Työkoneeksi rekisteröinti
Saako sitä nykyään vielä jollain keinolla alle 3,5tn laitteen rekisteröityä työkoneeksi? Tuli vaan mieleeni tuosta BJ45 myynti-ilmoituksesta...
|
Itse olen miettinyt samaa ja kuulemma (huhupuheiden mukaan) on lähes mahdotonta... Helpointa on ostaa raato, mikä on ollut joskus rekisteröity työkoneeksi ja tehdä siitä peli.
T Jep jep... |
Jooei, nykyään saa vain kuorma-autosta työkoneen. Ja työkonetta ei kannata tehdä huvin vuoksi, ks. se BJ-45-myynti-ilmoitus-topicci.
-- Antti R. 1978 HJ-45LP |
Kaveri leimasi/ rekisteröi just 109" Työkoneeksi. Tosin sekin on alunalkaen ollutkin semmoinen.
|
kaivelin searchilla vanhan jutun esille...
osaako kukaan sanoa, onko työkoneeksi rekisteröidyssä autossa rakentelurajoituksia kuten esim N1G-luokan autoissa, vai onko rajoituksia ollenkaan ? L3114 & C303 |
En tiedä rajoituksista... mutta sen tiedän et kuormureissa ei oo rajoituksia esim. rengastuksen suhteen.... (eli seuraava autoni on DODGE RAM rek. kuormuriksi 4x4 niin saa laittaa kuinka isot pallot tahtoo!!)
-----JIPII----- |
kyllä muute on
|
No ei ollu ainakaan "kaverilla" joka kävi konttorilla!! Leimasetä oli sanonu vaan et ei mua sun renkaat kiinnosta, laita mitkä haluat ku toi kumminkin on kuorma-auto!!! Tiedä ny si taas tätä et toinen sanoo toista ja toinen toista!!
|
Tainneet rueta soveltamaan henkilö-auton rengas sääntöjä kuorkkiinkin. Olikohan jopa AKElta joku ohjeen tynkä. Eipähän ne kaikki inssit sitä varmaan tiiä.
Hiluxikin taitaa olla maasturi |
Lainaus:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=30661 Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on |
tää keskustelu käänty nyt kuorma-auto puolelle. alkuperäinen kysymys sekä myös minun kysymykset koski työkonetta...
Mites MaTTi, olisko sulla tietoa asiasta ? L3114 & C303 |
Pitää olla N2-luokan auto eli >3500 kg kuorma-auto että saisi auton alustalle rakennetuksi työkoneeksi rekisteröityä. Joskus ennen vanhaan on taas ollu toiset säännöt.
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
Paljoko työkoneissa on vakuutukset? Jos teen yksityiskäyttöön nosturiauton, pitääkö siinä olla jotain hyväksyntöjä tai leimoja? Jos tarvii, voiko ne tehdä itse jos on lujuuslaskutaitoinen insinööri?
Pihalla on vanha Canter. Jos siihen laittais auran niin ei tarvis tuota harrastechevyä pitää liikennekäytössä. Nosturillekin ois välillä käyttöä. |
Eikö tommosen cantterin vakuutukset ole jotain satkun luokkaa ja vero samoin?
Ihan hirveää säästöä ei siis synny, mutta laitteelle tulee aika rajut käyttörajoitukset. |
1 Liiteet
Lainaus:
|
Lainaus:
Variossa on 170€/Anno ja vero 130€ |
Lainaus:
Katoppa tuolla laskurilla paljon se näyttää https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/v...auton-vakuutus Ehkä tuossa on joku Oululisä tai nettilaskurilisä, kun näyttää olevan ainoa yhtiö kenellä voi edes laskea kuorma-autolle hinnan. |
Lainaus:
Ja Pohjolannainen on kallein vakuuttaja mitä on kohdalle osunaa. Ei edes turhien vakuutusmaksujen noutajasta ole ollut hyötyä… Toisaalta oisihan tommoinen Canter alustainen mobiilinosturi ihan näyttävä laite…:D |
Iveco (kka) oli heittämällä halvin lähitapiolassa, yksityiskäyttö pikkuisen yli 100€ vuos
|
Kiitos vinkistä, pitääpä laittaa tarjouspyyntö sinne. Mitään kuormakoriahan tuossa ei ole niin ei sitä edes saa kuorma-autoksi ennenkuin keksii jonkun siihen, senkin puolesta työkone ois halvempi.
|
|
Aika hauska tuo että tiedot (eli porsaanreikä kait) on pystytty pistämään salaiseksi.
|
Lainaus:
Eiks ne kaikki autot ollu käytettynä tuotuja, eli onko niihin haettu Saksasta vaan tarratyyppikilvet yli 3500kg massoilla kuten ennen muinoin ja silleen saatu kilpiin.... |
Lainaus:
Onhan näitä Truckmasterseja ynnä muita ollut jo viimeiset 20 vuotta alalla, viime vuosina enenevässä määrin. Ei oo mikään uus juttu että pakusta tai jostain escaladesta on tehty kevytkuorkki. |
Tuolta aiheen uusimmat kuulumiset. Mielenkiintoinen tulkinta traficomiltakin.
https://www.is.fi/autot/art-2000009488107.html |
Sivu luotu: 07:19 (GMT +2). |