![]() |
Rangen nopeusmittari (ei toimi)
Niin tää on taas tällanen "selviää purkamalla" juttu, mutta jospa aiheesta
viisastuneena osais aloittaa purkamisen oikeasta päästä tai paikasta... Eli -88 rangen nopeusmittari herkesi toimimasta parin viikon tauon aikana, ja samalla tietty matkamittari lopetti pyörimisen. Nopeus tulee vaijerilla jakolaatikosta mittarille saakka. Onko noissa joku vakiopaikka, joka "aina" laukeaa? Vinkkejä diagnoosiin? Olisko -85 rangessa samanlaiset nopeusmittarin vaijerit, sellaset löytyis varaosiksi pienellä purkamisella. -Paavo "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
vanhassa (73) rankussa ainakin laukesi se mittarin takana oleva kulmavaihde vai mikä hitto se on nimeltään... Oli osat muutenkin kuluneet et olis varmaan vaijeri alkanut pyörimään tyhjää ajan kanssa.
Lainaus:
|
Mulla tipahti vaihdelaatikon päästä kun irroitin, hilut syliin. Siellä oli sellainen pyöreä tappi jossa hahlo keskellä ja niistä toinen oli poikki..
___________________________ RR 3.5 EFi V8 -89 Toimiva?? HJ 60 -83pitkän kuusen rojekti.. |
Lähes poikkeuksetta se kulmavaihde mittarin takaa rikki! mulla meni kans pakkasilla rikki.
Paljonkohan uusi maksais? No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
Kulmavaihde tai vaijeri, yleensä kulmavaihde. Yleensä vaihdelaatikon pää kestää paremmin.
Kulmavaihde vaihtuu 85/86 välissä, kun uudempi mittaristo tulee. -90 aikana tulee sitten sähköinen mittari, jossa ei ole vaijeria eikä kulmavaihdetta. Vanha kulmavaihde yli satasen, uudempi 84 e. T, Antti |
Kulmavaihde oli sökö, vaijerin tulon vastainen pääty irti, en ole vielä testaillut saisko sen kasattua.
Varaosa-auto on -85, sen kulmavaihde tais olla ehyt, pitää sovitella paikalleen, mittaristo ainakin oli hyvin samanmallinen ulospäin kuin tuossa -88 potilaassa. "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
Sivu luotu: 22:50 (GMT +2). |