Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jakolaatikko projektiin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=171596)

aripuisto 29.10.2024 20:25

Jakolaatikko projektiin
 
Ehdotuksia jakolaatikosta hydraulivetoiseen ajopeliin. Kaksi nopeutta olisi plussaa. Millaisilla välityksillä nämä yleensä on?

offroadjouni 29.10.2024 21:06

Kuvaile vähän että minkälainen projekti, että minkä kokoista ja millä puolella pitäisi olla lähdöt. Suurimmassa osassa on pitkä puoli suora ja hidas 2 välityksellä. Amerikkalaisissa yleensä hidas puoli 2,72 välityksellä. Rovereissa ja Suzukeissa on myös pitkä puoli välitetty.

aripuisto 29.10.2024 22:22

Joo siis tekeillä HJ61 akseleilla kulkeva hydraulivetoinen teeseitse pienkuormaaja. Paino tulee lähentelemään 2000kg ja esim tuolla 2.72+hj perät välityksellä 326cc moottori toisi sopivat nopeudet hitaalle ja nopealle. Suurin epäilys on, että jos maksi vääntö on 1630Nm onko se vielä jotain mitä noi kestää? Ulkomitat ei voi olla mahdottomia, pituussuunnassa noin 40 cm suuntaansa sais ehkä mahtuu.

Toinen vaihtoehto on Peuralalta suunnanvaihdin läpiakselilla ja pienellä lisä välityksellä mutta tuo ”aluevaihteisto” jakolaatikkoon olis plussaa

tapsa4x4 30.10.2024 07:48

160 patrolin jakoloota on aika kestävä ja suht pieni kokoinen siinä tais olla 2.220 pienenpuolen välitys.

mulla on sellainen joutilaana jos tarviaa.

sisua45 30.10.2024 07:55

GMC CCKW 2½-ton 6×6 truck
 
1 Liiteet
Jos kesto epäilyttää, niin ratkaisu voisi olla maastokuorma-auton jakolaatikko. Niitähän on montaa eri kokoa. Pienimmät melkein maastohenkilöauton luokkaa, isommat valtaisia laitoksia.

Multa löytyis sota-kempsun jakoloota. Ei ole mikään valtaisa. Iso puoli 1.16 ja pieni 2.63.

Ohessa yksi kuva, lisää löytyy googlesta --> https://www.google.com/search?q=GMC+...Ag&sclient=img

Lootan sisällä on jonkin verran pintaruostetta, mutta kaikki pyörii herkästi käsivoimin. Saattaisi jollottaa moottoritiellä, mutta sinun käytössä ei.

aripuisto 30.10.2024 15:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1476904)
160 patrolin jakoloota on aika kestävä ja suht pieni kokoinen siinä tais olla 2.220 pienenpuolen välitys.

mulla on sellainen joutilaana jos tarviaa.

Mitäs olis jakolaatikon hinta? Nopea vissiin suora tässä? Ja millanen voiman sisäänsyöttö? Joku poorireikö eli tartti akseli ja laakerointi kehittää jostain. Akselin pätkä suurin ongelma

aripuisto 30.10.2024 15:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1476905)
Jos kesto epäilyttää, niin ratkaisu voisi olla maastokuorma-auton jakolaatikko. Niitähän on montaa eri kokoa. Pienimmät melkein maastohenkilöauton luokkaa, isommat valtaisia laitoksia.

Multa löytyis sota-kempsun jakoloota. Ei ole mikään valtaisa. Iso puoli 1.16 ja pieni 2.63.

Ohessa yksi kuva, lisää löytyy googlesta --> https://www.google.com/search?q=GMC+...Ag&sclient=img

Lootan sisällä on jonkin verran pintaruostetta, mutta kaikki pyörii herkästi käsivoimin. Saattaisi jollottaa moottoritiellä, mutta sinun käytössä ei.

Laitatko karkeat mitat ja hinnan. Erityisesti kartaanilinjasta pajon sivusuunnassa tarvii tilaa ja olisko kuvaa toiselta puolelta. Tää saattas olla just passeli mulle.

veijon-esso 30.10.2024 16:16

1630Nm ei ole mikään ihme lukema kun miettii mitä auton moottori vääntää jakolaatikkoa päävaihteiston ja mahdollisen momentinmuuntimen läpi. Ei se jakis tohon hajoa.

aripuisto 30.10.2024 16:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1476911)
1630Nm ei ole mikään ihme lukema kun miettii mitä auton moottori vääntää jakolaatikkoa päävaihteiston ja mahdollisen momentinmuuntimen läpi. Ei se jakis tohon hajoa.

No näin mäkin asiaa tuumasin.

tapsa4x4 30.10.2024 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aripuisto (Viesti 1476909)
Mitäs olis jakolaatikon hinta? Nopea vissiin suora tässä? Ja millanen voiman sisäänsyöttö? Joku poorireikö eli tartti akseli ja laakerointi kehittää jostain. Akselin pätkä suurin ongelma


Tässä on paikoillaan ehjä 4vaihteinen pää aski kanssa oisko vaikka 120e suora on pitkä puoli. Tässä semmoinen Etu että patrollin omat kardaanit saa aika helpolla.hj kardaanilaippoihin kiinni.

aripuisto 30.10.2024 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1476914)
Tässä on paikoillaan ehjä 4vaihteinen pää aski kanssa oisko vaikka 120e suora on pitkä puoli. Tässä semmoinen Etu että patrollin omat kardaanit saa aika helpolla.hj kardaanilaippoihin kiinni.

Ok, eli 120€ laatikko ja jakolaatikko. Ja jakolaatikko kanssa täysin kunnossa? Laitakko privalla sun numeron niin jatketaan puhelimessa.

sisua45 02.11.2024 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aripuisto (Viesti 1476910)
Laitatko karkeat mitat ja hinnan. Erityisesti kartaanilinjasta pajon sivusuunnassa tarvii tilaa ja olisko kuvaa toiselta puolelta. Tää saattas olla just passeli mulle.

Koitan tänään mittailla ja ottaa parempia kuvatuksia.

Jeeper 02.11.2024 11:16

CCKW:n jakolaatikossa pyörii sitten etukardaani eripäin, voi käyttää jos pyöräytät HJ:n etuakselista murikan ylösalaisin.

hiluvitkutin 02.11.2024 23:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1476914)
Tässä on paikoillaan ehjä 4vaihteinen pää aski kanssa oisko vaikka 120e suora on pitkä puoli. Tässä semmoinen Etu että patrollin omat kardaanit saa aika helpolla.hj kardaanilaippoihin kiinni.

Ja onhan siinä varmaan vielä voiman ulosottokin.?


Sivu luotu: 16:59 (GMT +2).