![]() |
Moottorin lämmöt
Onkohan kuinka normaalia, että maastossa ajellessa moottorin lämmöt on normaalia
korkeammalla?! Siinähän ei tietysti ole sitä ajoviimaa viilentämässä, mutta tuntuu että kohtuu pienelläkin maastojumpalla saa lämpömittarin viisarin nousemaan normaalia korkeammalle. Varsinkin nyt, kun on hieman irrotellut hangessa karkaa lämmöt nopeasti ylös. Lämmöt tippuu normitasolle vasta kun ajaa tiellä. Uskaltaako tuota hapetusta jatkaa vaikka lämmöt normaalia korkeammalla, kunhan ne eivät mene tappiin tai nesteet keitä ?! Auto on GR patukka. Toinen asia on askarruttanut näin talvella tai tullut lähinnä esiin: takaperä lämpeää sen verta, että kertynyt lumi sulaa sen ympäriltä aika haipakkaa.. Normaalia ?! |
Molemmat normaalia. Kunhan et anna pannun kiehua.
Kannattaanee tarkastaa kuitenkin jäähdyttimen kunto ja termostaatti jos vaikka ripoja uupuu syyläristä. Ei ne ihan helposti pitäisi ylikuumuuden puolelle mennä. Hapettamalla ummessa varmasti nousee. ____________________________________ - jm KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110. |
Samoin kannattaa vaihtaa flektin viskokytkin!!
Jos lämmöt alkaa nousemaan, on se merkki kuolleesta viskosta, ei vedä siipiä 1:1 hihnapyörän kanssa ja se on ilman liikkeestä pois (=lämpö ei poistu)!!! FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
Kaverin ramchargeriin laitettiin just edestä puhaltava sähköflekti lisäjäähytykseks, siinä voi kans olla viskokytkin lopussa, "tuulitunneli" on suunnitteilla.
************** Jussi ja Suzuki |
Sivu luotu: 11:09 (GMT +2). |