Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   ...tttu Patrolin neliveto putoo päältä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=19143)

02.03.2006 19:02

...tttu Patrolin neliveto putoo päältä
 
mikä perkele voi olla vialla kun tuossa Patrolissa tippuu neliveto jollain tapaa päältä kun ei ole koneelta vetoa ja kun taas kaasuttaa koko huimalla 214Nm väännöllä niin etupäässä jysähtää ja taas vetää edestäkin mutta tuppaa siltikin välillä luiskahtelemaan ja rykimään takas päälle.

Onko tuttu ilmiö vanhoissa kulahtaneissa vehkeissä ?

Note! This message was posted anonymously!

boozer 02.03.2006 19:09

onko automatic napalukot


02.03.2006 23:51

oma patrollini tekee ihan samaa.siinä on automaattiset napalukot paskana.täytyy ostaa manuaali napalukot.
t:nhoffroad

Note! This message was posted anonymously!

Poison 03.03.2006 05:38

Tai ne automaattiset voi kasata pysyvästi lukkoon, elleivät ole jo ihan pillun päreinä.



03.03.2006 09:44

Joo paskasti aseteltu oli tuo kysymys. Luonnollisesti on kyseessä automaattiset napalukot ja siellä se paukekin esiintyy. Miten tuo väkipakkolukitus toteutetaan ja onko sillä vaikutuksia 2wd ajossa. Niin ilmeisesti sitten kardaani ja etuvetarit pyörii koko ajan, hieman arveluttaa...

Note! This message was posted anonymously!

Repro 03.03.2006 10:49

Pakkolukitus tapahtuu esim.Kempillä tai Hakaksella.
Itsellä on JV:n jäljiltä manuaaliset napalukot hitsattu jumiin,hyvin niillä on pärjänny.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10

Poison 03.03.2006 11:21

Sen napalukon voi myös koota niin, että jää kiinni, muttei aukea.

Mun mielestä ei vaikuta vajaavedolla ajettaessa mitenkään. Eihän napalukkoja ole ollut vanhemmissa autoissa lainkaan ja silti niillä on ajettu.

Automaattiset napalukot ovat noin yleensä ihan perseestä. Manuaalilukoista sentään tietää mikä asento niissä on päällä. Paitsi jos nekin ovat ihan jumissa vanhasta rasvasta ...



SS-Patrol 03.03.2006 14:24

Onko paha nakki kasata manuaalilukko automaatin tilalle ? Pyöränlaakerin joskus vaihdoin ja ei silloin vielä se osakasan näprääminen hirvittänyt, mutta eipä tullut katsottua miten se lukitussysteemi oikein pelaa.


03.03.2006 22:00

Joku tais mainita jossain toisessa topicissa
aiemmin että vetarin tumppi ois eri mittanen
automaaginavoissa. Enempi muistikuvaa
kun faktaa tosin...

Note! This message was posted anonymously!

boozer 03.03.2006 22:06

osta manuaali lukot ja ruuvaa automaatit pois
n.6 pulttia/ruuvia lukon kehässä ja laitat
manuaalit paikalleen mutta muista laittaa
man.lukot ensin off asentoon ennen asennusta
tää toimi ainaskin suzukissa
korjatkaa viisaammat jos oon väärässä!


boozer 03.03.2006 22:10

Lainaus:

quote:
osta manuaali lukot ja ruuvaa automaatit pois
n.6 pulttia/ruuvia lukon kehässä ja laitat
manuaalit paikalleen mutta muista laittaa
man.lukot ensin off asentoon ennen asennusta
tää toimi ainaskin suzukissa
korjatkaa viisaammat jos oon väärässä!


tai sit revit pois ne aut.lukon jouset+prikat
ja laitat tilalle sopivan pituisen putken pätkän=
on aina päällä se lukko


miksu1 03.03.2006 22:24

kyllä se napa on vaihettava kaikkine runkoineen. ei käy jos pelkät sisuskalut vaihtaa. vetarin tumppi kyllä käy.


boozer 03.03.2006 22:45

kyl automaatin saa 100% "lukoks" jos haluu
eikä tarvii vaihtaa vetareita eikä muutakaan
kaks on tehty ja vielä toimii


miksu1 03.03.2006 22:53

joo minä vaan tarkotin sitä jos vaihtaa automaateista manuaaleihin.



Sivu luotu: 16:32 (GMT +2).