![]() |
Jeep tai dana 44 akselimassoja
Elikkäs jos jollain on Jeep tai joku muu kikotin jossa on nämä dana 44 akselit alla niin voisiko kertoa minkälaisia akseli massoja on koneessa.
Tarkoitus olis tehdä Country transit eli Ford Transit 4wd. vm1996. Näitäkin on nelikkoa ollu jossain ja ilmeisesti juuri dana 44 etuakselilla mutta kun katsurilta kyselin niin kysyi heti että ylittyykö aselimassat. Transitissa on nyt etuakseli 1500kg ja taka 1635kg Kiitokset jo etukäteen vastauksista :cool: |
1 Liiteet
Tämä tuli tuosta mieleen, etuakseli taisi olla juurikin Dana 44. Massoista ei tietoa...
|
Lainaus:
|
Lisäksi vielä että onko näitä dana 44 akseleita montaa eri leveyttä kun transun akselit on vanteen kiinnityspinnoista mitattuna luokkaa 1800mm
Vastaan itselleni eli dana 44 on luokka 58-65 tuumaa eli 1474mm-1651mm eli ei millään riitä ku vakio on tuon n1800mm Ihmettelen vain että miten ne on käyttänyt aikanaan tota dana 44 akselia |
Lainaus:
Chevyssä on ollut 6-pulttisilla navoilla K5 ja K10 alla D44:ä K10 Suburbanissa etuakselilla maksimipaino 1633kg |
Jeepissä, Wagoneer/Cherokee SJ
Etuakselipano 1590kg Wide Track alustalla. Taitaa olla yhtä leveä kuin GM:n isokorisissa. Mun Cherokeessa 1450kg, mutta on kapeammalla akselilla. |
Hataria muistoja..
Joskus 80 luvulla noita oli sillä nokkamallin korilla,etuakseli näytti Rangen sukuiselta,muistaakseni siinä oli kuitenkin Transun oma perä,kai sama ku takana ja joku italialainen jakolaatikko jonka nimeä en muista. Armeijalla oli niitä. Tiedän yhen äijän jolla on sellainen. En tiijä oliko tästä nyt hyötyä tai liittyyks se tähän:eek:
|
Olen itsekkin kuvia nähnyt näistä. Jakolaatikko ei ole tässä projektissa se ongelma. Niitä syntyy juuri sellaisia kun tarvii entisitä osista mutta tämä 1800mm leveä etuakseli tuottaa harmaita hiuksia.:eek::eek:
|
Lainaus:
No kuitenkin wagoneer-pohjaista tekniikkaa se oli jakolootan ja etuakselin osalta. Mihin lie kadonneet, kun oli niitä useampia kuin yksi ja erikoisena laitteena luulisi pistetyn jemmaan. |
Lainaus:
GM 10-bolt ja D44 8-bolt navoilla on 69" WMS-WMS, eli 1753mm Ei ole kaukana tuosta 180 sentistä.. GM 10-bolt ja D44 6-bolt navoilla on 67" WMS-WMS, eli 1702mm |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mulla K5 Blazer etuakseli massa 10 bolt 6 pulttisilla navoilla 1435kg
4x4 Chevy Van etuakseli massa Dana 44 5 pulttisilla navoilla 1745kg |
Niin sehän olikin County, niinkuin ne nelivetotraktorit, joissa oli takarenkaat edessäkin ja jotka eivät kääntyneet vaan kaartoivat... :D
Tämän olet jo varmaan lukenutkin: "A handful of companies offered four-wheel-drive conversions, such as County Tractors of Knighton in Powys, Wales, UK[69] who converted vans on behalf of Ford as a Special Vehicle Operations factory option. The first Transit County models were based on the Mk2 Transit model, both long and short wheelbase. The conversion used a Dana 44F front axle and a NP208 transfer box, both lifted from the Ford Bronco, coupled to the regular Transit engine, gearbox and rear axle using three custom propshafts. The Transit rear axle was retained, mounted to a rear subframe or 'lift cradle' to give the extra ride height. Other modifications were 16-inch wheel rims, locking front hubs, a heavy-duty steering box and 305 mm diameter front brake discs. With the introduction of the Mk3 Transit in 1986 came the next generation of the County 4×4. This would prove to be a very popular and successful version of the County Transit 4×4, and the last to use the Dana beam axle layout. Later County 4×4 models switched to using an independent front suspension setup which was inherently more complex in design than the earlier beam axle models. Later panel vans also lost the twin-wheel rear axle that had been fitted on earlier LWB versions. Mainly used by utility companies such as National Grid (UK), the Ministry of Defence (UK), and by mountain rescue teams, the Transit County 4×4 proved to be a capable vehicle both on and off-road, with the ability to carry both crew and equipment just about anywhere." https://upload.wikimedia.org/wikiped...County_4x4.jpg |
Jatketaan tätä vieläkin. Edelleen koitan metsästää etuakselia 4WD transit projektiin. Osaako kukaan sanoa mikä etuakseli esim tässä linkin autossa on. Lähinnä siis leveys kiinnostaa.
Myyjä ei saa kinosten kesteltä mitattua tätä niin siksi kyselen täällä. https://autot.tori.fi/vaihtoautot/ford/bronco/85147252 |
Lainaus:
https://www.broncocorral.com/resourc...front_axle.JPG https://www.broncocorral.com/4x4junk...bronco-ii-4x4/ Oli käytössä 1980-1996. |
Itseasiassa mulla saattaisi olla nyt ylimääräisenä -80-luvun Ramchargerin D44 etuakseli..:confused:
Eli isokoppaisesta. Leveyttä en ole vielä mitannut, mutta 5x5.5" jako ja joku 3.3 pintaan oleva orkkisvälitys sisässä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta onhan se komean näköistä kun twin traction beam:illä hypätään :D :cool: https://www.broncocorral.com/wp-cont...bronco-290.jpg |
Minkä ikäisessä Broncossa on jäykkä etuakseli? Bronco kakkosessa varmaan oli, mutta eikö se ole kapea ja muutenkin pieni auto?
Se kakkonen vaan natsais iältään tuon Transiitin kanssa. |
Lainaus:
TTB- akseli oli käytössä Broncossa, F150:ssä ja F250:ssä ja muutamassa muussa Fordissa 90- luvun puoliväliin. |
Mulla vois olla tiedossa vm. 84 chevy blazerin etuakseli jonka myyjä oli mittaillut n 1700mm leveäksi. Tuli vain mieleen että saisko tämmöseen akseliin mahdollisesti vähä pitempiä vetareita jos jatkaisi jompaa kumpaa putkea vähä että saisi leveydeksi sen n 1800mm. Ja saako näihin danan akseleihin mistä ja millä hinnalla välityksiä kun Transitin vakio takaperä on 4.65:1
|
Sivu luotu: 12:12 (GMT +2). |