Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Venäjän karttoja Oziin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23463)

myllis 23.07.2006 20:25

Venäjän karttoja Oziin

Jos jotakuta muutakin kiinnostaa, niin olen tuossa itse tilaamassa muutamia venäjän karttoja, jotka on valmiiksi kalibroitu oziin Ozf2-formaattiin. Karttoja saa nyt koko venäjän alueelta ja ne ovat ns. military -karttoja, joita saa suhteessa 1.200000 ja osa kartoista on suhteessa 1.100000. Mielestäni nuo 1.100000 ovat aika tarkkoja eli niissä on esim. merkitty jokien ylityspaikkojen max. syvyydet ja minkälainen pohja niissä on ja kaikkea muutakin nippelitietoa. Kartat ovat venäjänkielisiä ja ne ovat niin tuoreita kuin. ko. alueelta on saatavissa.

Kiinnostuneet voivat laittaa meikälle privameiliä niin selitän sitten tuota hinta/tilauspolitiikkaa...kalliita ne eivät mielestäni ole.

HÖNÖ 23.07.2006 21:59

jos saa kannakselta sortavalasta etelään, vähintään vuokselle niin kiinnostaa.

mie oon kuullu että 1:50 000 olis kanssa mahdollista. tämä olis paljon parempi kuin isot mittakaavat. onko näillä jotain tekemistä laatokan kierron karttojen kanssa?

t jh

myllis 23.07.2006 22:29

Lainaus:

quote:
jos saa kannakselta sortavalasta etelään, vähintään vuokselle niin kiinnostaa.

mie oon kuullu että 1:50 000 olis kanssa mahdollista. tämä olis paljon parempi kuin isot mittakaavat. onko näillä jotain tekemistä laatokan kierron karttojen kanssa?

t jh

Kartat tulee Moskovasta yhdestä pikku puljusta, joka ei hirveesti mainosta niitä, kun ko. karttojen julkinen myynti on laitonta venäjällä. Jopa 1:20000 karttoja on saatavilla tietyistä alueista, mutta ne tehdään tilauksen mukaan. Voin kysellä...

HÖNÖ 16.01.2007 18:53

onko kyselyihin vastattu? vai pitääkö moskova edelleen radiohiljaisuutta??

t jh

KooPee 16.01.2007 23:35

[/quote]

Kartat tulee Moskovasta yhdestä pikku puljusta, joka ei hirveesti mainosta niitä, kun ko. karttojen julkinen myynti on laitonta venäjällä. Jopa 1:20000 karttoja on saatavilla tietyistä alueista, mutta ne tehdään tilauksen mukaan. Voin kysellä...
[/quote]

Myös näiden karttojen käyttö ja hallussapito on laitonta venäjällä.
Sanktiot sotasalaisuusmateriaalin hallussapidosta ovat venäjällä vielä nykyisinkin suhteellisen rankat, eli aina vankilatuomio tulee jos käräjille asti itsensä päästää.

Käytännössä kuitenkin kaikilla on jos jonkinmoisia karttoja käytössä ja nekin 99% tapauksista jossain määrin venäjän armeijan tekeleitä. Plus että miliisin kanssa rahalla yleensä aina selviää pelimies...
Tullimiehillä on taas paljon enemmän pelissä ja ne on hankalampia (kalliita) tapauksia aina, joten kun on karttoja koneessa, sammuttakaa läppärit ja kassiin tullin ajaksi...

riude 17.01.2007 07:18

Ja pienemmällä riskillä pääsee kun laittaa dc++:aan tms. ylikriminaaliin vertaisverkko clienttiin maagiset hakusanat GARMIN ja KARELIA.

Tai kysyy vaikka joltain jolla ne voisi olla...=)

Rauvassa ei oo raha hukassa.

Sivu luotu: 10:27 (GMT +2).