![]() |
Kierrejouset & lehtijouset?
Moe kertokaa kummat on mielestänne paremmat maastossa tai maantiellä ja miksi?
Note! This message was posted anonymously! |
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/search.asp
_______________________________________________ I understand the jeep thing... that's why I drive a Toyota!!! |
Kierrejouset, molemmissa. Pienempi sisäinen kitka -> herkempi jousto.
Parabolisilla lehtijousilla lähestytään kierrejousta. T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
Kiitos Ahosensetä. Onko myös joustovaroissa eroja?
Note! This message was posted anonymously! |
Myös lehtijousilla saadaan kyllä pitkät joustot aikaan, mutta niistä tuppaa tulemaan niin pitkät, että jousien päät alkavat haitata maasto-ominaisuuksia. Ja kaarta ei voi takoa jousiin rajatta, kun ne hoitavat akselin paikoituksen ja kaareva jousi on sivusuuntaan löysempi kuin suora.
Maantiellä kierrejousiakselin paikoitus (tukivarsin) on hieman parempi kuin lehtijousiakselin, jossa jousi hoitaa tämänkin. Molemmilla jousilla pärjää kyllä tiellä ja maastossa, mutta kierrejousi on monessa suhteessa hieman parempi. T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
Sivu luotu: 09:53 (GMT +2). |