![]() |
Pientä puuhastelua 2007 wranglerin kanssa
Ajattelin tähän yhteen aiheeseen laittaa kuvia lähinnä neuvojen kyselemistä varten kun koitan itse vähän korjailla pikkujuttuja tässä talven aikana kun auto on seisonnassa.
Eka operaatio oli irroittaa astinlaudat ja poistaa kannakkeista ruosteet ja maalata ne uudestaan. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243643 Lähdin liikkeelle oikean puolen astinlaudasta ja se lähti jopa helposti mutta kyllähän sen tietää kun minä lähden jotain tekemään niin jos joku onnistuu helposti niin se loppuu kyllä nopeasti ja niin kävikin. Eli nuo kiinnikkeessä olevat pikku ruuvit eivät ota lähteäkseen irti. Ne on pieniä kuusiokolo ruuveja ja kahta koitin irroittaa ja nyt ne on kummatkin pyöreitä. Ruiskin wd40:stä niihin jo muutama päivä aikaisemmin ja nyt vähän reilummin ja ajattelin kysyä neuvoja miten ruuvit saisi auki. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243644 Operaatio yksi kun jäi odottamaan hyviä neuvoja niin lähdin irroittamaan saranan ruuveja ja ihme kyllä sain löystytettyä ruuvit kaikista ovista kun annoin niille vähän lämpöä. Tarkoituksena on korjata saranat ja maalata ne uudestaan. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243645 |
Jos vaikka koitat hitsata siihen päälle isomman mutterin siis jos on hitsikone siinä se saa myös lämpöä.
Toinen vaihtoehto on porata pois. Ja yksi konsti hioa kanta pois ja koittaa saada loppu pultti esim lukkopihdeillä irti. |
Ei ole hitsauskonetta. Tuo ruuvi vissiin on aika pieni koska kuusiokoloavain joka siihen meni on kokoa 4. Taitaa olla niin, että nuo menee poikki yritti mitä tahansa jossa tarvitsee voimaa mutta pitää jotain koittaa ennen poraamista. Poraaminen kun sitten on se viimeinen vaihtoehto mutta noita ruuveta on ikävästi yhteensä 18 kpl jos niistä mikään ei irtoa.
|
Koita lyödä torx-bitsi siihen kiinni. Niillä olen saanut monta jumittunutta kuusiokoloa auki.
|
Tuota torx ideaa voiskin ekana koittaa.
Onko nämä vastakierretyökalut ihan rahanhukkaa vai kokeilemisen arvoista? Toisaalta eipä ne paljoa maksa vaikka koittaa ja pettyy. |
On mulla ainakin toiminu ne jotka muttereihin ja pultteihin ottaa siihen kantaan kiinni, eli "ulkopuolinen". EDIT: näähän ei toimi pyöreään kuusiokolokantaan, tai en ainakaan usko.
Huonommat kokemukset useimmin taas niihin, kun ensin porataan reikä ja sitten tungetaan sine porausreikään, joko ne ei ole ottaneet kiinni tai sit napsahtaneet poikki. |
Astinlauta operaatio koki pahan kolauksen. Ihan sama millä tavalla koitin ruuveja irroittaa niin tulos oli aina poikkinainen ruuvi. No tämä nyt oli vähän jo odotettukin tulos.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243640 Suurempi ongelma oli mitä löyty kun kiinnikkeen sai irti. Millähän ihmeellä saan enään kiinnikkeen kiinni tuohon rytökasaan? Jos tähän ei löydy mitään helppoa ratkaisua niin ei mun ole mitään järkeä lähteä noita muita kiinnikkeitä irroittamaan vaan keksiä miten tuon irroitetun saan takaisin kiinni. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243641 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243642 |
Näyttäis hiukan siltä et noissa on alunperinkin ollu torx kannat eikä kuusiokolo.
|
Huono tuohon on mitään enää tehdä kun noi laudat on muovia. Hitsiä jos näyttää, niin sulaa koko lauta. Poraa reiät läpi laudoista ja laita rosteriset läpipultit ja mutterit perään.
|
Hitaasti ja epävarmasti projekti taas vähän eteni.
