Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Blazerin etumurrosnivel (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23861)

kole 08.08.2006 22:26

Blazerin etumurrosnivel
 
Mitä pitää purkka jotta saa vaihdettu kuskin puolen etumurrosnivelen? Etuperänä 10 pulttinen. Napalukon ulkokuoret on ainaskin tiukassa vai lieekko pajavasara liian pieni, lekallla se sitten tietysti särkyy. Kerkesin purkaa lukon sisyskalut pois mut sitten loppui usko. Alapalloniven mutteri on taas niin ahtaassa paikassa jottei avain sovi.


HeikkiH 09.08.2006 05:36

Alkuun etukulma ylös, rengas ja jarrusatula irti. Seuraavaksi napalukko irti (6x kuusiokolo ruuvi), lukkorengas minkä takana on iso jousi... nyt pätkii, mut jousen takana tais olla vielä yks palikka, se pois. Seuraavaksi pyöränlaakerin mutteri pois, D44:ssa tarvitaan erikoishylsy, en varmasti sano että olisi sama 10 pulttisessa. Kun mutteri on pois, vedetään jarrusatula/pyörännapa pois. Taas pätkii, ei ajatus kulje näin aamusta, mutta seuraavaksi spindle eli putki minkä päällä laakerit ovat, irti. Kiinni viidellä tai kuudella ruuvilla. Sitten vain vetää vetarin ulos, ja vaihtaa ristikot. Se ei siis ole murros, vaan ristinivel.


Heikki H.

FJDC
Montenegros #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF

Rytari 09.08.2006 14:36

tarvii oman avaimen 10B pyöränlaakerikin... ja samalla kun aukoo niin voi vaihtaa sen pyöränlaakerin takana olevan stefan ja sen vetaria kannattavan neulalaakerin ja sen tiivisteet, mulla meni suburbanissa joskus vesi sinne sisään talvikeilla ja teki hyvää tuhoa.

blazeriin vaihdoin vahvistetut ristikot keväällä ja totesin että ne ristikon kupit osaa olla sitten kireessä siinä vetarilla, ei ihan pikkuprässillä irtoa.

eli niikun heikki sanoi,pyörä pois, jarrusatula pois, napalukko irti, laakerin mutteri irti, sitte siinä on väliprikka, toinen mutteri, sitte irtoaakin jo jarrulevy laakereineen.

seuraavaksi voi putsata :) sitä "spindleä" vähän ja sen kehällä on kuusi mutteria, ne kun aukasee irtoaa jarrukilpi ja se itse putkiosa (voi olla kireässä, siinä on 10mm ohjaus sinne reikäänsä,)kun sen saat irti tuleekin jo vetoakseli pois sieltä.
sitten ei muutakuin uusi ristikko paikalleen ja osat kasaan.

se pikkulaakeri joka vetarin kannattelee on siinä putkiosassa sisällä.




mitä sitte, vituiks se menee kummiski...

09.08.2006 15:46

joo ei pikku prässillä mutta pajavasaralla oikein hyvin

Note! This message was posted anonymously!

JAMANT 09.08.2006 16:01

Ja jos tarvii sitä mutteriavainta, sen voi ostaa multa tai "lainata" (lainata sitaateissa, koska otan pantiksi sen työkalun hinnan ja sen saa takasin kun palauttaa työkalun ehjänä!!!)!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!

kole 09.08.2006 16:49

Jep en hoksannut ilalla tuota erikoismutteria. Entinen Omistaja oli tunkenut napalukon kantta myöten jotain tolkuttoman paksua vaseliiniä täyteen. Sain sen erikoismutterin irti meisselillä jonka päähän kopautin vasaralla. Sain purettua nyt vain enää pesua ja kasaan uusilla osilla. Otin mutterin malliksi ja pyöräytin sorvilla itselle oman erikoshylsyn kasausta ja tulevaisuutta varten. Mikä olisi paras rasva automaattinapalukkoihin jotta lukot toimisi pakkasillakin?
Kiitokset neuvoista!


Rytari 09.08.2006 17:17

pura ja putsaa ne automaattinavat ja pistä hyvgä öljy tilalle niin toimii pakkasessakin.. tai ohut vedenkestävä synteettinen vaseliini

mitä sitte, vituiks se menee kummiski...


Sivu luotu: 21:34 (GMT +2).