Sulla on ny kulunu sieltä ne pikkukepin juurielementit siihen malliin et ei rattaat osu enää perille asti,mä tos hiljattain purin yhden vagon jakolaatikon ja se oli ky niin pahoin vaurioitunu ja näki et oli menny ajan kans,ku rattaistakaan ei ollu jäljellä ku vajaa puolet.olis ihan ensi-arvoisen tärkeä juttu nois jenkki jakolaatikoissa pitää ne pikkukepin sovitteet kunnossa,muuten vaurio tulee siinä kuin kuiskaus,useinmiten kun veto hyppii pois päältä on vaurio jo sitä luokkaa et osien vaihtoon joudutaan.Siinä vaiheessa kun tollasen jenkkilodjun vaihdekepissä tuntuu huomattavaa tyhjää välystä olis kiireesti otettava vika kiinni vaikkei vikaa olis vielä havaittavissa.Se on niin nätti ottaa pöydälle sieltä laatikon kyljestä ja alkaa katseleen mistä välys johtuu,kaks neliökanta pulttia ja siirtotangot irti japöydälle.Mä hitsastin sinne kepin nokkaan hiukka lisuketta,ja hoksasin sen jälkeen vasta et varsinainen välys tuli siitä mulikasta mistä keppi menee läpi laatikkoon,eikä siten kepin liikerata siinä mekanismissa ollu enää niinku suoraviivainen vaan keppi pääsee pyörähtämään ja siksi takertelee.tosin sain kyllä mekanismin välyksettömäksi,mut keppi pyörähtää vielä hiukka sitä liikuttaessa tyhjää,niin helppo tehtävänä vaan ku selittään joutuu ni on se vituraa...
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
|