Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   UAZin kansipahvin vaihto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22573)

Komandirsky 10.06.2006 21:38

UAZin kansipahvin vaihto
 
Taisi mennä kansipahvi, sain uuden hommattua.

Onko jotain erinomaista huomioitavaa, muuta, kuin venttiilikoneisto pois ja pakoputki (ja jotain pikkuroinaa). On pirun lujassa! Onko koivuhalkomenetelmä ok?

Komandirsky-Äijä

ideanikkari 11.06.2006 09:00

Jos kansi ei tykkää irrota kunnolla, niin sitten vaihtoehto kaksi: otattaa pinnapultit pois. Näin käy yleensä vanhoilla moottoreilla, kun osa pinnapulteista menee vesikanavan läpi. Tuplamutterimenetelmällä yleensä irtoavat.

Sitten vielä kun laskee lohkossa olevasta hanasta nesteet pois, niin ei tarvitse vaihtaa öljyjä. Syylärin kautta ei ihan kaikki nesteet tule moottorista poies.



"Älä sure sitä. Moni meistä pitää yhtä päätä, mutta montaa mieltä."

YUP: "Mitä Luoja teki ennen kuin loi maailman"

Komandirsky 11.06.2006 13:34

Niinpä tietenkin, ne siellä saattavat ahdistaa.

Kiitos vihjeestä, näin toimimme Suuren Stalinin, kansojen Isä-Aurinkoisen viitoittamalla tiellä.

Komandirsky-Äijä

Valko-bandiitti 11.06.2006 20:58

joskus kun kansi on ollut tiukassa, on irroitusta autettu pujottamalla narua tahi köyttä tulpan reiästä ja pyörittämällä sitten kanpiakselin päästä avaimella on kansi kyllä aina irronnut. kannattaa olla kyllä tarkkana mahdollisten piilopulttien kanssa, pojat aikoinaan särkivät oldsin kannen kun se ei meinannut irrota. kannen ja lohkon väliin iso ruuvimeisseli kiilaksi ja vasarata perään. lopputulos: kannesta irtosi pala, no sitten huomattiin että öljyn yms lietteen alla olikin vielä pari pulttia.


Komandirsky 11.06.2006 21:14

Kiitos sinullekin huomiosta, mutta kaikki (kuusi = 6 !!!, sick) ohjekirjaa kertovat korutonta kieltä, että kantta estää lentämästä taivaan tuuliin vain nuo kahdeksan pinnapultin mutterit. Niin ja pinnapulttien oma jumittuminen. Emme kuitenkaan käytä ruuvimeisseli-vasara-mäiskintää -varmuuden vuoksi. UAZissahan on kaikista ohjekirjoista huolimatta piileviäkin ominaisuuksia.

Komandirsky-Äijä

Valko-bandiitti 12.06.2006 07:35

muistin juuri yhden vanhan sivuventtiili-ford-ukon tarinan kannen juuttumisesta. kansi oli ollut tiukassa, niin ukko oli laittanut kipinävehkeet kiinni ja moottori tulille. kansi oli irronnut kuulema nätisti ja moottori sammui itsekseen siihen kannen irtoamiseen.


Komandirsky 12.06.2006 08:47

WOW,

Erittääääin mielenkiintoinen pellepeloton-experimentointi. Kiitän tästäkin vihjeestä, mutta säästän sen vähän niinkuin viimeiseksi keinoksi. Aina on yhdeksän konstia ja viimeisenä yksi vippaskonsti.

Komandirsky-Äijä

A-P 12.06.2006 09:30

Lainaus:

quote:muistin juuri yhden vanhan sivuventtiili-ford-ukon tarinan kannen juuttumisesta. kansi oli ollut tiukassa, niin ukko oli laittanut kipinävehkeet kiinni ja moottori tulille. kansi oli irronnut kuulema nätisti ja moottori sammui itsekseen siihen kannen irtoamiseen.
Eikä niitä kipinävehkeitäkään välttämättä tarvita, kunhan pyörittää startilla, niin oletetut puristuspaineet ponnauttavat kannen irti. Eikä ole mitään pellepelottoman touhuja.

A-P
Kotimainen diesel on jees!!!
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/

Komandirsky 12.06.2006 15:53

Ok A-P. Tuo kuulostaa jo paljon paremmalta, enemmänkin konsti, kuin vippaskonsti.

Kiitän mielenkiinnosta ja huolenpidosta. Raportoin aikanaan, miten sujui.

Komandirsky-Äijä


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).