Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota 2L-T koneen ulkomitat (LJ70)? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=17658)

offroadjouni 18.01.2006 19:49

Toyota 2L-T koneen ulkomitat (LJ70)?
 
Löytyiskö joltain ulkomittoja tuohon koneeseen? Isällä olis moiselle tiedolle tarvetta kun veneen rakentamista suunnittelee kyseisellä koneella...

/* Life Begins at 35" */

18.01.2006 19:56

Heti voin kertoa että tulee lämpöongelmia.On meinaan koettu juttu.2l-t ei kestä kuormaa koko ajan.Hajosi kansia useita+moottoritila paloi kuumuudesta.Turbo pitäisi olla vesivaipoitettu.

Note! This message was posted anonymously!

offroadjouni 18.01.2006 20:02

Hmm.. Olisko parempi ajatuksia? Tehoa ei tarvita välttämättä edes niin paljoa, eli 2L kestäis varmaan paremmin tuossakin käytössä?

/* Life Begins at 35" */

lepoantti 18.01.2006 20:13

kyllä noi lämpöongelmat on myös kiinni pannuhuoneen koosta kiini, veneissä ei monesti ole liioin tilaa ja pannuhuoneen mitoitus sen myötä niin että kone sovitetaan kenkälusikalla paikalleen. tai sit niin että ensin kone paikalleen ja sitten rakenntetaan koppa päälle, kun kone hajoaa joudutaan purkamaan lähes koko vene!

kaverilla on n. 10m jenkkipaatissa hj:n turbokone ja ei sillä ole ollu mitään ongelmia, marssivauhti n.20 solmua. toinen tuttava laittoi dynasta B-moottorin uppoumaruonkiseen veneeseen ja ei siinäkään ole ollut mitään ongelmia.

kyllä venisiin voi laittaa ihan sellasen motin minkä sattuu soipvasti löytämään ja mihin saa kytkimet ynnä muut marinaadit laiteltua. ja niitähän löytyy lähes kaikkiin motteihin valmiinakin.


Samppa79 18.01.2006 20:15

Haisun (2,2 / 2,4) koneeseenhan saa valmiitakin marinointisatseja, taitaa joku valmistajakin käyttää toyotan lohkoja. Turbo koneen laittamisessa on ongelmia turbon kuumuuden takia.


offroadjouni 18.01.2006 20:20

2L:ää ehdotettiin marinadi-firman osalta, mutta 2L-T olis tuossa ylimääräisenä ja sillä sitä ensisijaisesti on suunniteltu.

/* Life Begins at 35" */

Samppa79 18.01.2006 20:44

Ei turbo koneessa minun mielestä muuta ole kuin tuo paloturvallisuusongelma. Omaan tekeleeseen on kanssa menossa turbokone joka on jo vesielämää nähnyt. Tarpeeksi hehkupeltejä turbon ympärille ja erittäin hyvä ilmanavihto niin kyllä se pelaa.


VMK 18.01.2006 20:46

Yhdyn Lepoanttiin! Yleisesti. Mikähän "jatkuvassa kuormassa" särkee kannen?


18.01.2006 21:17

Lainaus:

quote:
2L:ää ehdotettiin marinadi-firman osalta, mutta 2L-T olis tuossa ylimääräisenä ja sillä sitä ensisijaisesti on suunniteltu.

/* Life Begins at 35" */
Myy se ylimääräinen 2L-T kone pois

Note! This message was posted anonymously!

VMK 18.01.2006 21:18

2LT koneen leveys Turbosta moottorin vasemman puoleiseen korvakkoon ~74cm, leveys laturista (jos ei turboa ja laturi samassa paikassa) samaisen korvakon linjaan ~60cm, ja jos korvakkoa ei "kayta" niin oliskohan jakopään koppa levein kohta eli laturi->kopanreuna ~52cm

Pituus kampiakselin hihnapyörästä (tuulettajan siivikko poistettu) kytkinkoppaan ~60cm

Korkeus öljypohjasta termostaattikotelon huippuun ~70cm ja samaiseen koteloon kampiakselin keskeltä ~45cm.


