Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Työkoneeksi rekisteröinti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2441)

Peltonen 17.01.2004 10:07

Työkoneeksi rekisteröinti
 
Saako sitä nykyään vielä jollain keinolla alle 3,5tn laitteen rekisteröityä työkoneeksi? Tuli vaan mieleeni tuosta BJ45 myynti-ilmoituksesta...


Timo_S 17.01.2004 14:02

Itse olen miettinyt samaa ja kuulemma (huhupuheiden mukaan) on lähes mahdotonta... Helpointa on ostaa raato, mikä on ollut joskus rekisteröity työkoneeksi ja tehdä siitä peli.

T

Jep jep...

anttir 17.01.2004 14:40

Jooei, nykyään saa vain kuorma-autosta työkoneen. Ja työkonetta ei kannata tehdä huvin vuoksi, ks. se BJ-45-myynti-ilmoitus-topicci.

--
Antti R.
1978 HJ-45LP

Jörmelö 17.01.2004 18:31

Kaveri leimasi/ rekisteröi just 109" Työkoneeksi. Tosin sekin on alunalkaen ollutkin semmoinen.


HannuN 06.06.2007 21:51

kaivelin searchilla vanhan jutun esille...

osaako kukaan sanoa, onko työkoneeksi rekisteröidyssä autossa rakentelurajoituksia kuten esim N1G-luokan autoissa, vai onko rajoituksia ollenkaan ?

L3114 & C303

SukiSuki 06.06.2007 22:17

En tiedä rajoituksista... mutta sen tiedän et kuormureissa ei oo rajoituksia esim. rengastuksen suhteen.... (eli seuraava autoni on DODGE RAM rek. kuormuriksi 4x4 niin saa laittaa kuinka isot pallot tahtoo!!)


-----JIPII-----


sos 06.06.2007 22:24

kyllä muute on


SukiSuki 06.06.2007 22:34

No ei ollu ainakaan "kaverilla" joka kävi konttorilla!! Leimasetä oli sanonu vaan et ei mua sun renkaat kiinnosta, laita mitkä haluat ku toi kumminkin on kuorma-auto!!! Tiedä ny si taas tätä et toinen sanoo toista ja toinen toista!!


härdelli 07.06.2007 04:57

Tainneet rueta soveltamaan henkilö-auton rengas sääntöjä kuorkkiinkin. Olikohan jopa AKElta joku ohjeen tynkä. Eipähän ne kaikki inssit sitä varmaan tiiä.

Hiluxikin taitaa olla maasturi

JiiPee 07.06.2007 11:48

Lainaus:

quote:
En tiedä rajoituksista... mutta sen tiedän et kuormureissa ei oo rajoituksia esim. rengastuksen suhteen.... (eli seuraava autoni on DODGE RAM rek. kuormuriksi 4x4 niin saa laittaa kuinka isot pallot tahtoo!!)


-----JIPII-----
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=35557

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=30661



Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on

HannuN 07.06.2007 13:18

tää keskustelu käänty nyt kuorma-auto puolelle. alkuperäinen kysymys sekä myös minun kysymykset koski työkonetta...
Mites MaTTi, olisko sulla tietoa asiasta ?

L3114 & C303

-MaTTi- 10.06.2007 09:34

Pitää olla N2-luokan auto eli >3500 kg kuorma-auto että saisi auton alustalle rakennetuksi työkoneeksi rekisteröityä. Joskus ennen vanhaan on taas ollu toiset säännöt.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90

Catrik 23.01.2023 23:42

Paljoko työkoneissa on vakuutukset? Jos teen yksityiskäyttöön nosturiauton, pitääkö siinä olla jotain hyväksyntöjä tai leimoja? Jos tarvii, voiko ne tehdä itse jos on lujuuslaskutaitoinen insinööri?

Pihalla on vanha Canter. Jos siihen laittais auran niin ei tarvis tuota harrastechevyä pitää liikennekäytössä. Nosturillekin ois välillä käyttöä.

Bj Andy 24.01.2023 09:06

Eikö tommosen cantterin vakuutukset ole jotain satkun luokkaa ja vero samoin?

Ihan hirveää säästöä ei siis synny, mutta laitteelle tulee aika rajut käyttörajoitukset.

Catrik 24.01.2023 15:42

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1464767)
Eikö tommosen cantterin vakuutukset ole jotain satkun luokkaa ja vero samoin?

