?image=lelu6ul2.jpg |
Sulla on E-suffix-jakolaatikko, eli ristiinporatulla ensiörattaalla oleva. Veikkaisin 28-hampaiseksi, mutta en enää ole ihan varma.
28D on jakolaatikon tyyppi (mm. välityssuhde) ja sen jälkeen tulee sarjanumero ja lopussa on teknisen version kertova suffix. Sama päälaatikolle. T, Antti |
Sivu luotu: 10:54 (GMT +2). |