Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Trailerista, ja sen vetämisestä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26110)

valkkari 23.10.2006 07:07

Trailerista, ja sen vetämisestä?
 
Moikka!

Onko kenelläkään hajua, että paljonko autolla jonka rekisteriotteeseen ei ole merkitty perävaunun maksimi paino saa vetää? (Nissan pick-up 2wd)

Jos ei mee... ni haetaan vauhtia

Nerd-O 23.10.2006 07:28

Hmmm.. Eikös tuo mennyt niin että joko se koukussa oleva paino tai maksimissaan auton omapainon (vai oliko jopa kokonaispainon) verran? Jarrutonta saa vetää muistaakseni puolet omapainosta. Mitään faktaa tuohon ei kyllä nyt ole esittää, enkä jaksa lähteä edes etsimään. Tais olla muuten kokonaispainon perusteella, koska vanilla sai vetää 3000kg ja siinä ei ollut missään vetopainoja.

-- Jojolla suohon ja kävellen pois --

Nerd-O

Reintsi 23.10.2006 07:39

Isä ukollani neliveto kingcap ja siinä muistaakseni jarrutonta 750kg ja jarrullista 2000kg jos koukku kestää.

-->Menestys on kun pieru - muu kun oma ei hyvälle haise<--

Shuttle 23.10.2006 08:08

Jarruttomasta en niinkään tiedä, yleensä max 750kg eli O1-luokan kärri.
O2-luokan kärryjen kytkemisestä taas seuraavaa:
Jos otteeseen ei ole merkattua vetopainoa, on suurin sallittu vetopaino auton kokonaismassa. Jos taas auton on M1G-luokan ajoneuvo (tai N1G) on vetopaino 1,5x auton kokonaismassa.
Tietenkin jos auto on N2/G-luokan on asiat varmaan hieman erilaisia, mutta ne saa kaivettua finlexistä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
5. Luku, §32

Searchillakin löytyy asiasta vaikka kuinka paljon.
Googlesta puhumattakaan.


Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti

valkkari 23.10.2006 12:18

Lainaus:

quote:
Jarruttomasta en niinkään tiedä, yleensä max 750kg eli O1-luokan kärri.
O2-luokan kärryjen kytkemisestä taas seuraavaa:
Jos otteeseen ei ole merkattua vetopainoa, on suurin sallittu vetopaino auton kokonaismassa. Jos taas auton on M1G-luokan ajoneuvo (tai N1G) on vetopaino 1,5x auton kokonaismassa.
Tietenkin jos auto on N2/G-luokan on asiat varmaan hieman erilaisia, mutta ne saa kaivettua finlexistä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
5. Luku, §32

Searchillakin löytyy asiasta vaikka kuinka paljon.
Googlesta puhumattakaan.




Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Ok eli jos nyt sit ymmärsin oikein, ni ku ton auton kokonaismassa on jotain 2300 kg ni sen verran sil sais vetää... En mä nyt kyl tommost kuormaa ala ottaa kyytiin, mut ku ois tommonen 1300 kg jarrullist - eli pitäs saada kevyesti vetää

Jos ei mee... ni haetaan vauhtia

tanet 23.10.2006 16:55

Kysy katsastuskonttorilta.Autoilla tahtoo olla eri painoja riippuen tyyppi katsastuksesta.Rankulla vaihtelee 2000-3500 kg välillä.


valkkari 23.10.2006 18:10

Joo jo selkis, soitto jonnekki nissan nordic:iin ja ne kerto sielt...

Jos ei mee... ni haetaan vauhtia


Sivu luotu: 05:13 (GMT +2).