![]() |
Kääntöjarrut ja automaattilukko
Onko kenelläkään kokemusta miten aussie/lock right ym. automaattilukot käyttäytyvät taka-akselin kääntöjarrujen kanssa? Näin ajatustasolla tuntuu siltä, että toimivuudessa saattaisi olla ongelmia kun keskitappi väännättää vetoa jarrutetulle pyörälle. Lukko kuitenkin antaa periksi esim käännyttäessä tasakaasulla jos molemmilla pyörillä on enemmän pitoa kuin vetoa, mutta kääntöjarruja käytettäessä saattaa tilanne muuten vaatia raskaampaakin kaasunkäyttöä, jolloin lukko kaiketi yrittää väkisin lyödä päälle.
Onko kukaan kokeillut? |
En ole tuota viitsinyt edes kokeilla kun tuo on ihan selvä juttu.
EI toimi. Lukko menee päälle väkisin ja se on siinä. _________________________________ Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux! Kyllä jenkki on jees! "Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja |
Minulta pullahti toissavuoden venäjänreissun aikana mäntä ulos toisen puolen takajarrusta, kengät kuluivat niin paljon mutavellissä ajelun takia, joten jouduin takomaan sen puolen putken lyttyyn (fiksummilla olisi sokeita tulppia akselin päällä olevaan T-haaraan varuilta mukana).
Tämän jälkeen vähääkään voimakkaammat jarrutukset (se toinen takajarru oli siis yhä ehjä, eli toimi ikään kuin kääntöjarru) kantautuivat Aussie Lockerista aikamoisena louskutuksena, joka ei korvakuulolta ollut terveellisimmästä päästä. Käytännössä toinenkin pyörä jarruttaa voimansiirron kautta tällaisessa tapauksessa. Ei-ääni täältäkin, kokeiltu on. Edited by - JF on 21/11/2006 02:05:21 |
Sivu luotu: 15:53 (GMT +2). |