Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Apua kaivataan toyotan kanssa.. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=169278)

Hoitoainen 26.04.2023 17:36

Apua kaivataan toyotan kanssa..
 
Terve olen uusi palstalla, tarvisin viisaampien neuvoa. Kyseessä on toyota 4runner -92, 2L-T moottorilla, ongelmana on kaasun hirttäminen auto löi itsestään kaasun pohjaan, sammuu avaimesta normaalisti. Seuraavana aamuna käynnistäessä auto kiersi 1,500rpm eikä vastannut kaasuun ollenkaan, savutti myös reippaasti. Syöttöpumpun kalvo on ehjä ja mikään vivusto tai vaijeri ei jumita.. kiitos avustanne jo etukäteen.

mikjus 27.04.2023 09:04

Eihän turbo ole hajonnut ja päästä öljyjä läpi. Silloin ottaa hullut eli kaasu menee "pohjaan" ja kiertää kanget pihalle kun alkaa polttamaan hallitsemattomasti moottoriöljyä. Savua tulee sitten putkesta niin että maailma katoaa ympäriltä. Yleensä saa sammutettua vaan vaihteella stumppaamalla mutta voi kai toimia aivaimestakin jos siellä on joku läppä mikä menee kiinni. Polttoaineen katkaisu ei auta koska käy moottoriöljyllä.

Voi myös tapahtua jos väljä turbo hölvää välijäähdyttimeen öljyä ja se lähtee sieltä tarpeeksi keräydyttyään liikkeelle ja ruokkii moottoria.

Hoitoainen 27.04.2023 09:24

Mutta eikö silloin auton uudelleen käynnistäessä pitäisi alkaa huutamaan uudestaan, eikä käymään 1,500rpm? Kun auto teki kyseisen tempun ja alkoi huutamaan niin ei saavuttanut yhtään. Vasta aamulla uudestaan käynnistäessä savutti ja kierrokset pysyivät siinä 1,500rpm vaikka mitä teki.

mikjus 27.04.2023 09:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitoainen (Viesti 1466733)
Mutta eikö silloin auton uudelleen käynnistäessä pitäisi alkaa huutamaan uudestaan, eikä käymään 1,500rpm? Kun auto teki kyseisen tempun ja alkoi huutamaan niin ei saavuttanut yhtään. Vasta aamulla uudestaan käynnistäessä savutti ja kierrokset pysyivät siinä 1,500rpm vaikka mitä teki.

Juu ei ihan sovi tuohon esittämääni skenaarioon.

Jande 23.06.2023 08:43

Vähän viittaisi syöttöpumppu vikaan jos kaasu ei vaikuta mitenkään.
Ja jos ois hullut ottanut turbovian takia niin se harvoin sammuu avaimesta.

Turbovika helppo tarkistaa kun ottaa ahtoputken irti. Jos siipi heiluu reilusti ja pääsee vastaamaan koteloon niin silloin turbo rikki.
Minkä väristä savu oli? Kävikö moottori hyvin sitä 1500rpm?

Laita yv jos tarvetta pumpun korjaukselle.

Micco 23.06.2023 19:24

Tältä näyttää volkkarin 1.9tdi.n puolen minuutin pituiset öljyhullut.:D:D

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238323

Krisse 29.06.2023 17:14

Mulla teki huonoturboinen 2LT kerran noi temput. Tai ei se kovin pitkälle ehtinyt kun aloin kuuntelemaan että hetkinen mitäs nyt alkaa tapahtumaan ja nopeasti autolle ja 'vaihdesammutus'. Jonkun ajan päästä uudestaan käyntiin ja sehän pelasi ihan tuon episodin jälkeen ihan miten sattuu, ja mietin että paljohan €€€ taas meni. Matkaa kotiin oli joku 70 kilsaa joten eihän siinä auttanut kuin lähteä ajelemaan. Jonkun matkaa ajettua kaikki pelasi taas loistavasti eikä tuota enää toista kertaa tapahtunut. Tuon jälkeen toki hommasin uuden mutta ihan normaalisti tuo pelasi uutta odotellessa.


Sivu luotu: 20:07 (GMT +2).