Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   aikeissa ostaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20775)

15.04.2006 08:32

aikeissa ostaa
 
tarvittisin tietoo hiluxista hyvät ja huonot puolet, kannattaako kyseistä pick-up:pia ostaa.
oon itte kattellu jo pitempää autoa ku pitäis päästä mettäs liikkumaan,
että minkälaiset kulku ominaisuudet hiluxis on ja kuinka niitä pystyy muuttamaan parempaan suuntaa.
kiitos jo etukäteen



t:offroadista kiinostunut.....

Note! This message was posted anonymously!

Offipiru 15.04.2006 08:50

Jäykkäakselinen menee kutaakuinki hyvin. Ja pystyy rakentamaan pienillä muuteksilla jo menemään hitusen paremmin. Ja kait hiluunki puree mätä aika vahvasti peräpäähän. eipä nyt enempiä tuu mielee.

_____________________________________
Jos haluat juoda pääsi täyteen, se onnistuu myös laimeammallakin oluella, sinun tulee vain juoda enemmän..


mikjus 15.04.2006 08:50

Jos uudempi IFS keulainen niin korottaminen hankalampaa ja kestävyys isoilla renkailla kysymysmerkki. Uudemmissa myös roikkuu jakolootaa kuokkanan auton alla, tosin taitaa vanhoissakin olla. Vanhat 2.2 koneet aika tehottomia. Mätiähän noi vanhat on ainakin takaa kuten tosin melkein kaikki vastaavan ikäiset japsit. Ihan mainio maastopeli keveytensä ja pitkän akselivälin takia. Parannuksina ainakin lavaa voisi lyhentää, jousitusta herkistää ja koneeseen turbo jos ei jo ole.


Ahosensetä 15.04.2006 08:57

Lainaus:

quote:Parannuksina ainakin lavaa voisi lyhentää, jousitusta herkistää ja koneeseen turbo jos ei jo ole.
Noihin jäykkäakselisiin saa parabolisia jousia: http://www.offroadpaja.fi/Muut/Toyota.htm#Parab

Parantavat ja herkistävät joustoja ilman muita muutoksia.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Edited by - Ahosensetä on 15/04/2006 09:58:18

15.04.2006 11:36

Eipä liity alkuperäiseen kysymykseen mutta: Mikä tekee pitkästä akselivälistä maastoon sopivamman ku lyhyt? Eikös pitkällä akselivälillä oleva raavi ylityksissä aina mahasta kiinni jos ei älyttömasti korota?
Verrataan vaikka vakio suikkaa ja vakio hiluxia, hilux korkeampi mutta ojan ylitykset myrkkyä. Ojan penkassa mahan varassa kun suikka on iloisesti loikkinu yli.

Note! This message was posted anonymously!

mikjus 15.04.2006 12:29

Niin pitikin ehkä sanoa että sopiva akseliväli. Lyhyt akseliväli on ketterä pyöritellä ahtaissa paikoissa mutta mäessä huono ja maantiellä ajaessa helposti "vaappu". Pitkä akseliväli taas kankea mutta rauhallisempi nousuissa yms. Niin ja onhan hilussa hyvää vielä tehtaan SOA.



Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).