![]() |
Jeep 4.0 moottorit ja niiden erot
Osaako joku kertoa, että onko rauta säilynyt miten samanlaisena vuosien varrella. Oma -91 4.0 HO päätti poikia kiertokangen ulkoilemaan ja nyt pitäisi vaihtaa motti (tai rempata vanha).
Mahtaako siis sopia uudemmista YJ / TJ / ZJ / WJ / XJ tms. 4.0 koneet tuonne Wranglerin keulalle? Apulaitteita, kun ei tarvi, eli rauta pitäisi vaihtaa. |
Vastaan itselleni.
1991-1995 Jeep Wrangler YJ 87-90 XJ - Renix motor, lower power output, not recommended 91-01 XJ, 93-98 ZJ, 91-95 YJ, 97-99 TJ (read 87-90 XJ section above about 0331 head issues on 00-01 XJ) |
Itse ainakin laitoin Renix aikakauden perusmoottorin HO apulaitteilla. En tiiä"teho" erosta kun en tiellä ajanut auolla koskaan, ainoastaan metsässä.
|
Lohkoissa ei ole isompia eroja, uudemmissa tuli vähän vahvistuksia vähentämään värinöitä, ja toisaalta heikompia männänhelmoja. Isoimmat erot on kansissa ja imu- sekä pakosarjoissa. Sopivalla kombinaatiolla saa haluamansa ominaisuudet, tehon ja väännön puolesta kuitenkin aika samoissa lukemissa nuo kaikki pyörii.
Kandee muistaa että WJ:n 4.0:t ei käy kiinnityspaikkojen erojen takia XJ/ZJ/YJ, ja '00-> TJ:n lohkoissa sama ('97-'99 TJ:n lohkot käy). '00-'01 XJ:n lohkot menee vanhempaankin XJ:hin, sekä ZJ/ YJ. Kansista alkupään tuotannon 0331 on tunnettu halkeamisesta, niiden uudemmassa "TUPY"- versiossa ongelmaa ei ole. |
Sivu luotu: 12:12 (GMT +2). |