![]() |
Rangen pensa pumppu ???
nyt tarvis fakta tietoa että minkä kokoinen sähköpumppu ruokkii rangen orkkis koneen.. kiitos.
|
Efissä? Fyysinen koko on aika pieni, muutaman sentin halkaisija ja olisko noin kymmenen korkea.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
Niilo tarkoitti varmaan sähköpumpun tuottoa
Kaasarikoneisessa sellainen ongelma että ottaa täydet kierrokset tyhjiltään,mutta kuormitettuna (veto päällä) tuntuu ettei soppa riitä,alkaa pätkimään yläkierroksilla. Oli tiistaina puhetta että mittaa bensan paineet kuormitettuna,en tiedä liekö vika löytynyt nyt sieltä. |
Tää on taas vanhojen asioiden kertausta, mutta mulla oli just tommosilla oireilla puolan toisiopuolen johto jäänyt remontissa vähän irti..... eli hyvin kiersi johonki 2500 asti kuormitettunakin ja ylemmäskin ilman kuormaa, mutta siitä ylöspäin kuormitettuna alkoi pätkimään ihan niin kuin olis kaasarin kalvo puhki.... kipinä ei siis enää jaksant hypätä kovemman paineen alla riittävän nopsaan, tai jotain....
Toisen kerran Heinolan safarilta palatessa alkoi motarilla Dumbo hyytymään ylämäkiin.... kun kevensin kaasua veto parani. Tällä kertaa oli puolan johto saanut siipeensä kun oli aavistuksen liian tiukalla ku vaihdoin puolan paikan vähän paremmin kuraroiskeilta suojaan. Uus ja pirempi johto paransi tämänkin. Enkä olis ihan het keksinyt jos ei tota ensin mainittua juttua olis käynyt aiemmin. Oskilloskooppi olis tossa kohtaa ollut kiva kapistus. Tapsa - Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea - |
Mulla on ollut kanssa samanlaista vikaa, oli ihan bensanpuutteesta johtuvaa kun yhden kovan kiihdytyksen paikoiltaan sai tehtyä, jonka jälkeen auto yski ja köhi ennenkuin sai taas kaasarit täyteen. Pumppuna on ja oli sellainen motonetissäkin myytävä yleismalli, voisin kurkata josko siinä kerrottais tuotto. Vanha pumppu alkoi pätkimään, vaihdoin samanlaisen mutta uudemman tilalle. Uudella pumpulla onkin jaksanut paremmin pumpata että kait se tuotto on siinä rajoilla.
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
Se Facet pumppu tuottaa pikku googlettamisen perusteella jotain reilut 20gal/h. Ja max paine sokeaa vasten 8PSI. Kyllähän tolla määrällä 100 hevosvoimaa tuotetaan komeasti :-).
Mun ymmärtääkseni paluuputkessa on jossain kohtaa kuristus.... onhan se paikallaan.... ettei vaan bentsiinit kierrä konepellin alle ja takas.... ??? Tapsa - Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea - |
no nii... tulpat,tulpan johdot,kärjet ja konkka vaihdettu.jakaja käyty läpi,tulpista päätellen käy kuivana,pumpun paikkaa vaihdettu kolmasti,imu ja paluu linja uusittu.vikana on että jos kuvitellaan että kunnossa oleva kone kiertää vaikka 5000kier.niin tästä uupuu n.500 ja kun kierrokset on tapissa niin pätkii niin v... mutta kun ajaa esim.ykkösellä täydet ja tempasee ryypyn päälle nii johan taas mennään.eli ei saa ainetta...ja kun vielä löytäis ne seos ruuvit noista römpereistä niin hyvä tulis...?
|
Okei, riippuu romppasten iästä, mutta niis on joko 1) suutinputken säätö kohokammion alla tai 2) neulankorkeuden säätö sieltä dampperin keskeltä. Vaatii (itsetehdyn) erikoityökalun.... mä tein n 6mm paksusta messinkitangosta sahaamalla päähän rautasahanterän levyisen hahlon ja kääntämällä toinen pää kahvaksi mutkalle. Ilmansuotimen elbowt veks, hyvä alkuasetus on niin että säädät neulojen pitimet tasan luistin alareunan kanssa. Myötäpäivää neulat nousee (rikkaalle) ja vastapäivää laskee (laihalle). Jos kierrät tarpeeks laihalle neulat putoaa säätöruuvista pois ja joudut nostamaan luisteja käsin samalla ku kierrät säätöä myötäpäivää. Säädä aluksi kierros kerrallaan molempia jos ei alkuasetus tyydytä.... niin kauan että ongelmat poistuvat kokonaan. Sitten varttikierros molempia takas niin kauan että huomaat muutoksen huonompaan. Sit puolkierrosta rikkaalle. Jos haluat, ni tarkistat tyhjäkäynnillä CO:n. Jos neulat/putket kuluneet/väärät ni et saa säädettyä kohdalleen niin et toimii hyvin joka paikas.
Tapsa - Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea - |
Morjens
Vanhan kertausta,kaasarikoneen paluupuolella on REILU kuristus polttoaineen paluu linjassa ja jos paluu on uusittu mutta kuristusta ei "muistettu" laittaa oireet ovat juuri tuolaiset.Helppo kokeilla onko tässä vika ei muuta kuin paluu tukkoon ja käy nykäisemässä vaihteet läpi isolla puolella.Muistaakseni oli puolan + johto myös " kuristettu" eli toimi esivastuksena. T.kivamuttapimee Note! This message was posted anonymously! |
Mulla on joku edellinen omistaja ottanu paluulinjan pois. Sit pumppu on kalvopumppu joka ei vaadi paluulinjaa, vaan eikös sellaanen pyörivä lamellipumppu vaadi?
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
Kuinkahan kovasti sitä paluulinjaa pitäisi kuristaa. Mulla satunnaisen pätkimisen lisäksi tiukoista töyssyistä ajettaessa alkaa pätkimään ja ryypyllä lähtee taas vetämään. Paluu vaihdettu ,ei ole kuristettu, mitä käy jos sen vetää "vahingossa" umpeen?
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
juu ompi kunnossa ja se paluu puolen kuristuskin on kunnossa.. täytyy koittaa säädellä josko sitten..
|
Onhan bensapinnat oikein? Ryyppyhän tuottaa romppasissa bensaa kurkkuun ohi pääpiirin eli ei tu suuttimien kautta.
Tapsa - Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea - |
Juu mulla ollut sellasta vikaa että maastossa on alkanut älillä röpöttään ja lisäämällä tankkiin 20 lainetta niin taas on pelannut ja välillä ajaessa teki saman.Paikallistettiin vka kun auton antoi käydä tyhjäkäyntiä vähän aikaan niin kaikki oli taas bueno.Toinen korjaus juttu oli että virrat pois ja uudelleen päälle niin bensa pumppu heräs eloon siis ei muuta ku pumppu vaihtoon.
Tilattiin firmaan us partsista uus joka tuottaa n. 180 l/h a on matalapaine pumppu. Mitään 100 l / h pumppua ei kannata laittaa kun tuotto ei varmaankaan riitä joka kohdassa. |
Sivu luotu: 16:51 (GMT +2). |