Ihan hirveää säästöä ei siis synny, mutta laitteelle tulee aika rajut käyttörajoitukset.

Ei ihan riitä.

Bj Andy 24.01.2023 19:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1464777)
Ei ihan riitä.

Joku on pielessä. Joko tuo on luvan varaisessa liikenteessä tai sitten noilla on teilläpäin vedetty ku varastetulla.

Variossa on 170€/Anno ja vero 130€

Catrik 24.01.2023 19:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1464785)
Joku on pielessä. Joko tuo on luvan varaisessa liikenteessä tai sitten noilla on teilläpäin vedetty ku varastetulla.

Variossa on 170€/Anno ja vero 130€

170e on kahden satkun luokkaa eikä satkun luokkaa :D

Katoppa tuolla laskurilla paljon se näyttää https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/v...auton-vakuutus

Ehkä tuossa on joku Oululisä tai nettilaskurilisä, kun näyttää olevan ainoa yhtiö kenellä voi edes laskea kuorma-autolle hinnan.

Bj Andy 24.01.2023 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1464787)
170e on kahden satkun luokkaa eikä satkun luokkaa :D

Katoppa tuolla laskurilla paljon se näyttää https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/v...auton-vakuutus

Ehkä tuossa on joku Oululisä tai nettilaskurilisä, kun näyttää olevan ainoa yhtiö kenellä voi edes laskea kuorma-autolle hinnan.

Totta. Muistelin väärin ja arvelin että mitsussa olisi halvempi vakuutus kun se ei ole Mersu…:D

Ja Pohjolannainen on kallein vakuuttaja mitä on kohdalle osunaa. Ei edes turhien vakuutusmaksujen noutajasta ole ollut hyötyä…

Toisaalta oisihan tommoinen Canter alustainen mobiilinosturi ihan näyttävä laite…:D

Lerssinen 26.01.2023 17:53

Iveco (kka) oli heittämällä halvin lähitapiolassa, yksityiskäyttö pikkuisen yli 100€ vuos

Catrik 26.01.2023 19:06

Kiitos vinkistä, pitääpä laittaa tarjouspyyntö sinne. Mitään kuormakoriahan tuossa ei ole niin ei sitä edes saa kuorma-autoksi ennenkuin keksii jonkun siihen, senkin puolesta työkone ois halvempi.

Kaitsu67 29.03.2023 00:37

Kuorkeiksi on onnistuttu rekkaamaan Marsuja

https://www.is.fi/autot/art-2000009481970.html?cs

riude 29.03.2023 07:24

Aika hauska tuo että tiedot (eli porsaanreikä kait) on pystytty pistämään salaiseksi.

Hessu888 29.03.2023 16:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja riude (Viesti 1466151)
Aika hauska tuo että tiedot (eli porsaanreikä kait) on pystytty pistämään salaiseksi.

Onko kyseessä edes porsaanreikä vai onko joku katsari ja veroviraston virkamies yhteistuumissa lahjottu mukaan bisnekseen. Toivottavasti asia käsitellään loppuun asti ja tiedotetaan että miten tarina päättyi.

Eiks ne kaikki autot ollu käytettynä tuotuja, eli onko niihin haettu Saksasta vaan tarratyyppikilvet yli 3500kg massoilla kuten ennen muinoin ja silleen saatu kilpiin....

-MaTTi- 31.03.2023 17:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja riude (Viesti 1466151)
Aika hauska tuo että tiedot (eli porsaanreikä kait) on pystytty pistämään salaiseksi.

Kyseessä mitä todennäköisemmin ihan rehtisti 2-vaiheisesti hyväksyttyjä autoja. Tottakai testipöytäkirjat on ”salaisia” eli että niitä ei luovuteta tosta noin vain kelle vaan kun homman tilaaja on niistä jopa useita kymmeniä tuhansia maksanut. Ethän sä saa edes naapurin auton rekisteröintipapereita ittelles, miksi joku toimittajanreppana sais?

Onhan näitä Truckmasterseja ynnä muita ollut jo viimeiset 20 vuotta alalla, viime vuosina enenevässä määrin. Ei oo mikään uus juttu että pakusta tai jostain escaladesta on tehty kevytkuorkki.

Rölli 31.03.2023 18:59

Tuolta aiheen uusimmat kuulumiset. Mielenkiintoinen tulkinta traficomiltakin.
https://www.is.fi/autot/art-2000009488107.html


Sivu luotu: 07:19 (GMT +2).