Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrolli ja napalukot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23634)

Kepaza 30.07.2006 19:59

Patrolli ja napalukot

Moi!

Olen aika alottelija offroad hommista mutta intoa on paljon :). ostin taannoin nissan patrollin ja nyt ajaessa tapahtuu semmosta että kun auto on ollut paikallaan sammutettuna ja lähtee ajaa,ni noin 50km vauhtii kiihdyttäessä joku alkaa rällättää niin prkleesti,epäilen että ääni kuuluu napalukoista. sitte pysähdyttäessä auto vähä tärähtää ja se rällätys loppuu ja sitä ei enää tuu loppu matkan aikana, kunnes taas sammutat auton ja lähtee jossai vaiheessa uudestaa ajamaa.

tätä ongelmaa ei muistaakseni nelivedolla ilmestyny ku oltii myörimäs mut normaali ajossa takavedolla tulee.

kiitokset jo etukäteen

Ahosensetä 30.07.2006 20:10

Selvästi kuulostaa siltä, että napalukko yrittää kytketyä ajossa ja menee pysähdyttäessä päälle.

Jos sulla on automaattiset napalukot, niin hävitä ne äkkiä (lukitse pysyvästi tai laita käsikäyttöiset tilalle).

T, Antti

Repro 30.07.2006 20:12

Onko manuaaliset vai automaattiset napalukot?

Jos manuaaliset:
Etuperä ja sen laakerit saattaa olla jo niin kulahtanut ettei tykkää jos ajetaan napalukot kiinni maantienopeuksia.
Samoiten kardaanin ristikot + kardaaninlaippojen laakeroinnit jakolaatikosta voi aiheuttaa ääntä ollessaan väljät.

Jos automaattiset:
Ei mitään hajua, ei oo koskaan moisia ollut, kerran oon nähnyt kun lukot luistaa nelikko päällä lumessa by 454SS Pajerollaan, piti muuten aikamoista ääntä!

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10

Kepaza 30.07.2006 20:15

Joo automaattiset napalukot on. Onko niitten vaihto isokin projecti?

juza 30.07.2006 20:22

Pajeron napalukon ainakin irrottaa viidessä minuutissa. Luulisin että patrollista yhtä helposti.

samisami2 30.07.2006 20:22

Lainaus:

quote:
Joo automaattiset napalukot on. Onko niitten vaihto isokin projecti?
Ei ole paha projekti. Napalukkot sanana sekottaa aika monen aloittelevan offarin. Napalukoilla ei siis ole mitään tekemistä lukkoperien kanssa.

Kokeileppa haulla vaikka, napalukot patrol

EDIT: Katselin tota kuvaa tuolta sun profiilista niin näyttäis että olis manuaaliset napalukot?

Edited by - samisami2 on 30/07/2006 21:29:40

Kepaza 30.07.2006 20:42

mistähän sen näkee, olen siis äärimmäisen aloittelija,heh..
myyjä sanoi että automaattiset on, onko mua kusetettu?
myyjä oli kyllä kaveri mutta eihän se mitään tarkota :)

PeteTurku 30.07.2006 20:52

Jos niissä napalukoissa on mahdollisuus kytkeä käsin vääntämällä niin ovat manuaaliset jos taas ei oo mitään mistä vääntää niin ovat automaattiset. Mulla on kingcäpis automaattiset jotka oireilee just tollai miten kuvailit edellä. Samoten maastossa huomaa ettei ota aina kiinni vaan rallattelee kovcasti.

Ai mää vai turuust

HannuNurminen 30.07.2006 20:56

Mielestäni niissä lukee automatic siinä päässä ja se on ihan tasainen se pinta. Kävin samaa autoa kokeilemassa ja sellaista vikaahan siinä oli, huonoin pointti tässä on se että niitä ehjiä hyviä käytettyjä manuaali lukkoja ei taida hirveesti kellää olla... Tohon sun autoo käy vanhan mallin patrollin osat akseleiden osalta mutta konehan tos oli 2.8td ku se on 260 malli.

VIRALLII
AiWaN SaMa

Kepaza 30.07.2006 21:07

uni onko vika niin iso että auto kannattaa sen takia jättää ostamatta?
mitä maksaa jos käy liikkeessä vaihdattaa napalukot

Kepaza 30.07.2006 21:12

voiko ne napalukot laueta kokonaan niin ettei autolla pysty enää ajamaan. mitäs katsastus setä on niistä mieltä

30.07.2006 21:25

ei kannata sen takia jättää ostamatta, avaat ja laitat ne umpinaiseks, (siis että on päällä koko ajan). palstalla on jossai searchia käyttämällä iha hyvät ohjeistukset siihen hommaan... ja jos olet todella uusi näissä hommissa niin napalukkojen täydellisellä lukitsemisella lukitset etu vetarit pyörimään koko ajan, eli sulla pyörii nokka mukana takavedollakin ajettaessa. siitä ei ole oikeastaan mitään haittaa ja voiteleepa etuperää koko ajan, ja jos on tarvetta ajaa nelikolla niin ei tartte aina olla renkaiden luona rassaamassa niitä lukkoja päälle... esim talvella tai sateessa. ja eipä tuo taida katsurille kuulua miten pelaa

Note! This message was posted anonymously!

PeteTurku 30.07.2006 21:28

Ei niiden pitäisi kokonaan hajota. Eikä uudet manuaaliset maksa kun jossain päälle 200€, joten ei se auton osto niistä kiinni voi olla.
http://www.cros4wd.com/. tuolta voi moisia ainakin kysellä.Ei varmaan oo hyllyssä kun just tos torsstaina ne ostin mutta poijjaat kyllä hommaa.

Ai mää vai turuust

Kepaza 31.07.2006 09:21

Joo eli napalukoissa lukee automatic että eiköhän ne automaattiset ole,heh.
olen kuullu että ne vois hitsata olemaan kokoajan kiinni. tää olis varmaa vähän
halvempi operaatio ku ostaa kokonaan uudet

-Just another freak in a freak kingdom-

Repro 31.07.2006 09:36

Hitsaamalla jumiin, halvin ja kestävin vaihtoehto riippuen tietysti hitsarin taidoista.
Warnin napalukot kannattaa hommata jos autolla on tarkoitus pitempiäkin matkoja ajella.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10

tapsa4x4 31.07.2006 09:42

jos vaikutat lahden seudulla niin voisin vilkaista joku viikon loppu tota,mulla pitäis olla 2paria ehjiä manuaali napalukkoja.

Kepaza 31.07.2006 10:35

Kyllä joo tossa mukkulassa. se oiski hyvä juttu et sais jonku vähä kokeneemman tohon avuks.

-Just another freak in a freak kingdom-

Sivu luotu: 01:16 (GMT +2).