Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   cruiser hj 60 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=164846)

fordcalaxie62 09.01.2021 18:58

cruiser hj 60
 
Terppa kaverin puolesta kyselen .land cruiser hj 60, ei lämpene kajuutta onko ihan normaalia ,lämmitys laitteen kennon letkut kyllä lämpee noin kädellä koittaen ihan normi. jos vertaa yleisesti ottaen .lisäpuhalitmen moottori on mykkä miten muilla hj omistajilla lämpee hytti ?onko kenno tukos vai ilmalukko jossain kansi pahvi tuskin on autolla on ajettu vasta kuitenkin 300000 vähä päälle
kiitos etukäteen vastauksista

dodge3500 09.01.2021 19:08

Vaihda termostaatti (marmorilta)ja puhallinmoottori

fordcalaxie62 09.01.2021 22:15

puhaltaa normaalisti termostaatin vaihto on ajan kohtainen kyllä .mut normaaliin kyllä nostaa lämmöt

dodge3500 10.01.2021 00:06

Luin väärin et puhallin ei toimi, mut se olikin lisälämppäri. Mulla auttoi termarin vaihto varaosa versiosta alkuperäseen vaikka lämpömittari näytti/näyttää samaa

jmk 10.01.2021 08:47

Jos kerran llisälämppärin puhallin on mykkä niin vika löytyy varmaan sen sähköistä... oliko 60 ainoastaan päälle/ pois kytkin vai oliko 2nopeuksinen

wikke 10.01.2021 09:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1441850)
Jos kerran llisälämppärin puhallin on mykkä niin vika löytyy varmaan sen sähköistä... oliko 60 ainoastaan päälle/ pois kytkin vai oliko 2nopeuksinen

Noita variaatioita taitaa olla melkoinen määrä. Ainakin Bertoissa on jos jonkin moisia eri versioita. Ymmärtääkseni ainakin osa on maahantuojan kepposia.

Mikäli kumpainenkin letku/putket lämpiää, niin kait siellä tällöin nestekkin kulkee. Mitäpä jos aloittaja kokeilisi antaa sähköä suoraan puhaltimelle, niin selviäsi onko vika siinä itsessään vaiko matkalla.

Luoppis 10.01.2021 10:10

86 vuosimallissa mulla oli takatilan puhaltimen toiminta kiinni siitä, että se kojelaudan katkaisija oli entinen. Nappula lähtee kojetaulusta helposti irti ja 2 latta-abikoliitinta sopii tilalle hyppyjohdoksi. Mulla oli se puhaltimen kotelokin täynnä kaikkea kivaa roskaa, penkki pois päältä ja se koppa irtoaa päältä jollain tekniikalla, ehkä pari ruuvia. Siinä oli myös muistaakseni joku pikku vipu mikä toimi säätöhanana takalämppärin kennolle.

Jos edestä ei tule lämpöä niin eikös noissa ollut lämppärin hana tulipellissä ja sekoitusläppä. Jos toi hana jumittaa sopivasti niin voi jäädä jo huomattavan koleaksi sisätilan lämpeäminen vaikka letku tuntuisikin lämpimältä.

Oma ajan kultaama muistikuva oli se, että hoojii oli todellä lämmin auto takatilan lämppäri päällä, kunhan moottorin ensin sai lämpenemään.

Hessu888 10.01.2021 10:22

Alkuperänen termari tosiaan toimii paljon paremmin kuin tarviketermarit.

Kenno voi olla ihan hyvin tukossa. Jos irrotat kennon letkuja, niin ne on yleensä aivan ryytynyt. Pihdeillä ei kannata puristaa kun lähdöt menee ruttuun. Parempi tuhota letkut mattopuukolla.

Kannattaa kattoa kans ettei lämppärikotelossa jää läpät raitisilmasentoon raolleen vaikka vivut kojelaudassa ois ääriasennossa. Lämppäriläpistä jos on lähtenyt vaahtomuovit pois, niin falskaa vaikka läppä ois kiinni.

Jos ei noi auta niin keulalle pahvi jätesäkkiin käärittynä silleen, että peittää puolet syylarista. Tälleen tein itelle lun en jaksanut kennoa vielä purkaa.

Takalämppärissä kannattaa kattoa että meneekö sinne enää edes vesiputkia, kun jossain se lämppäri otettu pois käytöstä kun putket ruostuneet puhki.

osilpi 13.01.2021 15:04

Omassa hj60 apukuski valitteli pitkällä matkall, että jalat palelee. Ja kuskilla oli jalat hiessä, vaikka 25 pakkasta.
Paikansin ongelman lämppärin puhaltimen ilmaputkien liitoksiin. Jääkylmää ilmaa vuoti ennen lämppärin kennoa apukuskin jalkatilaan.
Siellä on sellainen tiivistenauha, jotain solukumia, joka oli pääosin hävinnyt saumasta. Ikkunan/oven tiivistenauhalla tiivistyi näppärästi.


Sivu luotu: 09:05 (GMT +2).