![]() |
Isuzu D-Max 2,5tdi tehoton
D-Maxissa 2008 2,5ltr ilmeni vika, että vastaa kaasuun huonosti. Alta 2000rpm ei tapahdu mitään, mutta sen jälkeen vetää sutjakkaasti.
Turbo hiljattain vaihdettu, ilmamassamittari, dpf ja coolerikin putsattu. Ilmamassamittari oli paskanen ja puhdistuksen jälkeen parani. Langat/vastukset ainakin päällisin puolin kunnossa. Mistäs vikaa voisi ruveta paikallistamaan... |
Oiskohan egr venttiili jäänyt auki.. joskus oli discovery 3:ssa samanlaista oiretta ja egr:n tulppauksella parani.
|
Tätä ruvetaan tutkimaan
|
EGR-venttiiliä tutkimaan. Sieltä löytyy kadonnut vetovoima. Ja varaosana ei tartte hankkia Izun omaa. Tsekkaan mikä ooppelin malli sopii.:)
|
Eikä tarvitse egr-venttiiliä millään sopeuttaa. 2012 ja uudemmat jo joutuu tietokoneeseen kytkemään.
Tässähän ei muuten pitäisi edes dpf pönttöä olla, vain katalysaattori. |
Lainaus:
Tämä sekoittaisi ilmamassamittaria, kun ajaa myös öljyä cooleriin yms. Uudet suuttimen pohjatiivisteet tilattu. |
Lainaus:
2kd moottorisessa hiacessa oli samanlaiset oireet vetojen suhteen. Samoin maffi oli likanen mutta ulkoisesti ehjä. Siitä se vika kuiteskin löytyi kun toisesta autosta kokeilin ristiin. Jotenkin ne vastukset niistä rikkoutuu, kyseessä oli orig. Denso. |
Lainaus:
|
Arvaillaanpa vähäsen. Tuo on vissin cr-kone? Polttoaineen paineensäätöventtiili vois olla syyllinen.
Koeajo testerin kanssa kertoisi paljon lisää. |
Noita polttoaineen määrä säätimiä on vaihdettu muutamaan autoon, vanhempaan ja tähän 12-17 vuosimalleihin. Ainakaan asiakkaat ei ole valitelleet tehottomuutta vaan ongelma on ollut vikavalon palaminen ja käyntihäiriöt. Toki voi oireilla tehottomuutena alakierroksilla. Määränsäädin sijaitsee pumpun takana ja on kiinni parilla pultilla. Kohtuullisen helppo vaihtaa ja uusi alkuperäinenkään ei maksa kuin noin pari sataa.
|
Sivu luotu: 22:37 (GMT +2). |