![]() |
Jeep projekti alkoi "kuvia lisää"
Tervehdys kaikille. Projektihan alkaa hyvällä SUUNNITTELULLA
http://static.petrisimolin.com/galle...a%28107%29.jpg Olisikohan keulan jousituksessa vielä viime safari päällä http://static.petrisimolin.com/galle...a%28108%29.jpg Mistä toi reikä tuohon lokasuojaan TULI ? http://static.petrisimolin.com/galle...a%28109%29.jpg Vähän hiekkapuhallusta... korjausmaalaus... takajouset näyttäis olevan kunnossa http://static.petrisimolin.com/galle...a%28110%29.jpg Pakollinen mainos http://static.petrisimolin.com/galle...a%28113%29.jpg sisätilat kunnossa ja kaikki toimii http://static.petrisimolin.com/galle...a%28114%29.jpg jälkiasennusmittareita... http://static.petrisimolin.com/galle...a%28115%29.jpg Kello, flekti automaatti ja käsiasento ja työvalot http://static.petrisimolin.com/galle...a%28116%29.jpg Taikanappula vinssille No Onhan tuossa tekemistä, mutta hyvällä alulla ja mielellä POTKASTAAN projekti liikkeelle Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! Edited by - sjeeppi on 13/05/2006 16:58:40 |
Hieno homma että muutkin ymmärtää hyvän päälle.
Ensin tehtiin Jeeppi ja muut on kopioita. Full Size rules. Jos tarviit jousia, niin ota yhteyttä. http://www.petrisimolin.net/gallery/...JERKKU-ken.gif AMC 360 + TH400 + QT 36" TSL Coilspring conversion WAGO-Power Jeep GrandCherokee 2.5 TD by VM Jeep Comanche 2.1 TD by Reno www.jmhalme.com/off-road |
No hep, homma nytkähti taasen eteenpäin ja sain tilattua alustasarjan, välitykset ja lukot..... Kävin jo postilaatikolla ei ollu tullu VIELÄ
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Ensiviikolla tulee osat ja pääsee laittelemaan, kuvia tulee koko projektista samalla
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Komeet tuuninki mittarit=)
Ei se siihen kaadu... |
No ompas aikaa jo kulunut... huomenna EHKÄ tulee osat, laitampa sit kuviakin peliin...
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! No niin, etujouset ja iskarit tänään paikalleen http://static.petrisimolin.com/galle...a%28163%29.jpg jarruletkut riittää justiinsa, no hommaan kumminkin uudet ja pidemmät http://static.petrisimolin.com/galle...a%28165%29.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...a%28168%29.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...a%28169%29.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...a%28170%29.jpg Edited by - sjeeppi on 15/05/2006 08:06:44 |
Mitkä välitykset sulle tulee?
Onko noi Yukonin välitykset ne isot(>3,71), mitkä menee pieneen(<3.71) murikkaan? Oon miettinyt joskus semmoisia myös itselleni. http://www.petrisimolin.net/gallery/...JERKKU-ken.gif AMC 360 + TH400 + QT 36" TSL Coilspring conversion WAGO-Power Jeep GrandCherokee 2.5 TD by VM Jeep Comanche 2.1 TD by Reno www.jmhalme.com/off-road |
dana 44:seen tulee noi 4.88 välitykset
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
sehän ryhdisty hienosti.
Team rattopojat |
Onko sulla ne isompien välityksien "caset" murikat?
http://www.petrisimolin.net/gallery/...JERKKU-ken.gif AMC 360 + TH400 + QT 36" TSL Coilspring conversion WAGO-Power Jeep GrandCherokee 2.5 TD by VM Jeep Comanche 2.1 TD by Reno www.jmhalme.com/off-road |
Lainaus:
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Niin, mut mä meinaan sitä, että jeepissä ei mee samalle tasauspyörästö murikalle 3,17 ja 4,88 välitykset. Niissä on eri murikka niille pienemmille välityksille ja eri murikka isommille välityksille. Yukon on ainoa välityksien valmistaja joka tekee semmoisia "isoja" välityksiä, jotka menevät pienempien välityksien murikalle (jos joku tietää virallisen nimen, niin saa kertoa)
Alkuperäinen kysymykseni oli siis että oletko tilannut semmoiset Yukonin "isot" välitykset, mitkä menevetä "pienien" välityksien murikalla? Mulla on itselläni noita pienien välityksien murikoita useampia. Olen suunitellut tilaavani juuri semmoiset 4,88 välitykset, jotka menevät samaan murikkaan alkuperäisen 3,54:n kanssa. Jos sulla on semmoiset, niin odotan innolla käyttökokemuksia. Eli onko välityksiesi koodi YG D44-488 vai YG D44-488T? http://www.petrisimolin.net/gallery/...JERKKU-ken.gif AMC 360 + TH400 + QT 36" TSL Coilspring conversion WAGO-Power Jeep GrandCherokee 2.5 TD by VM Jeep Comanche 2.1 TD by Reno www.jmhalme.com/off-road |
Lainaus:
Toivottavasti ei tullut osatettua vääriä välityksiä ??? Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Ilmoitan sen koodin, kun meen "tallille"
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Lainaus:
Lainaus:
Mistäs sjeeppi "joululahjansa" tilas? |
Ameriikan pojilta rapakon takaa
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! Siis jos nyt oikein ymmärsin dana 44 löytyy kahta eri kokoa niinkö ? Kumma ettei siinä mainittu mitään sellaista, meinaan akseli taulukosta josta katsoin sopivia välityksiä. Mutta ei hätää, tilasin just tohon, mun Jeeppiin sopivat välitykset, onhan se sentään vm.78 ja eikä siihen ollutkaan muuta vaihtoehtoa kuin noi mitä tilasin..... toivottavasti Juu kysymyshän kuuluu että mistä nämä kaksi mallia erottaa, murikasta, akselista vai mistä ? Edited by - sjeeppi on 16/05/2006 14:44:04 |
Lainaus:
Itse olen tilaillu www.performanceoffroadcenter.com sieltä tavara tulee, palvelu on hyvää ja nopeaa ja se on vielä melko edullinen. Sitä murikkaa ei voi ulkoisesti tietää, eikä se ole vuosilukuun sidottu, se on vaan erinlainen <3,71 ja >3,71. Mutta jos sulla on ollut 4,11, niin uskon kaiken olevan OK se thik-malli on semmonen erikoisuus, että sen myyjän olisi luullut asiasta tiedottavan. http://www.petrisimolin.net/gallery/...JERKKU-ken.gif AMC 360 + TH400 + QT 36" TSL Coilspring conversion WAGO-Power Jeep GrandCherokee 2.5 TD by VM Jeep Comanche 2.1 TD by Reno www.jmhalme.com/off-road |
Lainaus:
|
nih... AAmerrikan poijjaat käskee kiristämään pinionin päässä olevan mutterin kiristysarvoon 14-19 inch lbs ??????