Hain tollasen naulahakkurin ja sillä vähän kopsuttelin ruosteita noista kiinnikkeistä https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243631 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243632 Johtuen takaisin kiinnittämisen haasteista nämä muut kaksi siistin sen verran kun pystyin niiden ollessa astinlaudassa kiinni. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243633 Tämän jo irroitetun osalta ajattelin koittaa tehdä tuohon reiät + kierteet ja katsoa jos sen sillä saisi pysymään. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243634 Sitten tämä toinen operaatio saranoiden siistiminen. Useamman "kuinka irroittaa sarana" juutuubi videon katsomisen jälkeen ajattelin, että tämä löysän mutterin naputtaminen vasaralla voisi olla "helpoin" tapa. No ensin naputeltiin ujosti jonka jälkeen asteittain siirryttiin isompaan vasaraan ja voiman käyttöön ja ei niinkun minkäänlaista edistystä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243635 No jotain piti keksiä ja ajattelin, että miksi en ruuvaisi saranoita ensin irti ovista ja sitten yksitellen irroitan saranat. Hienoa tehtaan maalaustyötä tuossa oven reunassa :) https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243636 No irtosiko sarana helposti irtonaisena? NO eipä tietenkään ja meni varmaan 30min saada yksi sarana irti https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243637 Sitten kun sen saranan loppujen lopuksi sai irti alkoi sen sisällä olevan holkin irroitus. Joka ikisessä katsotussa videossa tuolla sisällä on yksi holkki ja yllätys mulla siellä oli kaksi. Sisempi oli vähän pehmeämpi ja se irtosikin helpommin mutta tuo alumiininen sitten vastusteli ihan urakalla. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243638 Tälläset sieltä loppujen lopuksi löyty https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243639 Mielipiteitä kannattaako tuohon huonosti maalattuun kohtaan samalla suihkia vähän maalia kun tuohon saranan alle sitä sihauttaa? Vai tuleekohan siitä rumempi kuin antais sen olla tollasenaan kun en ole edes huomannut, että sieltä maalia puuttuu saranan ollessa paikalla. |
Kannattaisiko vaikka särmästi pensselillä jotain tiukempaa kamaa laittaa, kuin vain paukkupullosta suhautella jotain väriä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Helpotusta:
"asetukset"... "Kuvat & Albumit"... klikkaa kuvaa jonka haluat viestiin... "BB Code" kohdasta klikkaat hiiren oikeaa nappia ja sieltä "kopioi" Hiiren osoitin tulee olla siis tuon [img]http... kohdan päällä. Nyt siirrytään viestin kirjoitus tilaan ja lisätään kuva sinne painamalla hiiren oikeaa nappia kohdassa johon kuva halutaan, ja "liitä". |
Kuvat laitettu gallerian kautta ja onhan tuota kivempi näin selata.
Onhan tämä mun tekeminen aika puuhastelua verrattuna monen muun tekemiseen mutta saan tälläistenkin hommien tekemiseen kulumaan niin paljon aikaa ettei isompia hommia voi edes harkita. |
Saranat maalataan kummaltakin puolelta pohja ja pintavärillä.
Mitäs sanotte ehdottomasti silikoni oven ja saranan väliin vai ei missään tapauksessa koska pelkkä maali riittää? |
Pientä edistystä saanut aikaan. Päätin tähän rytökasaan koittaa tehdä kierteet. No yhdestäkään ei tullut hyvä vaan ne nyt on miten sattuu ja vinossa jne. mutta on nyt joku mahdollisuus saada tuki takaisin kiinni.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243723 Sitten parit maalaus kuvat https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243724 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243725 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243726 Ihan ok lopputulos https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243727 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243728 Maalia päälle ja "hyvä" tulee https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243729 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243730 Pienen reikien hiomisen jälkeen ruuvitkin löysivät kolonsa https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243731 Nyt on vihdoin ekan oven saranat saatu kuntoon ja laitoin sinne saranan ja oven väliin silikonia. |
Ideoita miten näitä kromisia peilin "koristeita" lähtisi irroittamaan?
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243732 Ja takalasin pyyhkimenmoottori pitäisi saada irti ja tämä kuvassa näkyvä on vissiin 22mm mutteri mutta ei ainakaan pienehköllä vääntämisellä lähde irti mutta miten tuota uskaltaa kovasti vääntää kun tuo on kuitenkin lasissa kiinni? https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243733 |
No ei kyllä ole kovin kestävä ratkaisu jos hammeritea vedät ruosteiden päälle. Kyl ne ruosteet kannattais aina saada pois ja vetää epoksia päälle, niin ei tarvii taas keväällä tehdä uudestaan...
|
Eli jos olen tehnyt kuten valmistajan ohje sanoo niin tein sen väärin?
Lainaus:
|
Se kestää tuolleen sen minkä kestää, mutta jos ruosteen päälle maalaaminen olisi kestävä ratkaisu, niin hiekkapuhaltamista ei kukaan tekisi. Olen itekkin tuota Hammeritea joskus käyttänyt, mutta todennut ettei se Suomen suolateitä kestä.
Jos pitkäikäisemmän haluaa, niin poistaa kaikki ruosteet, laittaa pohjalle epoksin ja päälle polyuretaanin. 2-komponenttiset teollisuusmaalit ylipäänsä kestävimpiä ratkaisuja ja niitäkin voi sekoitella pikkupurkissa keskenään ja levitellä pensselillä pari kerrosta ristiin jos ei ruiskulla voi/halua maalata. Sama homma kilikalipulloissa, niissä 2K maalit myös eri planeetalta kuin 1K maalit. |
ok, olisin nuo kiinnikkeet varmaan puhalluttanut jos ne olisi saanut irti mutta kun niiden irroitus meni taisteluksi niin tein tollaisen ratkaisun. Autohan tulee seisomaaan tallissa todennäköisesti kaikki talvet mitä se minulla on niin tiesuola ei ainakaan ole ongelma. Alunperin oli ajatus uusia astinlaudat kokonaan mutta päädyin sitten tähän budjetti ratkaisuun.
|
Takalasin pyyhkijänmoottori saatu irti mutta se vaati kaiken tuhoamisen niin ulkopuolella olevat mutterit, muovi ja kumi osat kuin sisäpuolella olevat osat. Reikään taidan laittaa tilalle pelkän tulpan.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243738 |
Ideoita miten näitä putkia lähtee toisistaan irroittamaan?
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243886 Aikamoiseen kuntoon oli pakoputken kiinnikekkin mennyt. Piti sahata koko kiinnike poikki, että sai irti. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243887 |
Sivu luotu: 14:26 (GMT +2). |