Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Nyt tuli Land Cruiser- G-miesten- Jeep- Suzuki- Chevy- Nissan- Mitsu -4wd kelit (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=164868)

veturi 12.01.2021 19:17

Nyt tuli Land Cruiser- G-miesten- Jeep- Suzuki- Chevy- Nissan- Mitsu -4wd kelit
 
Vihdoin etelään satoi lunta ja reilusti! Tätä on odotettu sitten 2012 talven jolloin lunta ja liukasta riitti jokaiseen lähtöön.

Nyt oli mukavaa kiivetä ratin taakse ja peruuttaa kärry lumikasasta ulos. Juu lisää lunta vaan :D ja saa vetää naapureita irti hangesta...

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007733655.html

Pohjoisessa olette saaneet ajella lumisilla teillä pitkään ennen etelää . .

ISE 12.01.2021 20:29

Muista kysyä vedettävältä että hän ottaa vastuun vedosta,tainnut nämäkin aputoimet joskus mennä väärän henkilön maksuun.se on tätä nykypäivää.

Ippe69 12.01.2021 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1441983)
Muista kysyä vedettävältä että hän ottaa vastuun vedosta,tainnut nämäkin aputoimet joskus mennä väärän henkilön maksuun.se on tätä nykypäivää.

Tällaisia väitteitä netissä esiintyy, mutta tiedätkö sinä tai kukaan muu oikeasti yhtään tapausta jossa näin olisi käynyt?

Bj Andy 13.01.2021 06:42

Ei nyt pilata heti hyvää mieltä. :D

Ensi viikolla olisi muutamakin Hesan keikka. Saas nähdä onko sotkut siivottu siihen mennessä.
Etelä-Karjalassa ei vielä kummoisia ole sadellut.

veturi 13.01.2021 20:45

No niinhän siinä aamulla kävi et 200 m meiltä uudehko Mitsu jäänyt pohjasta lumeen kuskin ylittäessä tontin ja tien aurattua penkkaa. Ei auttanut työntäminen. Mitsu-ukolla oli koukku, lumipenkan kautta taakse, naru kiinni ja vetoa.

Eipä lumikasa paljon estä cruiserin etenemistä !

offroadjouni 13.01.2021 21:22

Naapurin rouva oli jäänyt myös jumiin, mutta pääsi likkeelle kun kolattiin lumet pois ympäriltä. Sanoi että seuraava auto on maasturi. :D

dodge3500 13.01.2021 22:32

Tänään hinasin keskellä kaupunkia autoa kun oli käkkäri jäätynyt jumiin. Lähti auki ja kun menin irrottaan köyttä niin hinattavan kuski päätti tulla autosta pois ja jäin puristuksiin oman cruiserin ja hinattavan väliin. Nyt jalka vähän hellänä. No virheistä oppii

Nerd-O 14.01.2021 08:47

Mä kävin tuossa nyppäseen yhden mersun ojasta. Meni sinne jo ennen tuota myräkkää. Oli vielä mainio kun se veti köyden kiinni sumuvalon umpion reiästä. Sumari siis puuttui. Sit kysyin vielä, että oletko nyt ihan varma, että tuo kohta kestää vetoa. Se teki jonkun lenkiin siinä ja tuli toisesta kohtaa puskuria pihalle. Kuulemma kestää hyvin. No sen verran hyvin se kesti, että siellä keulalla menee joku poikittais palkki, joka sitten antautui. Rikkoen kokonaan syylärin alaosan ja tietenkin sen puskurin. Samalla paljastui, että oikea vetopiste olikin vasemmassa laidassa autoa suurinpiirtein samassa kohtaa. Siitä kun veti niin saatiin mersu ojasta. Vedin sitten samaisen mersun sen kotiin asti kun ei se sillä enää voinut ajaa. Yllättävän helposti sen sieltä sai, vaikka oli aika jyrkkä nousu ja sula oja vielä välissä.

Eilen taas Töölössä hinasin erästä pakukuskia, joka oli jäänyt risteyksessä penkkaan kiinni. Tosin mikään järjenjättiläinen se ei ollut, koska se ajoi 10m eteenpäin ja vetäs uudestaan sinne penkkaan jääden taas jumiin. Totesin vaan, että jos on noin tampio kuski niin jääkööt siihen ihmetteleen sitten.

mikjus 14.01.2021 10:11

Kesäaikaan hinasin yöllä oman pihatien ojasta jonkun onnettoman jonka u-käännös pakittelu johti siihen että auton perä oli reilusti ojassa. Pimeässä yritettiin etsiä hinauspistettä keulasta, mutta ei löydetty, joku uudehko VW farkku (lue 2000 luvun malli). Se varmaan on jonkun muovipaneelin tms. alla piilossa niin ettei pimeässä löytynyt. Sitten vaan vinssiä kiinni jonnekkin alustaan. Ekana johonkin tukivarteen josta se sitten luiskahti irti. Seuraavaksi johonkin muuhun tukivarren osaan mutta se vaan katkaisi jonkun pystysuuntaisen muovisen jutun (koiranluu?). Ei jumankauta ajattelin, jousituksen/tukivarren osissa oli joku hiton muovinen käikäle, turvalllista matkaa vaan. Hinattava itse halusi että siitä kokeillaan, vaikka varoitin että jotain voi hajota. Lopulta pölykapseli irti, koukku vanteen reikään ja nahkoineen ylös ojasta. Vanne oli ainoa ulkoinen metallinen osa mihin sai koukun kiinni.

