Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Startti nakuttaa tyhjää? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=24342)

tmx50 25.08.2006 18:02

Startti nakuttaa tyhjää?
 
Moro,

Mökin traktorin startti "naputtaa" tyhjää kun konetta yrittää startata. Mistähän moinen vika? Ääni on ikäänkuin iskuri iskisi nalliin sarjatulella mutta kone ei pyöri.

-Tomi

http://www.mansenmaasturiclub.com

Jarcca 25.08.2006 18:27

ei mene virrat perille asti tai ei ole virtaa


maasteri 25.08.2006 18:52

uus lukija esittäytyy :) ja samalla ottaen riskin heti vastaamalla johonkin tollaseen... mutta vois helpottaa kun puhdistaa oikeen kunnolla akunkengät. ja kanssa oikeen kunnolla. sieltä se monesti ahdistaa


sisua45 25.08.2006 23:46

Ensiapuna iske halolla startin tai solenoidin kylkeen samalla kun toinen käynnistää. Tuolla tavalla ollaan saatu käyntiin kaiken maailman raatoja. Vika voi olla solenoidissa tai bendixissä joka tekemisen puutteessa alkaa jumittamaan. Jos on siirtoankkuri "pötköstartti" niin ei ole pendixiä. Siirtoankkuria sanotaan myös heittopendikseksi, jos oikein muistan? Ahosen-setä alan miehenä varmaan muistaa.

Tuo halkokikka ei auttanut meidän entistä perkins koneista vw lt:tä jonka startti harrasti myös elämänsä ehtoopuolella sarjatulella ampumista. Laitoimme sen kylmästi 24V jännitteellä käymään, loppui paukutus. Ensin hehkutettiin 12Veellä.

Halutaan ostaa 4x4 mönkijä

JiiPee 27.08.2006 17:37

Just vaihdoin rattoriin saman vaivan vuoksi uuden 135Ah akun, kun vanhasta oli kevään aikana kuollut yksi kenno - siinä oli ihan vettä vaikka kuinka yritti ladata. Oireet oli samat, eli sarjatuli solenoidista. Solenoidi kytkee, mutta kasvanut virrankulu saa jännitteen putoamaan ja solenoidi päästää. Noussut jännite saa taas solenoidin vetämään jne. Akun napajännitteestä (ja esim. mittarivalojen toiminnasta) tätä ei pystynyt toteamaan, vaan jännite putosi solenoidin pitorajan alle vasta startin ollessa kuormana.

Mittaa happomittarilla akun kennojen nesteen ominaispainot, että on happo väkevää kaikissa. Lataa jos ei ole. Jos on isoja eroja ominaispainoissa, voi joku kenno olla pohjastaan oikosulussa, eli tärinä on saanut pinnoitetta irtoamaan levyistä ja se kennon pohjalle painunut sähköä johtava sakka purkaa sen kennon ja saa siitä kennosta elektrolyytin ominaispainon melko nopeasti alas.

Voi syy olla myös huonossa kontaktissa virran kulkureitillä. Se saa samanlaisen jännitteen putoamis-ilmiön aikaan kuin liian heikko akku. Avaa & putsaa kaikki liitokset ja kiristä kiinni.


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on

jiiär 07.02.2010 09:32

Jeps.. siellä startissa on semmonen holkki halki. pura se startti ni näät sen. sama vika ollu 2 valmetissa. vauhtipyöräki vaihettiin ku luultii että vika ois siinä.
:edit kerpele täähä oliki monta vuotta vanha aihe sorry..


Sivu luotu: 15:43 (GMT +2).