![]() |
Hilux ln110 ja sen kardaanit
Auto kävi kardaaniristin vaihdossa ja samalla vaihdettiin kannatinlaakeriAuto ei minun ja tiedän että omistaja merkkasi kaikki osat keskenään ennen kun vei sen ja mainitsi tekijälle miten näkee.
Auto tuli takaisin tänään ja satuin paikalle kun tarkisti työn ja merkit kohdallaan MUTTA huomasin että etumpi kardaani kannatinlaakereineen on ihan suora auton suuntainen MUTTA taaempi kaartaa vasemmalle edestä katsottuna eli ihan nii kuin takaakselin kardaanikiinnitys ei olisi keskellä autoa. KUULUUKO OLLA NIIN vai pitäisikö kardaani olla linjassa auton mukaan koko matkan. Mulla ei autoa enä ja en ole ajatellut asiaa aikaisemmin mutta nyt pisti silmään. Voiko joku laittaa kuvaa omasta alta että saa varmistuksen. Ja jos pitäisi olla suora niin missä vika?? |
Jos akseli on keskellä autoa eikä täristä ajossa, ni ei muuta ku kovaa ajoa. Ristinivel tarvitsee pienen kulman toimiakseen kunnolla, sillä ei ole merkitystä on se kulma pysty, vai sivu suunnassa
|
Eli kysymys on se että etuosa laatikosta kannatinlaakeriin on suora mutta takaosa missä liukuosa kääntyy vasemmalle kun tulee kiinni takaakseli murikkaan.
ONKO OIKEIN ja edestä katsottuna |
Onko kuvasta apua:
https://www.google.com/search?q=hilu...KRMyqlihMktwUM Runnerista on muistikuva että ei olisi tukilaakeria, vaan suora kardaani. Eikö ln110 ole sama kardaani? |
Jos etukardaanissa on kannatinlaakeri on vaihettu/kierossa...
Lainaus:
|
Lainaus:
Takakardaani on kaksiosainen ja ennen kuin joku vastaa niin kolmeosainen liuku mukaanlukien. Siinä on takakardaanissa etuosa missä laakeri ja sen jälkeen nivel ja takosa missä liuku. Ei tarvii vastata ellei tiedä vastausta joko vastaajalla on auto mistä voi tarkistaa ja tai ottaa valokuvan tai jättää arvailut tekemättä. Tähänastiset vastaukset eivät ole auttaneet yhtään sillä luulen on se kai ym. eivät ole ne haetut. |
Voiko autolla ajaa niinkuin ennenkin, vai ravistaako voimalinja. Kyllähän kardaanilinjaukset voi olla vaikka kuinka joikelissa ihan alkujaan ja laitteet toimii.
|
Sivu luotu: 05:43 (GMT +2). |