Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   veroista ja prosenteista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2173)

LRV8 18.12.2003 08:56

veroista ja prosenteista
 
-------------

On rekisterissä ja katsastussetä pyöritteli ja raapi päätään viimeksi kolme viikkoa sitten. Ja leimahan sieltä tuli. Auto on jokapäiväisessä käytössä.

Muutoskatsastaahan se pitää jos meinaa korin vaihtaa. Itselläni prosentit jo 42%, joten paljon ei enään pelivaraa ole.

-------------

Tuli vaan mieleen tuosta kansa ajelee -topicista kun oma on kanssa pikkasen muuteltu. Mitä jos menee prossat yli ja verot maksuun. Minkä auton verot? Jos kanta-autona on rankku ja ylimenneet osat vaikka toyosta ja jeepistä ja kaikki ennen -85 rekisteröityjä niin verohan oli 0 %. Vero 100 % x 0 € = 0 € + ALVi päälle? Tuleeko vero uuden vastaavan mukaan? Onko joku perehtynyt paremmin aiheeseen? Tai jos on fakta että vero tulee maksuun niin vie ja rekisteröi toukokuussa auton Mylliksen metodien mukaan Viroon ja tuo takaisin? Tai jos tuo auton jossa on kolmesta autosta osia ja papereissa yksi. Todennäköisesti tulee tyyppikatsastuspapereiden kanssa onkelmia?


baxxter 18.12.2003 09:46

Jos liikaa vaihtaa osia, tulee autosta uusi eli uuden auton verot.
Ja liikaa on siis suomiautoissa yli 50% ja jälkituonneissa vähemmän.
Tietenkin pitää muistaa suomiautoissa tarvittava kanta-auton tarkistus jos prosentit menee yli 35%, jälkituoduissa sekin on hieman vähemmän.

Range -74 - #4x4@ircnet

offroadjouni 18.12.2003 10:20

Juu ja uuden auton täytyy täyttää uuden auton turvallisuus- ja päästönormit (myös kolaritestit). Ei siis onnistu ilman miljoonabudjettia.

/* Life Begins at 35" */

LRV8 18.12.2003 10:41

Kävin kattomassa prosentteja ja mieleen tuli seuraavaa:

Suomessa on aikas vähän (nato)lantikoita ja cj-seiskoja. Nyt uuden verokohtelun myötä 85 ja ennen rekisteröityjä saapi tuoda verotta.
Jos hakee safaripeliksi vaikka exNato-lantikan jossa on kone (diesel) lauennut ja vaihdattaa (siis edelleen rekisteröitynä ulkomaille) bensakoneen (15 %), automaattivaihteiston (9 %), akselistot vahvempiin (20 %) niin tuontiautolla 35 % alkuperäisvaatimus ylittyy, mutta Saksan papereissa se on vielä alkuperäinen. Mites näissä tapauksissa?


baxxter 18.12.2003 10:57

Vaihdetut osat on vaihdettuja osia, riippumatta siitä missä ne on vaihdettu?
Maahantuodessa viimeistään rekisteröintikatsastuksessa vaihdettujen osien lukumäärää ruvetaan laskemaan?

Range -74 - #4x4@ircnet

JAMANT 18.12.2003 11:39

Lainaus:

quote:
Jos liikaa vaihtaa osia, tulee autosta uusi eli uuden auton verot.
Ja liikaa on siis suomiautoissa yli 50% ja jälkituonneissa vähemmän.
Tietenkin pitää muistaa suomiautoissa tarvittava kanta-auton tarkistus jos prosentit menee yli 35%, jälkituoduissa sekin on hieman vähemmän.

Range -74 - #4x4@ircnet
Vanhaa tietoa! Nykyään vaikka olisi niin sanottu harmaatuontiauto, osia saa vaihtaa 50%!!!

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac RULES THE WAY!

LRV8 18.12.2003 14:29

Lainaus:

quote:

Vanhaa tietoa! Nykyään vaikka olisi niin sanottu harmaatuontiauto, osia saa vaihtaa 50%!!!

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac RULES THE WAY!
Näinhän se on. Kattelin AKEn sivulta eli jos ennen Suomeen rekisteröintiä on vaihtanut 24 % niin täällä saa sitten vaihtaa vain 24,9 %.


baxxter 19.12.2003 12:16

Oho. No parempi näin, pitäis olla postituslista muutoksista ku koskee autoiluun liittyviä pykäliä =)

Range -74 - #4x4@ircnet


Sivu luotu: 21:12 (GMT +2).