Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lohkolämmitin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23895)

jappe 10.08.2006 09:33

Lohkolämmitin
 
Minulla menee vaihtoon Grand Cherokeen juuriputki. Kun imusarja ja juuriputki on irti, voisi
asentaa lohkolämmittimen. Koneen kyljessä on sellaisia peltilappuja.

Miten vaikea homma on siihen lohkolämmitin asentaa ja miten se tapahtuu?
Voiko helposti epäonnistua niin, että rupeaa vuotamaan tai lämmitin ei pysy paikallaan?

Just do it!

ZeiZei 10.08.2006 09:54

Eikös se niin mee, että eka lyöt siihen plommiin keskelle tapilla kolon jolloin se irtoaa reunoilta hieman. Sen jälkeen lyöt laitaan jotta se plommi menee poikittain reikään ja revit sen pois. Sitten vain reikään sopiva lämmitin paikoilleen ohjeiden mukaan ja nesteet takasin koneeseen. (poistit ne nesteet tietenkin ennen alkua:)

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

juza 10.08.2006 10:05

Ei oo vaikee laittaa jos se ei ole piilossa jossain kapeessa välissä.


JAMANT 10.08.2006 10:06

Jep, noin se menee, mutta jos sulla on siinä uudessa putkessa ne flex-fellos (tai mitä ne nyt olikaan nimeltään), niin mittaas ensin että mahtuuko se vastus siihen niiden kanssa!! Tulee ahdasta!!

Se vastuksen ulosjäävä runko on 30mm korkea + vastusputket 20mm lisää!! Riippuu niiden joustojen koosta mahtuuko se sinne!! Asennus on ainakin helppo kun on sarjat poissa tieltä!!

Työaikaa pakosarjan vaihtoon menee 4h!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!

Edited by - JAMANT on 10/08/2006 11:07:28

jappe 10.08.2006 11:40

Putkessa on ne haitarit. Kiitti vihjeestä. Olishan se kiva kun peltilätkä on rikottu
ja lämmitin ei sovi. Lohkon kuvasta katsottuna noita lätkiä on viisi kappaletta.
Voiko niistä vapaasti valita mihin laittaa.

Just do it!

NKH 10.08.2006 11:48

Pakkastulppiahan saa muuten sit uusiakin että ei siinä hirveetä vahinkoo pääse käymään vaikka sen pois ottaisitkin ja sit ei vastus mahdukaan siellä oleen.

Yleensä on ollu tapana laittaa se vastus mahdollisimman keskelle lohkoa, lämpö laajenee paremmin ja nopeemmin ja blaa blaa blaa.

Käytännössä kuitenkin voit laittaa sen vastuksen siihen missä se parhaiten mahtuu oleen (jos ei moottorin lohkon valussa ole estettä vastuksen mahtumiselle tietyn/tiettyjen tulppien kohdalla) jos autoo pitää lohkossa sen 1,5 tuntiakin ennen starttausta niin neste on kyllä lämmennyt ja siten lämmittänyt moottoria aika laajalti oli se vastus reunassa tai keskellä.

edit:typo
____________________________
VAZ 2121 Niva & VAZ-Crawler
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva(at)kotikone.fi



Edited by - ToveriNiva on 10/08/2006 13:17:52

NymiS 10.08.2006 12:25

Ja muistathan laittaa siihen lohkolämppärin vastuksen päälle lämpösuojan jos on lähellä pakosrj tai pakoputki.
Ei silloin nuo muovi liittimet kärvähdä siitä lämppäristä.

Yleensä varaosaliikkeissä on kirjassa merkitty mihin tulppaan pitää laittaa. Myös usein on asennusohjeissa kerrottu myös. Ja yleensä tämä paikka on paras vesikierron kannalta.


__________________________________________________ ___________
Toyota HJ60,Differential Locks, Super Swampper TSL 33", Winch.

JAMANT 10.08.2006 12:57

Ohjeen mukaan ja mahtumisen kannalta se oikea on se takimmainen reikä!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!


Sivu luotu: 21:53 (GMT +2).