Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rangen kytkin ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=21079)

tapsa4x4 23.04.2006 20:50

Rangen kytkin ongelma
 
vaihdos tossa uudet nesteet rangen kytkimeen ja sen jälkeen ei vitunmoisellakaan ilmauksella olla saatu yhtään eloa kytkimeen(ei irroita),no nyt on purettu ja putsattu pääsylinteri ja toimiin ihan ok??mitäköhän tohon maksaa korjaus sarja,ja samotten työ sylinteri mutta kun ei toimi niin ei toimi??
onko ilmauksessa joku vippaskonsti??



Range Rover Heikkoa voimansiirtoa jo vuodesta 1972.

puikkis 23.04.2006 21:04

Jos korkeusero pää ja työsylinterille on liian suuri, niin täytyy ilmata työsylkältä pääsylinteriin päin. Ilmakuplat kulkee helpommin ylös kuin alas. Esim. etujarrusatulan ilmausnipalta letku työsylinterin nippaan ja nipat auki. Jarua pumppaamalla nestettä täytetään työsylinterille ja nestepinta nousee ylös ja ilma siinä mukana.


PIRSSI 23.04.2006 22:16

Alhaalta ilmausroppu auki ja ylhäältä säiliöön paineilmaa!! Ihan pikku kompuralla ja sopivalla kuminpalasella laitoin painetta, sitten roppu kii ennenkuin kaikki nesteet valuu ulos! Lähti toimii ihan kerralla!
Pääsylkyn tiivisteet maksaa n 7E
koko työsylinteri n 30E

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
"Oikastaan tästä, kyllä tuonne puronvarteen pääsee"
Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä!

EeTee 24.04.2006 09:17

Mulla oli itellä samoja ongelmia, kun jouduin vaihtamaan uuden pääsylinterin ja tuli samalla purettua koko systeemi. Sain ilmattua parhaiten, kun laitoin säiliön täyteen nestettä ja imin isolla lääkeruiskulla ilmat pois työsylinterin ilmausruuvin kautta. Tein tuon pari kertaa, välissä pumppasin polinta ja lisäsin nestettä.
Oli muuten melkoinen urakka, kun se työsylinterin tappi lähti muoviklipsuineen kytkimen haarukasta irti, onneksi saatiin paikoilleen putkella painamalla.

RR -76
Toy Zuki SJ410 1.3 -83

24.04.2006 10:08

Lainaus:

quote:
Mulla oli itellä samoja ongelmia, kun jouduin vaihtamaan uuden pääsylinterin ja tuli samalla purettua koko systeemi. Sain ilmattua parhaiten, kun laitoin säiliön täyteen nestettä ja imin isolla lääkeruiskulla ilmat pois työsylinterin ilmausruuvin kautta. Tein tuon pari kertaa, välissä pumppasin polinta ja lisäsin nestettä.
Oli muuten melkoinen urakka, kun se työsylinterin tappi lähti muoviklipsuineen kytkimen haarukasta irti, onneksi saatiin paikoilleen putkella painamalla.

RR -76
Toy Zuki SJ410 1.3 -83
Jep, sama muoviklipsu lähti kans meillä irti, melkosen vaikee laittaa takas paikalleen. Tilaa
työskentelyyn tod. vähän. Eilen jo tunti sen kanssa tapeltiin... Saa nähä meneekö laatikko kans samalla vaihtoon, nykynen ääntää jo jonkin verran..

-Tuomo

Note! This message was posted anonymously!

24.04.2006 14:34

ilmaukseen kannattaa hommata sellanen vaakkumisäiliö,toimii paineilmalla,jarrutkin saa yksin ilmattua tosi helposti,ja toimii.motonetis oli tällanen härveli n.30-40e
kato et sulla ilmausruuvi yläpuolella tuloputkeen nähden,töysylinterin kun saa asennettua väärinkinpäin.sekin auttaa kun paineilmaa säiliön korkista,ei liian kovaa painetta sit..t.def90teen

Note! This message was posted anonymously!

tapsa4x4 24.04.2006 18:02

no toivottavasti saadaan toi range ens viikonloppuna kuntoon.

Range Rover Heikkoa voimansiirtoa jo vuodesta 1972.

Range-79 24.04.2006 19:18

Kyllä ilmauksen pitäisi onnistua ihan tällä. Lainaus Rangen ohjekirjasta. T, Jykähttp://www.petrisimolin.net/gallery/...-79-ilmaus.jpg

Range Rover 3,5 V8
MB 250/8
Volvo 740 2,0 TIC
Fiat Uno 1,0

nixu 04.05.2006 21:10

Ei tahtonut riittää liikevara -76 rangen kytkinpolkimessa, kun on fiatin moottori, kytkin, kytkinkoppa ja työsylinteri. Noo ongelmat vaan lisääntyi ja viaksi paljastui katkennut pääsylinterin jousi. Luulin löytäväni varaosia -74 rangesta mutta siellä olikin vähän erilaiset sisuskalut pääsylinterissä. Jousi oli liian paksu käydäkseen -76 rangen tiivisteen (reiätön) huulien väliin. löytyyköhän näitä jousia/ korjaussarjoja jostain miestenkaupoista?

Sovelsin sitten 142 Volvon kytkinvaijerin nesteen tilalle. Vipusuhteiden pitäis olla aikalailla samat kuin nestekytkimellä, mut ompas aika melekosta voimistelua nyt tuo kytkyttimen käyttö. Vaan eipähän tarvii ilmata :)


Veto päällä niin pitkään ku paukahtaa

Edited by - nixu on 04/05/2006 22:13:34

Ahosensetä 04.05.2006 21:21

Lainaus:

quote:Luulin löytäväni varaosia -74 rangesta mutta siellä olikin vähän erilaiset sisuskalut pääsylinterissä.
Pääsylintereitä on kaksi erilaista: tuumainen (ei lovea) ja millinen (selvä lovi kiinnityslaipassa). Kummankaan tiivistesarjassa ei ole mukana jousta, vaan pelkät kumit ja prikat. Jostain nurkistahan kyllä löytää käytetyn jousen.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

datsun4x4 28.10.2011 18:33

rangen kytkin sylinteri
 
miten kuin ottaa pois työsylinterin laatikon kylestä niin tippuuko jotain pois heti...? ja onko mahdoton homma vaihtaa...?


Sivu luotu: 23:51 (GMT +2).