![]() |
4runner / hilux vääntövarren jumittunut pultti
Mites oikeaoppisesti tapahtuu jumittuneen vääntövarren kiristyspultin vaihto?
Homma on jo tehty onnistuneesti, mutta jäi hiukan mietityttämään että tuliko tehtyä vaikeimman kautta. Lähinnä kiinnostaa että kuinka se vanha pultti saadaan hallitusti katkaistua? Pultissa kannan puoli on paksumpi kuin kierrepää, joten pelkän kannan katkaisu ei riitä vaan pultti täytyy saada poikki jostakin keskivaiheilta. Itse kampesin erikokoisilla kiiloilla sen verran pulttiin löysää että sai rälläkällä pultin hangattua poikki. Tämä oli muuten hyvä konsti mutta lattiassa on nyt pultin pään kokoinen reikä :) |
Tarkoitan tätä mutteria:
http://www.off-road.com/4x4web/toyot...es/mainnut.jpg Ja tätä pulttia: http://www.off-road.com/4x4web/toyot.../22mmbolt1.jpg Jotka näyttää yhdessä tältä: http://www.off-road.com/toyota/tech/...s/newbolts.jpg Tästä näkee kuinka pultti on keskikohdastaan kavennettu. Vaikka kanta puuttuu kokonaan pultti ei vapauta vääntösauvaa, vaan se täytyy katkaista keskikohdastaan. Varmaan joku on tehnyt aiemminkin. Olisko niihin rungossa oleviin reikiin tarkoitettu jonkinlainen työkalu toimenpidettä helpottamaan? |
Ei ole onneksi tarvinut kokeeilla...
Kysäses paikalliselta toyo -huollolta, veikkaan että tohon on olemassa oma työkalunsa. ------------ http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif Edited by - ariman on 28/05/2006 18:29:16 |
Sivu luotu: 21:12 (GMT +2). |