![]() |
Pajeron apusimpukka.
Tein apusimpukan kiinitykseen vähän jäykennystä. Mulla on aina ratti eri asennossa ja auraukset pielessä offin jälkeen, tuntuis että apusimpukan akseli tai kiinitys antaa periksi. Ei ole vielä kokeiltu paraniko tosta. Eli toi lattarauta tossa apusimpukan akselin alapäässä on oma tekele.
http://www.petrisimolin.net/gallery/...pusimpukka.JPG |
Eipä mulla ole mihkään taipunut. Olen koittanut välttää renkaiden kääntöä jos ne ovat kunnolla upoksissa ja ratti ei käänny helposti.
|
Eilen käänsin raidetangonpäät pyörännavan kääntövarren yläpuolelle, ettei ne olisi niin jyrkässä kulmassa. Ajettavuudesta tuli niin huono että piti muuttaa heti takaisin - en suosittele.
|
Lainaus:
Kävin näyttämässä omaa mazda-rangeria leimasedälle tänään aamulla ja huomattiin apusimpukan alkavan jo hieman pehmetä, kelpasi vielä kuitenkin. Tuossa vehkeessä apusimpukan kiinnitys runkoaisaan on sen kääntöakselin päälle laakeroidusta ulkokuoresta pulteilla, yläpäässä ei ole mitään ja alapäässä on vipuvarsi. OffTopic: sinäkin otit kuvan näköjään Pohjolan Liikenteen korjaamolla. Terähuolto? Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on |
Juu ei ole alapäästään alunperin tuettu mitenkään ja ylhäältäkin aika kevyttä tavaraa. Taitaa olla kovimmilla noi ohjauslaitteet, kun joutuu vinssaamaan kovasti sivulle.
|
Nyt tuli uusi rasvauskohde.
Tein apusimpukkaan rosterista puslat muovisten tilalle ja rasvanippa kylkeen. Tuntuisi aika hyvältä nyt, ei ole vielä kovasti metsässä kokeiltu. http://www.petrisimolin.net/gallery/...rasvanippa.jpg |
Samanlaisen tukiraudan oo minäki hitsaillu. Aika vittumainen oli ajaa, ku meni se apusimpukan pultti poikki maastossa.
|
Sivu luotu: 15:37 (GMT +2). |