Rankku 18.01.2006 22:09

Tiedän yhden paatin jossa 2L-T mosa ja ei ole ollut ongelmia,ahdinkin on alkuperäinen...SEATOY ainakin on tehnyt marinointisarjaa,viime talvena tein moottorin uusiks kaverille missä sen marinointi ja alkup. 2L mikä ahdettu jälkikäteen Schwitzer S2A ahtimella ja käyty jopa Affenanmaallla ilman lämpöongelmia.Pannu paikalle ja sassiin!!


19.01.2006 10:12

Niin.Toi mun lämpöongelma juttu perustui kaverini paattiin.Se on ihan totta että yleensä pannuhuoneet on
liian pieniä ja tuuletukset huonoja.Myös yksi syy silloin oli se että käytettiin normaalia jäähdytinnestettä
jossa ei ole kavitoinnin estoaineita.Itse olen ammattini puolesta tekemisissä isojen veneiden parissa/moottorien ja niissä on erityisen tärkeää käyttää oikeita nesteitä joissa on sekä kavitoinnin estoaineet että korroosion estoaineet.Nyt puhun 500-2000 hevosvoimaisten koneista.Ja vielä siihen 2L-T lämpöön liittyen niin kone joutui tekemään ihan oikeasti duunia koko ajan noin 90% teholla.Nyt näissä isoissa
padoissa jotka reitataan eri tehoiksi riippuen käytöstä niin D reittauksessa ajetaan esim 75% teholla joku tuntimäärä per vuorokausi.A reittaus kun on voi ajaa 24 tuntia läppä levällään.Samassa koneessa on esim D:ssä 1500 hv ja A:ssa 800 hv.


Note! This message was posted anonymously!

Pete 19.01.2006 13:10

Lainaus:

quote:
Myös yksi syy silloin oli se että käytettiin normaalia jäähdytinnestettä
jossa ei ole kavitoinnin estoaineita.Itse olen ammattini puolesta tekemisissä isojen veneiden parissa/moottorien ja niissä on erityisen tärkeää käyttää oikeita nesteitä joissa on sekä kavitoinnin estoaineet että korroosion estoaineet.Nyt puhun 500-2000 hevosvoimaisten koneista.


Note! This message was posted anonymously!
No toi kavitointi ei tuskin ole ongelma 2L-T koneessa


21.05.2006 20:41

Tohon j'lkik'teen ahdettuun 2L:n sen verran että affenanmaan reisun jälkeen meni kampiakseli poikki... Nyt kone tallissa ja uusi vastaava paikalla toista kesää.. veilä ilman ongelmia...

Note! This message was posted anonymously!

SepiWellcraft 21.05.2006 20:49

Siitä jälkeen ahdetusta 2L:stä sen verran että kampiakseli poikki ahvenanmaan reisun jälkeen.... Nyt kone tallissa ja uus vastaava paikalla toista kesää vielä ilman ongelmia... Pienillä ahdoilla ja coolerilla saattaa jopa kestää... marssivauhti 20kn.. vene 5,2m.


22.05.2006 06:31

Lainaus:

quote:
Siitä jälkeen ahdetusta 2L:stä sen verran että kampiakseli poikki ahvenanmaan reisun jälkeen.... Nyt kone tallissa ja uus vastaava paikalla toista kesää vielä ilman ongelmia... Pienillä ahdoilla ja coolerilla saattaa jopa kestää... marssivauhti 20kn.. vene 5,2m.


Koneet poltetaan pienillä ahtimilla, toyotan vakio ahdin on perseestä, 100hv:tä sillä saa "järkevästi" irti. Isompi linko niin kone kestää ja tehoakin tulee erilailla.

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 11:33 (GMT +2).