Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Nivaan helmaputket? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23787)

jsn 06.08.2006 00:57

Nivaan helmaputket?
 
Onko kukaan rakennellu nivaan "ei hitsattavia" helma vahvikkeita, eli tulisi pulteilla kiinni. Itse suunnittelin jo vähän tuommosia mutta kestäisiköhän? ideat ja mielipiteet tervetulleita.


Ahosensetä 06.08.2006 07:15

Tottahan helmavahvikkeet voi pultata kiinni, kunhan löytää pulteille kovan paikan. Mulla oli Rangessa yhteen aikaan pultatut helmaputket. Nämä olivat liikennemerkkiputkea kiinnitettynä runkoon (korin kannakeisiin) kahdella pultilla per pää. Kesti nostaa kyljen ylös putkesta.

T, Antti

NKH 06.08.2006 11:13

Yhteen Nivaan oon tehny pultattavat kylkiputket ja ajaa kyllä ihan asiansa eikä oo iso homma tehdä.

Helman mittanen pätkä putkee esim. 48mm, pätkät neliöputkee pultataan kiinni tunkinpaikkojen läpi (2x10mm pultti/korvake, ite vahvistin vielä sitä tunkinkorvaketta hitsaamalla siihen päälle 3mm lattaa), orkkishelman kantista rälläköidään pala pois jotta neliöputki mahtuu suorassa linjassa ulos, kylkiputki tunkilla tms. helmaa vasten tiukasti ja hitsaa neliöputket kylkiputkeen kiinni ja valmis!

Kestää tunkata ja nojailla kiviin koska kylkiputki nojaa vielä alkuperäseen helmaan -> hieman kestävämpi.

Putkeks kannattaa ettiä mahollisimman vahva, 3mm seinämällä oleva putki menee vielä lommoille kun oikein kovaa tipahtaa kiven päälle.

Pari huonoo kuvaa:

http://ladakerho.fi/ladagalleria/alb...%20kupissa.JPG

http://ladakerho.fi/ladagalleria/alb...losjoustoo.JPG

Siellä se tosiaan vähän näkyy toi kylkiputki, painettuna helman kuoppaan!

____________________________
VAZ 2121 Niva
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva(at)kotikone.fi

jsn 07.08.2006 19:37

Sain juuri oikaistua tuon kiven päälle ajetun helman, nyt voiskin alkaa rakentamaan niitä helmaputkia. Kiitos vinkistä toveriniva!



Sivu luotu: 03:25 (GMT +2).