Mitähän tuo sitten on Newtonmetreinä, kysyn vaan Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! No niin pitäskö mennä nukkumaan jo, näkyy noitten ohjeiden lukeminenkin olevan vähän vaikeeta, kysymyshän on vastuksesta joka tarvitaan pinion akselin pyörittämiseen. Se mutterin kiristysarvo on tuolla 55 foot lbs osapuilleen Juu löytyhän se sivu josta näkee melkein kaiken http://hemsidor.torget.se/users/b/bo...2_e.htm#torque Onse kiva että joku on nähnyt vaivaa tuonkin eteen Edited by - sjeeppi on 17/05/2006 23:59:01 |
TJ:n dana44 laakereiden esikiristyksen arvot on. Siis hyvin pieni momentti.
Original bearings 1 - 2,26 Nm (10 - 20 in/lbs) New bearings 2,26 - 4,52 Nm (20 - 40 in/lbs) Mutteri kiristetään 217 - 271 Nm (160 - 200 ft/lbs) Dana44 on ainakin TJ:ssä shimmeillä säädettävä (ei krymppirengas). Increasing shim pack thickness 0,025 mm will decrease torque 0,9 nm. Decreasing shim pack thickness 0,025 mm will increase torque 0,9 nm. Huom: Voitele laakerit peräöljyllä ennen shimmausta. Just do it! Edited by - jappe on 18/05/2006 09:08:50 |
in/lbf = 0.1129848 Nm
ft/lbf = 1.35582 Nm nm = 0.737561 ft/lbf nm = 8.85075 in/lbf *Out of the frying pan and into the fire* * www.laplandtrophy.com * * www.psory.fi * |
Lainaus:
http://static.petrisimolin.com/galle...a%28198%29.jpg Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Pannaampa uusia kuvia
Uusi ratas oikealla, vieressä puretusta fordin dana 44:sta, taustalla näkyy vanha ratas http://static.petrisimolin.com/galle...a%28200%29.jpg Jeepin etupään pikkurattaat, tulos viime syksyltä.... http://static.petrisimolin.com/galle...a%28204%29.jpg Uuden rattaan asennusta paikoilleen http://static.petrisimolin.com/galle...a%28205%29.jpg Lukko paikoillaan, oli muuten tosi helppo asentaa SUOSITTELEN ehdottomasti http://static.petrisimolin.com/galle...a%28212%29.jpg Simmattuna ja sattu perskulen kerralla kohilleen... joskus näinkin http://static.petrisimolin.com/galle...a%28213%29.jpg jäljet oli hyvät myös toiseltä puolelta http://static.petrisimolin.com/galle...a%28214%29.jpg Perä paikoillaan ja kansi kiinni omaiset on nähneet jo http://static.petrisimolin.com/galle...a%28215%29.jpg Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! Edited by - sjeeppi on 22/05/2006 07:05:03 |
Sitten vaan kokemuksia lock rightista :)
http://www.petrisimolin.net/gallery/...JERKKU-ken.gif AMC 360 + TH400 + QT 36" TSL Coilspring conversion WAGO-Power Jeep GrandCherokee 2.5 TD by VM Jeep Comanche 2.1 TD by Reno www.jmhalme.com/off-road |
Ja niitähän tulee, kun päästään maastoon eka kerran. Kiva napsutus kuuluu perästä kun ajelee kurveissa, sorakolla sisempi rengas kaivaa kivasti, ihme kyllä auto ei puske. Tänään töihin noin 10km matka ja sisäänajohan suoritetaan niin että ajetaan 15-20 mailia pysäytetään auto ja annetaan perän jäähtyä kokonaan, tämä on todella tärkeää, siiten 500 mailin jälkeen vaihdetaan öljyt ja varsinainen revitys voi alkaa. Sitä ennen ei pätkääkään revittelyä. Tämä koskee noita hammasrattaita
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!! |
Sivu luotu: 04:18 (GMT +2). |