![]() |
Mikä olisi paras öljy dieseliin 500tkm ajettu
Nyt on kysytty turbodieselin öljystä mutta mikä paras turbottomaan toyota 2l2 koneelle noin 500tkm ajettuun eli nippa nappa sisäämajettu.
Diamond dieseliä siinä on käytetty eikä ole 10000km eli vaihtovälillä tippunut alle puoleen välin tikussa eli periaatteessa ei ole lisäys tarvetta ollut. Kesäällä ei varmaankaan tykkää hyvää sillä öljyllä enkä ole edes uskaltanut laittaa öljypaine mittaria kiinni. talvella toki hyvä öljy mutta mikä olisi noin paljon ajetulle hyvä ympärivuotinen joka voitelee kesät talvet ja talvella kyömänä käynnistys ilman tolppaa. |
Miksei 5w-40 öljyllä voisi ajaa kesälläkin.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Itse käytin saman moottorin pykälän vanhemmassa 2L mallissa Mobil Delvac 10W-30. Taisi olla ohjekirjassa alkuperäinen öljysuositus tuohon koneeseen viskositeetin osalta. Ajelin silläkin vehkeellä mittarilukemasta n.450tkm aina 530tkm asti kunnes loppui ruosteiden suhteen motivaatio. 5W-40 on toki myös hyvää öljyä varsinkin jos meinaa starttailla yli -30C pakkasilla, mutta kustannusten puolesta en näe mitään hyötyä käyttää 5W öljyä 10W öljyn sijaan, kun toi 10W:kin on suodatettavissa vielä jossain -25C paikkeilla. Yläviskositeetin osalta toi 40 on tietty huomattavasti parempi jos meinaa kesä kuumalla vetää esim. kärryä tai ajaa paljon kaupungissa/ruuhkassa.
Ei se tuokaan pannu niin nuuka ole öljyistä, kunhan siellä yleensäkkin on öljyä. Itse ajan ennemmin tiuhemmilla öljynvaihtoväleillä, kuin uskoisin jonkun tietyn öljyn ylivoimaisuuteen. 20 litran pytyissä litrahinta jää osasynteettisissä sen verran alas, että se ei vielä maailmaa kaada, omasta mielestäni. |
Millä suodattimella 10W öljy -25c? Katiskaverkolla?
Lainaus:
jos kylmäkäynnistyksiä pakkasissa, niin 5w alkuiset öljyt hintansa arvoisia, varsinkin turbokoneissa: kun kone sammutetaan, kaikki ylimääräinen öljy valuu tulikuumasta turbosta pois, ja jäljelle jäänyt jähmettyy pakkasessa, ja kun kone lähtee käyntiin, turbon siivet alkaa pyörimään heti, ja kun ei öljynpainetta, niin tuo akseli ei pyöri kunnolla voideltuna(keskitettynä). Kokelkaa kotona pakastimessa, minkälaista jankkia eri öljyt on siinä normaalisti n. -19c pakkasessa. pikapakastuksella saa monissa pakastimissa -30c ....... |
Lainaus:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/599542...yssynteettinen |
Lainaus:
|
Kannattaa tarkistaa hyväksynnät.....
Lainaus:
Tuo yllämainittu VW 502.00 ja 505.00 ei riitä edes tuohon minun n.20 vuotta vanhaan katumaasturiin (vm. 2002 Audi A3 96 kw 1.9 TDI ) Ja noissa "vokkeloissa" käytännössä samat koneet, ja "porssessa" lienee vähintään samat vaatimukset? (siis VW 3.0 v-6, noista isommista puhumattakaan) SE, että pitääkö olla nimenomaan esim joku 50x.05 hyväksyntä, että moottori ei hajoa korjaamon pihaan, on toinen juttu..... Mutta noissa -80 luvun tojotissa; lähes kaikki öljyt täyttää c- vaatimukset, ja silloin tulee valintaperusteeksi viskositeetti ja "pesevyys" ja "säilyvyys/toiminta" öljyn suodatinta unohtamatta.... |
Tuo sinun volkkarisi onkin rantuimmasta päästä öljyn suhteen pumppusuuttimineen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Se, että mikä on "paras" öljy. Halpaa ja hyvää ei tunnetusti ole, mutta ei tollasessa Hiluxin koneessa ole mistään käärmeöljystäkään kyllä mitään oikeaa hyötyä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 01:15 (GMT +2). |