![]() |
Vette ostoksilla...
No niin. Nyt oltais päästy asiaan elikkä kiikarissa ois C4 mallin vette (-85 -> -90). Yks reilun kierroksen ajettu -89 oiskin tarjolla ja siihen liittyen pari kysymystä:
-Mistä vuodesta lähtien noi vehkeet rupes tulee rekisteriin vähäpäästösenä? Muutoskatsastus mahdollinen?? Edellinen kinneri kun oli saman ikänen Camaro ja se EI ollu katsastettu vähäpäästöseks vaikka siinä kissimirri mahan alla olikin... -Mistäs ois hyvä kaivella tietoo sen ikäsestä pelistä? Lähinnä kiinnostais se et mitä varusteita siinä on ollu jo "vakiona" ja mitkä on ollu optioita... -Tietty ku ois eka vette kyseessä, ni hyvät vinkit ois kullan arvosia. Lähinnä mitä kannattaa tsekata ennen ku iskee taalereita pöytään jne. Kiitokset jo etukäteen!!! |
Seuraavassa V8:ssa on C4 osto-opas. http://www.c4vettes.com/ , tuolla on hyvä opas ostamiseen ja muutakin tiatoa. Nääs.
Beer builds better bodies |
Käy ostamassa Corvette Black Book 1953-2003. Kirjassa kaikki optiotiedot ja mitä tuli vakiona minäkin vuonna. Paras teos tuolla saralla. Jos osto-opas ei ole kirja, niin aina on jouduttu pätkimään ja yleistämään. Artikkelimuotoiset antavat vain hyvän peruspaketin mistä alottaa ja sitten joutuu hakemaan lisätietoa esim. Black Bookista.
|
Joo löytyhän tuolta netistä tietoo kun vähän jakso nähä vaivaa. Kiitokset vastanneille...
Lisävinkin ei ois pahitteeks edelleenkään... |
Tässäpäs linkkejä:
http://www.corvetteforum.com/ -Jenkkien Vette foorumi. Hyvää tietoa Technical/Performance palstalla http://corvetteactioncenter.com/tech/rpo/8496rpo.html -Täydellinen lista 1984-1996 Corvettejen RPO koodeista Corvetteen osia: http://www.corvettecentral.com/ http://www.ecklers.com/ http://www.madvet.com/ http://www.zip-products.com/Corvette.../homepage.asp? -------------- 1988 Corvette Edited by - jtammel on 17/10/2003 16:49:27 |
Kun tuossa on jo kyselty Vetten perään, voisiko joku valaista ns tyyppiviat malleissa 88-90? Jostain olen ymmärtänyt, että laturi on paska, mutta se nyt ei maksa ainakaan Pontiaciin paljon. Ja miten se on noiden varaosien kanssa, meneekö samaan kastiin muiden GM vermeiden kanssa vai joutuuko maksamaan Vette -lisää?
|
Vettelisä on monissa tuotteissa..
Mutta voit lohduttautua sillä, että esim. vesipumppu on ZR1 mallissa tuplahintainen perus Vetteen verrattuna.. Eli eivät ne osat sitten lopulta enään niin hirveän kalliilta tunnukkaan.. :) -90 Vetessä on kuulemma yleistä öljynlauhduttimen letkujen vuotaminen. (En ole tietoinen onko lauhdutin kaikissa tai tuleeko jonkun varustepaketin mukana). Lämpöongelmatkin kesäisin aika yleisiä, jäähdytysilmanotto haukkaa jäähdytinkoteloon ilman mukana kaikenlaista roskaa. Myös ongelmat oven ym tiivisteiden kanssa kuuluvat olevan yleisiä. Kannattaa hankkia paras mahdollinen yksilö, korjauksiin kuluu helposti paljon rahaa. Edited by - ZR1 on 12/11/2003 17:07:47 |
|
Tässä muutama vinkki:
1. iskarit ja puslat jne. usein heikossa kunnossa 2. pyöränlaakerit heikko kohta, á 300-500e 3. ajovalojen moottorit, pelaako? 4. ikkunoiden ja ovien tiivisteet huonoa laatua ja maksat vain vain 1000e/srj 5. Suomalaisilla tuntuu rahat loppuvan totaalisesti kun renkaista puhutaan, alla usein jotkut aivan käsittämättömät kivi-, slicksi- tms. nakit 6. toimiiko 84-89 Vetten mittaristo, kohtuu yleinen ongelma 7. onko sisusta ehjä? Osat maksavat hunajaa. Muuten sitten kantsii vain varmistaa, että auto on hyvä yksilö käytetyksi autoksi. Koneen pitää käydä nätisti, sähköjen olis parempi pelata, jarrujen jarruttaa jne. Monesta pikkuviasta tulee aika äkkiä iso lasku. Vetteissä on usein, jos konetta ei oteta huomioon, Vette-only osat eli muiden osat eivät sovi. Mutta sitten tulee vastaan jotain yllättäviä kuten Mustang Cobran jarrupalat = Vette GS -palat mutta neljänneshintaan. ToniH Corvette L98 Coupe '91 Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95 |
Tuossa Calvinin listassa oli kyllä moniakin virheellisiä tietoja mm. se että manuaali tuli aina ilman mitään muttia ja automaatti oli optio varuste. Se on ollut juuri päinvastoin. Base price sisälsi aina automaatin ja manuaali täytyi ruksata optio listalta. Kylläkin ilman lisähintaa.
|
Sivu luotu: 23:49 (GMT +2). |