Ippe69 14.01.2021 15:28

Lähes kaikissa tämän vuosituhannen henkilöautoissa on ruuvattava hinauslenkki jolle löytyy kolo kun puskurista irroittaa pienen muovisen peitelevyn. Useimmiten samalle lenkille on paikka myös takana, paitsi jos on vetokoukku.
Ne hinauslenkitkään ei mahdottomia kestä, varsinkaan sivusuunnassa. Nykimällä on helppo hajoittaa auto.

wikke 14.01.2021 17:02

Nyt kuluneella viikolla täällä pk-seudulla ei kyllä ole käynyt kateeksi vajaavetomatala-autoilijoita, eikä kyllä "nelikko" kitylärpytin kuskejakaan. Silmiin pistävää kuinka vähän porukka näitä muovilirpattimiaan säälii. Jos vauhtia riittää, niin runttaistaa rutinan ja paukkeen saattelemana kinoksiin ja valleihin.

Ketjun aloittaja ei ilmeisesti itse tuolla liikenteessä juuri ajele (pl. lumikasasta peruuttelu ja naapureitten nyppiminen) kun lisää lunta ja liukkautta toivoo? Itseäni ainakin hitusen vituttaa jos edessä olevasta letkasta sudittelee moskassa & liukkaassa yksi, hyvällä tuurilla kaksi edellä mainituista per vihreätvalot, kuin normaalisti menisi se 10-15 ajokkia.

Se että itse pärjäisi mainiosti, ei juuri lämmitä tahi matkantekoa nopeuta jos edessä oliat kusessa. Päin vastoin, hikoiluttaa vitutuksesta jos vaikkapa risteys edessä tukossa "minä, minusta, minuun" sudittelijoita tai jakelu-/roska-auto jumiutuneena liikenteen blokkaamassa. Pahimmassa tapauksessa rekka linkussa tai bussi poikittain hinuria odottelemassa joka ei ihan pian paikalle pääse, koska se liikenne nyt vain on tukossa.

Noh, hupinsa ja mielihyvänsä kullakin. Itse kyllä keksin satoja parempiakin tapoja ajoittain varsin vähiä vapaa-aikojani viettää kuin paskoista liikennekeleistä johtuva autossa istuskelu ja kytkimen kuluttaminen. Itse en ainakaan mitään varttiheijaria saa siitä että kanssa-autoilijat kusessa, hellien ajatusta "minäpä menisin tuosta tönkkönelikon ja maavaran kanssa että heilahtaa"...

Macke 14.01.2021 19:02

Hymyilyttää kelit tällä hetkellä, Jeeppikin menee kasin avittamana vallan kivasti tuolla :) Kädettömiä urpoja nyt tietty voisi vähentää liikenteestä, mutta jeesaa kovasti kun pysyy mahdollisimman hanakasti kehäteiden ulkopuolella niin niitä ei ole niin paljoa ympärillä...

wikke 14.01.2021 19:28

Eli muut kuin maasturikuskit ovat automaattisesti kädettömiä urpoja?

Toiset joutuvat ajamaan taajamissa töihin päästäkseen ja työkseen.

Macke 14.01.2021 21:20

En mä niin kirjoittanut. Urpoja löytyy ihan maastureidenkin ruorin takaa varmuudella, niin kuin kaikkien muittenkin kinnereiden piiristä. Se mitä tuossa lukee on se, että pk-seudun ulkopuolella niitä urpojakin on vähemmän ratissa. Se johtuu ihan pienemmästä liikennetiheydestä.

Mä olen vimoset 25-vuotta ajellut ihan liian tiheästi hellstinkyssä tai niissä ympäröivissä kaupungeissa duunien takia, ja siellä nyt vaan sitä tötöilyä on enemmän kun on enemmän autojakin. Ja joo, olen myös sitä mieltä että tänäpäivänä iso osa kuskeista on sellaisia ettei niitten tarttis autolla lähteä mihinkään jos on mitään muuta kuin kirkas taivas ja kuiva asvaltti.

Näkemyksethän on toki subjektiivisia, pysyn omassani koska se on muodostettu ihan kokemuspohjalta.

offroadjouni 14.01.2021 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 (Viesti 1442051)
Lähes kaikissa tämän vuosituhannen henkilöautoissa on ruuvattava hinauslenkki jolle löytyy kolo kun puskurista irroittaa pienen muovisen peitelevyn. Useimmiten samalle lenkille on paikka myös takana, paitsi jos on vetokoukku.
Ne hinauslenkitkään ei mahdottomia kestä, varsinkaan sivusuunnassa. Nykimällä on helppo hajoittaa auto.

