![]() |
toyota 2l2 koneen testikäynnistys pukissa??
Onnistuuko edes vai miten olette menetelleet kun haluaa testata toyotan 2L2 konetta moottoripukissa (se perinteinen ympäripyörivä biltema mallinen) kun ongelmana on se että starttimoottori on kiinni kytkinkopassa eikä lainkaan moottorissa.
Onko ehdotuksia kuvia miten menetellä. Ei auta laittaa lattiallekaan kun vieläkin tarvii sen kytkinkopan kaveriksi |
Kytkinkoppa irti vaihteistosta ja moottorin perään?
Vai siis oliko moottori nyt sieltä vauhtipyörän päästä siinä pukissa kiinni... |
Melkein tarvis ottaa pukista irti tai kiinnittää pukkiin koneen kyljestä.
Muutoin niin startille rauta missä pysyy kiinni tai sitten yllä ehdotetulla lailla kytkinkoppa vaan kiinni. |
vautipyörän puolelta kiinni
Tein adapterin malli samanlainen kun jotkut v8 vaativat eli paksu rauta leikattu muotoon ja reijät siihen ja kun innostuin laitoin jopa kierteet. Aika paksu vautipyörä verrattuna v8 vetolevyyn eli vaati pikkasen huomiota etäisyyksien ja väljyyksien takia. |
Jos meinaat käyttää, niin laturin kiilahihna ei saa olla paikallaan!
Siis laturi palaa huomattavan suurella todennäköisyydellä, jos laturin latausliitin ei ole kytketty akkuun. (vaikka kaikki laturin johdot on irti, ja ollut jo pitkään, niin jäännös?-maan magneettikenttä-? saa laturin ns. heräämään, ja kun se alkaa herätä, niin ilman kuormaa palaa "heti")
-> jos pitää käyttää, niin että laturi pyörii ilman johtoja, niin ulostulo kannattaa kytkeä kunnolla maihin esim, wanhalla, ohuella, kaijuttimen johdolla; jos ei 0,75mm2 tms johtoa ole saatavilla... Ja jos vesipumppua pyörittää kuivana, niin alkaa vuotamaan/sen kestoikä lyhenee äkkiä... P.S miksi pitää koekäyttää ns. irrallaan? |
Sivu luotu: 02:55 (GMT +2). |