![]() |
Vw Iltis
1 Liiteet
Tuommonen volkkari tuli hommattua pari vuotta sitte
|
Komea peli. Itsekin vähän himottaisi Iltis..
Mistä tämä on sulle ja Suomeen tullut? Virossa näitä oli jokunen vuosi sitten myynnissä. Viroon ne lahjoitti tai myi Saksa, eli Bundeswehrin entisiä. https://www.youtube.com/watch?v=sY_sKwD7HZA https://www.youtube.com/watch?v=_a2PROYPzw0 |
Haavelin pitkään museo-maasturista. Kattelin netistä Valpeja yms. Nettiautossa oli tommonen myynnissä mut sivuutin ilmoituksen useamman kerran. Lopulta kuukletin, mimmonen auto oli kyseessä. Paris-dakar -menestys ehkä viimeisteli ostopäätöksen ja hyvä osien saatavuus.
Tämä oli myynnissä vanhemmalla miehellä Asikkalassa hän vähensi kalustoa. Auto oli ollut Nato-käytössä Hollannissa ja Nato:lla työskennnellyt henkilö toi tuon maahan melkoisen osakuorman kera. Edellinen omistaja oli teettänyt autoon aika ison peltirempan. Kori oli ollu irti ja mm. kylkipellit oli vaihdettu. Sitte auto oli mr-katsastettu. Siitä on yli 15 vuotta joten lattiassa oli pikkulaittoa. Lisäksi kaikenlaista, muuntaja 24--12v, pari nestevuodon korjausta ja semmosta. Ihan mukava auto huristella mut maantienopeuksissa kova sisämelu. Ja on se karu mut tykkään kun kaikki on melko yksinkertasta ja selkeetä. 1.7 kaasarikone. Kaikki laitot onnistui itse vaikka en o mikään superrakentelija. |
1 Liiteet
Posti toi Wyett-Scott -käsivinssin. Dyneemaköysi, valettu runko.
|
Ostin yksityiseltä myyjältä starttisolenoidin kun sattui olemaan myynnissä edullisesti. Se on Bochin laatikossa joka on avattu, joten ei ole satavarmaa onko se alkuperäinen laatikko. Osa on käyttämätön ja siinä on luonnollisesti numeroita. Minulla on kirjanen jossa on osanumeroita mutta ne ei täsmää tässä solenoidissa oleviin numeroihin. Onkohan jotain konstia, millä voisi varmistaa että kyseessä on 24v -osa? Siis muuta konstia kuin laittamalla piuhat kiinni. Auto on nyt kunnossa, ostin osan varalle.
|
Moroo.
Laita ihmeessä tuonne projektiosioon tarina tästä. On kyllä Mielenkiintoinen laitos. |
Lainaus:
Yllättävän luotettava vehje ollu vaikka on tuommonen vanha rohjake. |
Lainaus:
Laita kuva solenoidista tai kirjoita osanumero tänne. Muistaakseni joku Boschin kirja pitäis löytyä. |
4 Liiteet
Näkyyköhän kuvista laatikon numeroita.
Laatikkoon on käsin kirjoitettu 24V mutta laatikko on voinu vaihtua. Solenoidissa on nro 3113 061106 16B |
Pahvilaatikko ainakin kuuluu sinun autoosi :D
Mutta tuo solenoidin kaulassa oleva numero on outo. Lukeeko solenoidissa missään BOSCH tekstiä? |
Ei o osassa itsessään Boch-tekstiä. Se voi olla siten ihan mistä vaan. Mut kaipa se voi olla oikeakin osa. Jos autossa paikallaan oleva särkyy ja sen purkaa irti, pääsee vertailemaan kunnolla.
Kuukkeloin ja jossain solenoidissa oli Boch-teksti ja numero tarrassa joka oli liimattu osaan kiinni. Ehkä tarra on irronnut. Kiitos selvittelyistä! |
Ny selvis että bensa-ja diesel moottorien solenoidit on erilaiset . Bensamallissa on 15A liitintä mikä puuttuu dieselin solenoidista. Mihinköhän liitäntä tarvitaan?
|
Lainaus:
|
Niin se varmaan on, tutkailin netistä tuota vastusasiaa kun se ei ole minulla ennestään tuttu aihe. Autossa siis 24v sähköt. Lähtisköhän kuinkakin hyvin kesällä käyntiin vaikka esivastusta ei ohittaisi. Mut jos solenoidi vikaantuisi, hommaisin oikean osan.
|
Sivu luotu: 07:46 (GMT +2). |