Tänään jäi postilähetti pitkällä Sprintterillä meidän pihaan jumiin, kun ei päässyt pihaan johtavaa mäkeä enää pois pihasta. Lupasin vetää sen Grand Cherokeella pois, mutta sillä ei ollut kuulemma sitä ruuvattavaa vetopistettä joka tulee tuon peitelevyn taakse. Ei löytynyt tukivarsistakaan mitään järkevää kiinnityspistettä, mutta takapuskuri oli onneksi tukevampaa tekoa. Köysi kiinni siihen ja Sprintteri tuli mäen peruuttamalla ylös Grandin perässä.

Tilatusta lähetyksestä tuli tänään vain yksi paketti, joten katsotaan ajaako huomenna pihaan asti toisen paketin kanssa.:)

veturi 15.01.2021 18:08

lisää lunta tulossa
 
Lähdin aamulla -22 asteen pakkasessa cruiserilla ja parin kilsan päässä tien vieressä seisoi naapurini 9v vanha mb e farkku diesel. Kertoi kärryn vaan hyytyneen lähdön jälkeen, ei käynnisty. Ei saatu selville mikä vika. Totesin et varmaan paras soittaa hinuri hakemaan korjaamolle, kun en uskalla vetää automaattimersua.

Sit hiukan harmillinen juttu sattui kun sokeriton limutölkki oli räjähtänyt lähes uuden katumaasturi bmw:n sisällä tai sama se missä, niin sotkua syntyy. Omistaja siivosi jäätynyttä limuroisketta ympäri etuosan matkustamoa :(

Juu, luvassa lisää lunta :D. Tietenkään lisälumi ei kaikille sovi kuten ammattiautoilijoille tai fillariläheteille...

Hessu888 16.01.2021 12:06

Jonkun verran näky eilen teiden varsilla uudehkoja autoja hyytyneenä, mutta yllättävän hyvin nekin toimii parin kympin pakkasessa.

ISE 16.01.2021 20:08

Näihin vanhoihin diesel menopeleihi olen lisännyt talvella 2.t öljyä sekaan käy motti paljon pehmeämmin ja käynnistyy kylläkin paremmin,öljy tiivistää kai kuluneen pumpun tai jotain.joku diesel tietäjä kommentoi.

wikke 16.01.2021 20:34

Landelegenda vaiko fakta? :D

jmk 16.01.2021 21:04

Käynnistymisestä en tiedä mutta kyllä ennen käytettiin pumpun voiteluun 2T öljyä. -90 luvun lopussa kun HJ oli aktiivi käytössä ja Venäjältä tankattiin niin joka tankilliseen pari desiä ja huomasi kyllä käyntiäänestä...ja jos meinas jäätyä niin muutama litra bensaa sekaan ja taas mentiin

ISE 16.01.2021 22:08

Oletko wikke diesel asiantuntija?

Bj Andy 16.01.2021 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1442201)
Käynnistymisestä en tiedä mutta kyllä ennen käytettiin pumpun voiteluun 2T öljyä. -90 luvun lopussa kun HJ oli aktiivi käytössä ja Venäjältä tankattiin niin joka tankilliseen pari desiä ja huomasi kyllä käyntiäänestä...ja jos meinas jäätyä niin muutama litra bensaa sekaan ja taas mentiin

Kaksi taikasanaa 90’ luku ja venäjä...:D

No tuli sitä rallia silloin itsekin harrastettua. Ei kylläkään muistaakseni tarvinnaa mitään ihmekikkailuja. Jos säiliö oli maan päällistä mallia ja aine tuli vielä kahvasta läpi, niin Bertta sillä pelasi kyllä. Vanimiehet vaihteli uusia syöttöpumppuja joka viikko, mutta mitäpä sitä ei halvan polttoaineen vuoksi tekisi.

wikke 16.01.2021 23:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1442202)
Oletko wikke diesel asiantuntija?


En. Siksipä kysynkin. :)

rane58 17.01.2021 02:27

Sen verran lunta että...
 
...Joutui laittamaan Jeepissä nelivedon päälle.... :p

Kaato 17.01.2021 09:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1442201)
Käynnistymisestä en tiedä mutta kyllä ennen käytettiin pumpun voiteluun 2T öljyä. -90 luvun lopussa kun HJ oli aktiivi käytössä ja Venäjältä tankattiin niin joka tankilliseen pari desiä ja huomasi kyllä käyntiäänestä...ja jos meinas jäätyä niin muutama litra bensaa sekaan ja taas mentiin

2T-öljyn tarkoitus on juurikin tuo ruiskutuspumpun voitelu, jotkut tahot käyttää kyseistä konstia edelleen vanhemman kaluston kanssa.


Sivu luotu: 19:58 (GMT +2).