![]() |
Mielipiteitä Land Roverista?
Kaipaan tietoa ja vinkkejä Land Roverin ostoon.
Mihin pitää esimerkiksi defendereissä kiinnittää huomiota: mitkä ovat ko. vekottimen tyyppivikoja? Miten muut Land Roverit, onko niistä mihinkään offailussa (Discovery, Freelander..) Onko vuosimalleissa jokin raja jota ennen/ jonka jälkeen merkkiin on tehty muutoksia siten, ettei se enää ole oikein kunnollinen maasturi? Onko omakohtaisia kokemuksia, oletko tyytyväinen? Ensimmäinen oma pitkä maasturi on kohta myyty ja seuraavaa, astetta parempaa kulkinetta etsitään. Mistä kannattaisi kysyä sekä jokapäiväiseen ajoon että aluksi kevyeen offailuun (nälkä kasvaa syödessä, tiedän...) tarkoitettua alle 25 k€ Land Roveria? --- HÖ? Edited by - TheKimble on 13/07/2006 23:54:26 |
Friikku on aivan liian pieni jos perhettä meinaa kuskata. Eikä miehen kokoset mahdu ajamaan.
Disco 1, disco 2, rankku ja defenderi omaa hyvin samanlaiset alustaratkaisut, suurimmat erot taitaakin olla jousituksen jäykkyydessä ja joittenkin rankkujen (rrc) lisäjousesta taka-akselilla. Defenderissä ei nyt sen kummempia vikoja ole, ominaisuuksiahan ne. Kuskinjakkara saattaa tuntua pickupissa erittäin ahtaalta, muuten vaan ahtaalta. Kylmä on kuin perkele talvella (ei kyllä kokemusta kuin 110" stw). Alustan ruostesuojaus toimii moottorin ja vaihteiston lähettyvillä, takapää saattaa sitten olla hyvinkin mätä. Moottorina 300TDI lienee varmimpia, TD5:stä sitten enemmän hajoavaa elektroniikkaa mutta tehoa/vääntöä lisempi. Tais olla bmw:n kone. Pelimieshän hankkii defenderin jenkeistä jaggen 5.2 V8:lla, mutta jos suomessa tyytyisi siihen tavan 3.5 vinkkeliin. Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. FC paloautoprojekti |
Lainaus:
--- HÖ? |
Justiinsa viimeviikollakin oli suomessa myynnissä (olikohan nettiauto tai joku) pari kolme kympin pyörteissä olevaa defeä. jos milspekki nato raaseri ajaa asian, niitähän saa tosiaan vasemmankätisenä myös briteistä jonkun verran mutta runsaampi tarjonta LHD:stä vois olla saksa hollanti linjalla ?
*press play on the tape* |
Unohda Freelander. Range, Disco 1/2 tai Defender kuulostaa oikealta valinnalta. Kakkossarjan Disco on jo alustaltaan eri auto kuin nuo muut, se on lähempänä P38A-Range Roveria, eikä sitä vielä saa 17 ke:lla. Muita noista on kyllä tarjolla.
Lainaus:
Englannin autot ovat lisäksi enimmäkseen RHD-autoja. Lainaus:
T, Antti antti(ät)offroadpaja(piste)fi http://www.offroadpaja.fi/ |
Mainostetaas ny pikkasen, tuolta esim. löytyy jokunen kyseisen merkin edustaja...
http://www.laatuautot.fi/lohjan_laat...tot/index.html -Tein itse ja YRITIN säästää- |
Jos näistä vaihtoehdoista miettii maasto kelpoista ja käyttöpeliä niin oma valinta olisi Disco. Ranget ovat kalliita ja kunnon vaihtoehdot bensa käyttöisiä, käyttökulut ovat kovat.
Mutta jos ajaa vähän eikä käyttökuluilla ole merkitystä niin sitten Range. Jos haluat suht. tuoreen niin kannattaa katastaa ulkomailta, lähinnä Saksasta. Hain omanikin sieltä. Säästöä suomen hintoihin 6000-7000 € jos pyyntihintoihin vertaa. Eli samalla rahalla muutaman vuoden tuoreempi. Discon ja Rangen maasto-ominaisuudet ovat melko lähellä toisiaan, huippuluokkaa. Kummallakin voi ajaa metsän puolelle vaikka ilman mitään muutoksia. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
No niin. Harrastemaasturi on sitten myyty. Ko peli oli Toyota HJ-60 80-luvun alkupuolelta 33"-renkailla. Se meni kyllä metsässä kuin hirvi, mutta kyllä sen kiinnikin sain muutaman kerran.
Itse tykkäsin HJ-60:n ja tykkään kyllä edelleen kovasti Land Cruiserin kyydistä ja siitä, että sinne mahtuu sisään. Voisin harkita vaikkapa HDJ yms 80:tä. Onko kellään näistä uudemmista Land Cruisereista kokemuksia ja vieläpä maastossa? Tuo Land Rover puoli tuli sillä tavalla selväksi, että Range, Defe tai Disco ovat vaihtoehtoja. Mitenkäs näissä autoissa tuo rengaspuoli? Kuinka isot kumit saa näihin laittaa alle? Kuinka paljon pitää muutella että isommat renkaat mahtuu? --- HÖ? |
Lainaus:
Defen vakio vanhoissa 7.50 R16, uudemmissa myös 235/85 R16 -> suurin koko esim. 255/85 R16, 33x12.50 R15 tai 295/75 R16. Kaikki menevät nippa nappa ilman muutoksia, mutta vanteen offset on valittava tarkasti. Näistä lisää: http://www.offroadpaja.fi/Rengasjutut.htm T, Antti |
Moi,
> Ko peli oli Toyota HJ-60 80-luvun alkupuolelta 33"-renkailla. Kierrejousitetuilla vehkeillä ei tarvii niin paljon keskittyä kielen asentoon suhteessa purukalustoon huonommalla uralla. -Paavo Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Life sucks, then you die... |
Lainaus:
kannataa kyllä saksasta ehkä ettiä, sieltä saa aina sillointällöin V8 deffejä alle 5000 (autoscoutista bongattuja), laatuautoja halvemmalla. |
Lainaus:
*press play on the tape* www.pohojanmaanoffroad.fi |
Lainaus:
--- HÖ? |
Kertokaas viisaammat miksi ei näy ottoauton autoveropäätöstietokannassa kovin montaa Defenderiä?
|
Kuka sitä nyt defenderiä ! Minullakin kolmas defe jo menossa ja neljäs haaveissa. On kylmä talvella, ajo-ominaisuudet...no niistä ei vissiin kannata puhua sen enempää. Melutaso, joskus on tullut mieleen että kuulosuojaimet pitäis olla vakiovaruste. Ergonomia, mitä se tarkoittaa, älä puhu siitä samaan aikaan kun defenderiä katselet. Jos ei ole tarvetta itseään kiduttaa niin katso jotain muuta vaihtoehtoa. Itse olen niin luutunut sen kanssa yhteen ettei tällä iällä enää irti pääse vaikka joskus on käynyt mielessä. Kyllä naapurit ja työkaverit ihmettelee, ja naiset pyörittelee päätään ja kommentoi kaikkea vähemmän mukavaa. Karta tätä valintaa, siihen jos erehdyt voi olla vaikea päästä irti.
No mutta, mihin lopulta päädyit ? Puoli vuotta on ollut miettimisaikaa.. Edited by - p3000 on 05/03/2007 22:17:45 |
Sivu luotu: 16:23 (GMT +2). |