Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Isuzu D-Max 2,5tdi tehoton (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=164449)

Marcus78 14.11.2020 16:19

Isuzu D-Max 2,5tdi tehoton
 
D-Maxissa 2008 2,5ltr ilmeni vika, että vastaa kaasuun huonosti. Alta 2000rpm ei tapahdu mitään, mutta sen jälkeen vetää sutjakkaasti.

Turbo hiljattain vaihdettu, ilmamassamittari, dpf ja coolerikin putsattu.


Ilmamassamittari oli paskanen ja puhdistuksen jälkeen parani. Langat/vastukset ainakin päällisin puolin kunnossa.

Mistäs vikaa voisi ruveta paikallistamaan...

R-Lempiäinen 14.11.2020 22:02

Oiskohan egr venttiili jäänyt auki..�� joskus oli discovery 3:ssa samanlaista oiretta ja egr:n tulppauksella parani.

Marcus78 17.11.2020 08:30

Tätä ruvetaan tutkimaan��

Izuzuuppinen 17.11.2020 14:43

EGR-venttiiliä tutkimaan. Sieltä löytyy kadonnut vetovoima. Ja varaosana ei tartte hankkia Izun omaa. Tsekkaan mikä ooppelin malli sopii.:)

kenppi 17.11.2020 17:12

Eikä tarvitse egr-venttiiliä millään sopeuttaa. 2012 ja uudemmat jo joutuu tietokoneeseen kytkemään.

Tässähän ei muuten pitäisi edes dpf pönttöä olla, vain katalysaattori.

Marcus78 25.11.2020 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Izuzuuppinen (Viesti 1439244)
EGR-venttiiliä tutkimaan. Sieltä löytyy kadonnut vetovoima. Ja varaosana ei tartte hankkia Izun omaa. Tsekkaan mikä ooppelin malli sopii.:)

Egr ihan kunnossa. Nyt on kaverilla ajatuksena, että suuttimen pohjatiiviste vuotaa öljyn sekaan.
Tämä sekoittaisi ilmamassamittaria, kun ajaa myös öljyä cooleriin yms.

Uudet suuttimen pohjatiivisteet tilattu.

andy 25.11.2020 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 (Viesti 1439112)


Ilmamassamittari oli paskanen ja puhdistuksen jälkeen parani. Langat/vastukset ainakin päällisin puolin kunnossa.


2kd moottorisessa hiacessa oli samanlaiset oireet vetojen suhteen. Samoin maffi oli likanen mutta ulkoisesti ehjä. Siitä se vika kuiteskin löytyi kun toisesta autosta kokeilin ristiin. Jotenkin ne vastukset niistä rikkoutuu, kyseessä oli orig. Denso.

Marcus78 25.11.2020 13:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja andy (Viesti 1439744)
2kd moottorisessa hiacessa oli samanlaiset oireet vetojen suhteen. Samoin maffi oli likanen mutta ulkoisesti ehjä. Siitä se vika kuiteskin löytyi kun toisesta autosta kokeilin ristiin. Jotenkin ne vastukset niistä rikkoutuu, kyseessä oli orig. Denso.

Juu laitoin myös uuden maffin tilaukseen.

MetAxi 05.12.2020 17:06

Arvaillaanpa vähäsen. Tuo on vissin cr-kone? Polttoaineen paineensäätöventtiili vois olla syyllinen.

Koeajo testerin kanssa kertoisi paljon lisää.

kenppi 05.12.2020 23:09

Noita polttoaineen määrä säätimiä on vaihdettu muutamaan autoon, vanhempaan ja tähän 12-17 vuosimalleihin. Ainakaan asiakkaat ei ole valitelleet tehottomuutta vaan ongelma on ollut vikavalon palaminen ja käyntihäiriöt. Toki voi oireilla tehottomuutena alakierroksilla. Määränsäädin sijaitsee pumpun takana ja on kiinni parilla pultilla. Kohtuullisen helppo vaihtaa ja uusi alkuperäinenkään ei maksa kuin noin pari sataa.


Sivu luotu: 22:37 (GMT +2).