![]() |
Mistä jarruosia Gaz-69 ?+muuta
Nyt on hyvät neuvot/vinkit tarpeen.
Kaveri alkoi kunnostamaan 20 vuotta seissyttä Gaziaan offikäyttöön. Yllättäen kaikki jarruosat jumissa... Tarvetta on siis pääsylinterille, etujarrusylintereille 4kpl ja takajarrusylintereille 2kpl. Saako näitä vielä uusia jostain, ei haittais vaikka löytyis Suomesta... Hyvä käytettykin on vaihtoehto. Ihmeteltiin etuakselin (napalukkoa?) joka löytyi apukuskin puolelta napakupin alta. Ei ymmärretty miten toimii. Tietäisikö joku? Mites pakettiautoksi katsastus onnistuu kun tuossa on mersun 240D kone ja lavan pituus on vain 140cm? Muutokset on aikanaan leimattu ja auto ollut ajossa. Säännöt varmaan muuttuneet väillä, mahtaako saada pakuksi enää lainkaan? Rekisteriotekin on hävinnyt vuosien saatossa. Kantakortti on tilauksessa ja siitä varmaan löytyykin jotain tietoa. Jos on myydä jarruosaa soita 0400-663486 /Petri -Hiace 4wd- |
Napalukoista: Kierrä sisään/ulos merkkiin asti jolloin se on lukittu/auki. Eli ruuvaat sisään niin on vetari lukittu napaan, ja ulos merkkiin asti niin on vetari irti.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. FC paloautoprojekti |
Käviskö jarruosat uazista? Akselit ainakin samat. Venäjältä noita ainakin saisi.
|
omassa 69:ssa oli jarruosat ( kilvet,sylinterit ja kengät ) samat kuin 469 uazissa. näissä uudemmissa ( eli ne uazit joissa pääsylinteri tuliseinässä ) on ainoastaan kengät samoja.
|
Minkä kokoinen/tehoinen bensakone noissa on alunperin?
Onkos kellään heittää arviota minkä verran voimansiirtolinja kestää tehoa/vääntöä? Turbon tuo 240D vaatii, on nimittäin aika laiska... -Hiace 4wd- |
vakio neuvostokone 55 hp, vientimalli eli M 65 hp.
- UAZ - Natural Drive |
jos ei mee pakuks ni pistää huoltoautox. niissä ei oo mittavaatimusta lavalle.
|
Sivu luotu: 12:50 (GMT +2). |