Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hojojen kytkimistä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22770)

Cental73 18.06.2006 17:19

hojojen kytkimistä
 
joo-o kylläse tuli todettua itekin nottei tarvikekytkin kestä kuin vuoden. Lähespäiväälleen vaihdatin tarvikesellaisen ja tänään huomasin että kolmivitosilla luistaa ja niin perskuleesti. Ei auta kuin nöyränä poikana menna toijotalle.

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73

A45 18.06.2006 18:51

Tarvikkeena saa aikas monensorttisia osia. Minkä merkkisen kytkimen sulatit ja mielestäni rengaskoko/välitys/ajotapa/käyttöolosuhteet vaikuttaa myös paljon kestoon.



-Maastoautossa on jäykkä etuakseli-

Gravehill 18.06.2006 20:17

Juu, täytyykin pysyä tarvikkeista erossa jos tuo nyt 20 vuotta ja 413tkm palvellut kytkytin joskus päättää antautua.

-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113

Killer-Wo 18.06.2006 21:37

Onhan se tietenkin niinkin että se 400tkm-->>> on rullailtu jollain 235/75/15-16 renkuloilla jolle se kytkinkin on suurinpiirtein(7,5-16) suunniteltu. Sit ku heitetään alle 35 renkulat ja vähän hiippaillaan suolla niin onhan se selvä et kytkin palaa. Lisäks hojossa on harvat perät 3.7 ja jakis kans aika nopea niin ei oikeen isot renkaat sovi. Kandee miettiä perien välitystä(4.11 esim bj) ja jakiksen välitystä
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=21648
niin silloin on myös kytkimellä teoreettinen mahdollisuus kestää.
Pitemmän päälle alkaa kyrpiin se koneen pois otto tai laatikoston purku vaivasen kytkimen takia.



Gravehill 18.06.2006 22:07

Lainaus:

quote:
Onhan se tietenkin niinkin että se 400tkm-->>> on rullailtu jollain 235/75/15-16 renkuloilla jolle se kytkinkin on suurinpiirtein(7,5-16) suunniteltu. Sit ku heitetään alle 35 renkulat ja vähän hiippaillaan suolla niin onhan se selvä et kytkin palaa. Lisäks hojossa on harvat perät 3.7 ja jakis kans aika nopea niin ei oikeen isot renkaat sovi.
Totta turiset.
Lainaus:

quote:
Kandee miettiä perien välitystä(4.11 esim bj) ja jakiksen välitystä
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=21648
niin silloin on myös kytkimellä teoreettinen mahdollisuus kestää.

Mikäs markkina-tilanne muuten on noilla hojon jakis satseilla? Onko saatavilla, niinku sanotaan.


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113

18.06.2006 23:22

maastoautossa on yleensä automaattilaatikko, ei tartte sen perkeleen kytkimen kanssa sohlata!!!!

Note! This message was posted anonymously!

Cental73 19.06.2006 05:31

renkaina koko sulatuskierroksen ajan oli 33" ja ajo 100% maantiellä, kertaakaan en lepikkoon kerinnyt... mutta sitä tikuttamistahan minä olinkin kytkimestä ihmetellyt. Kun jo syksyllä sieltä alkoi kuulumaan tiktitktik... mitä lujempaa sen nopeemmalla taajuudella. Oisko se laakeri antautunut heti. Eivaan suostunut uskomaan kun oli juuri vaihdettu. oppirahat tais jäädä maksettavaksi.

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73

Killer-Wo 19.06.2006 12:57

joo kyl se laakeri sen äänen päästää. Sit kampiakselin stefa kannattaa kans vaihtaa samalla. Jos tihkuu öljyä niin luonnollisesti luistaa vaik ois uus kytkin. Kaupanpäälle saa palaneen vauhtipyörän.

Jakiksen välityksiä hojoon löytyy ja taitaa olla yks bertan laatikkoon sopiva kans.


Oola1 19.06.2006 19:51

Ihan pikkusen ot, mutta vaihdoin omaan hojottimeen myös kytkinpaketin, niin alkuperäinen tojotalta oli halvin, ja pääsi vielä vanhoistakin eroon kun vei vanhat romut tojotalle vaihdossa.


Eqoistig 07.05.2008 11:09

Vanhaa topikkia kiusatakseni: Ei se punatiskiltä ostettu kytkin autuaaksi tee; Tuohon avolavaan oli entisen toimesta vähän reilu vuosi sitten vaihdettu kytkin, keretty ajamaan jtn 10tkm josta vähäinen osa metikossa, ja levystä hajosi jouset. Takuu oli kerennyt mennä juuri umpeen, niin ei se auttanut kuin ostaa punaisilta uusi tilalle. Toivottavasti tällä kertaa kestää pitempään, oli sen verran tympeä homma vaihtaa

Hohhoijakkaa

Eqoistig 07.05.2008 11:10

Lainaus:

quote:
Vanhaa topikkia kiusatakseni: Ei se punatiskiltä ostettu kytkin autuaaksi tee; Tuohon avolavaan oli entisen toimesta vähän reilu vuosi sitten vaihdettu kytkin, keretty ajamaan jtn 10tkm josta vähäinen osa metikossa, ja levystä hajosi jouset. Takuu oli kerennyt mennä juuri umpeen, niin ei se auttanut kuin ostaa punaisilta uusi tilalle. Toivottavasti tällä kertaa kestää pitempään, oli sen verran tympeä homma vaihtaa

Edit: Auto siis -83 HJ-60 renkaina 33" duellerit.

Hohhoijakkaa
Hohhoijakkaa

A-P 07.05.2008 12:56

Classic Motorshouwssa ajattelin piristää kitkaliimaus (?) nimisen kioskin miestä kyselyillä HooJiin kytkimen pinnauksesta. Heillä oli "parempaakin" pintaa niitattavaksi. Kustannusarvio oli 50-100e/per levy. Kandee kokeilla!

A-P
BJ, HJ ja SJ.
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/

-roadwarrior- 07.05.2008 15:34

Oman hj:n kohalla tuli kytkimen vaihto ajankohtaseks, ensin tojotalta kyselin ja aisinin alkup. kytkin n.680e, no sitte riskillä motonettiin tilaamaan, ja sama aisinihan sieltäkin tuli, hintaa 199e, saa nähä miten käy

oma aluperänen kytkin alko luistamaan 465000 ja vakio renkailla ilmeisesti oli suurin osa ajettu, nyt 33/12,5/15.

Don't follow me-
-you won't make it.

Jeep-Ukko 07.05.2008 19:13

Lainaus:

quote:
Oman hj:n kohalla tuli kytkimen vaihto ajankohtaseks, ensin tojotalta kyselin ja aisinin alkup. kytkin n.680e, no sitte riskillä motonettiin tilaamaan, ja sama aisinihan sieltäkin tuli, hintaa 199e, saa nähä miten käy

oma aluperänen kytkin alko luistamaan 465000 ja vakio renkailla ilmeisesti oli suurin osa ajettu, nyt 33/12,5/15.

Don't follow me-
-you won't make it.
HZJ80 levyn myös mätänetissä Aisin, ja huomattavasti edullisempi kuin Hojota-liikkeessä.

---

Mutta yks kaveri taas kertoi juttua.
Oli henkiläauto, Carina (vuosimalli???).
Siinnäpä oli rapea ranskalainen Valeo-merkkinen levy.

Mätänetin Valeo oli ollut vajaan 100 euroa kalliimpi kuin Hojota-liikkeen tiskiltä ostettu Valeo.

Joskus näinkin päin.

______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com


Sivu luotu: 03:48 (GMT +2).